Raad voor een goede DVD brander

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
Ik ga vandaag een dvd brander halen. En ik ken kiezen uit: NEC, Pioneer en Plextor. Welke zal ik nemen? Ik wil graag de brander waar het bijna zeker is dat er een firmware voor komt om Dual Layer te branden, Maar het belangrijkste is welke het beste is volgens jullie.

- EDIT -

Ik heb net gezien dat de nieuwe Plextor 12x brand? :?

http://www.plextor.be/Eng...roducts_dvdrecorders.html

alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door whiteclear op 19-04-2004 09:04 ]

Verwijderd

Volgens mij heb je vooral de vraag welke voor dual layer geschikt zijn, als ik je andere topics bekijk.
De keus is erg klein, Philips heeft er inmiddels een op de markt gebracht die DL vreet, de rest schijnt via firmwares wel geschikt te maken te zijn (Pioneer). Ik zou er niet op gokken, en nog een maandje of zo wachten.
ja, bij /me brandt het vakantiegeld ook in zijn zak om een (externe) DL brander te kopen ;)

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 12:27
sja....na een maandje wil niet zeggen dat ze al dual layer hebben...

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

De ontwikkelingen op DL gebied staan niet stil. er word druk aan gewerkt. Ik denk dat het verstandig is nog heel even te w8en! maar van de pioneer is het zeker dat er geupdate kan worden geloof ik
vanmorgen las ik op de frontpage van tweakers ook nog dat benQ met een firmware update zou komen voor DL...
Ik laat me iig niet om de tuin leiden. ik w8 mooi tot het laatste kwartaal van dit jaar aangezien de DL schijfjes dan ook pas in grotere getalen beschikbaar zullen zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

whiteclear: to be honest, maar ik heb het wel gezien met jouw constante gevraag naar "de beste DVD brander". Eerst is het de LiteOn LDW811S/851S, daarna de NEC ND2500, de Pioneer DVR107 en een of andere Plextor. Ook heb ik gezien je uiterst povere vraagstellingen cq topicstarts niet echt het idee of je überhaupt ook maar serieus iets hebt uitgezocht op dat punt. Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je een DVD brander moet uitzoeken: Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?.

Hier heb je vast wat linkjes:
Pricewatch (hier zie je dat de ND-2500 onder Tweakers het populairst is)
[google=nec nd 2500a review]
[google=liteon ldw 811s review]
[google=liteon ldw 851s review]
[google=pioneer dvr 107 review]
[search=nec nd 2500a]
[search=lite on ldw 811s]
[search=pioneer dvr 107]
[search=dual layer firmware]
Zoeken op Tweakers.net naar 'nec nd 2500a'
Zoeken op Tweakers.net naar 'lite on ldw 811s'
Zoeken op Tweakers.net naar 'dual layer dvd'

Zat informatie, lijkt me? :)