Toon posts:

amd xp2100 palomino 105 graden :S

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
OK probleem is het volgende,
mn cpu werd eerstconstand 70 graden en daardoor resete steeds mn pc (beveiliging) en 70 graden is best te hoog :D
dus ik d8 misschien te veel pasta ik alles eraf halen klein beetje erop.
voor de ckrheid keek ik maar in bios hoe warm ie werd idle werd ie 105 graden :S niet veel vooruit gang dus.
mijn koeler kan het ook niet zijn die gaat tot amd xp 3000 wel van cooler master niet super dus en maar 3200 rpm maar toch hij zou het makkelijk moeten kunnen doen.
please help me

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je je cooler er wel op de juiste manier opgezet. Deze temps lijken me meer iets voor een omgedraaide cooler namelijk ;)

Palomino's zijn trouwens wel echte heethoofden, dus goed koelen is wel een vereiste

[ Voor 27% gewijzigd door Turkish op 19-04-2004 01:08 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
hmm, niet verkeerd om past er niet anders op, en nog iets voordat ik er ooit pasta op heb gehad werd ie niet hoger dan 70 nog hoog maarja
,met pasta the same en nu opeen 105 :S

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Casefans geinstalleerd?
En verder is het ook niet onverstandig je BIOS up te daten, want het kan ook zijn dat je BIOS gewoon verkeerde waardes aangeeft :)
Tenzij je hand verschroeide toen je die op het koelblok legde :P

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
mja rook ook verbrand en windows progs als speedfan geven ook 73 graden aan.
misschien handig andere koeler te kopen?
enzo ja welke is redelijk voor een redelijke prijs en hoeveel maakt pasta uit

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
105 graden ? lijkt me nogal stug, misschien is temp sensor wel beetje stuk, al gevoelt of het wel klopt ( nee niet direct je hand op dat ding doen 8)7 )

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 01:10:
hmm, niet verkeerd om past er niet anders op, en nog iets voordat ik er ooit pasta op heb gehad werd ie niet hoger dan 70 nog hoog maarja
,met pasta the same en nu opeen 105 :S
Zeg dat niet te hard, ik heb het vaker gezien namelijk. En die temp stijging moet toch ergens vandaan komen :p

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zeker weten verkeerd gemonteerd! Hij kan anders nooit ineens een stuk warmer worden dan voorheen. En bedenk dat hij er op 2 manieren oppast, en maar 1 manier is de goede... :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 19 april 2004 @ 01:14:
[...]

Zeg dat niet te hard, ik heb het vaker gezien namelijk. En die temp stijging moet toch ergens vandaan komen :p
je hebt zon schuin stuk erop en die moet aan de kant van plastic waarop staan socket 426 ofzo

en ik voelde aan het blok of hij 105 graden was, mn hand is niet precies maar kheb wel brand plek op mn poten :D

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 19 april 2004 @ 01:15:
Zeker weten verkeerd gemonteerd! Hij kan anders nooit ineens een stuk warmer worden dan voorheen. En bedenk dat hij er op 2 manieren oppast, en maar 1 manier is de goede... :)
en waarom zou een omgedraaide veel uit maken dan? ijzer komt tog op het ijzer zit nu helemaal geen pasta meer op namelijk, wat maakt het uit als ie er verkeerd op zit/zat

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 01:18:
[...]

en waarom zou een omgedraaide veel uit maken dan? ijzer komt tog op het ijzer zit nu helemaal geen pasta meer op namelijk, wat maakt het uit als ie er verkeerd op zit/zat
Omdat dan maar een deel van de core in aanraking komt met het koelblok, waardoor het andere deel van de core ongekoeld blijft.
Eigenlijk moet je je zelf de vraag stellen, ik verander wat aan de koeler en m'n cpu temp stijgt met 35 graden, hoe zou dat kunnen komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 19 april 2004 @ 01:21:
[...]

Omdat dan maar een deel van de core in aanraking komt met het koelblok, waardoor het andere deel van de core ongekoeld blijft.
Eigenlijk moet je je zelf de vraag stellen, ik verander wat aan de koeler en m'n cpu temp stijgt met 35 graden, hoe zou dat kunnen komen ;)
tja kheb er precies zo opgedaan als eraf gehaald , en verder wasmijn bedoeling lagere temps te halen dan 70 graden wat ik ook veranderd hadwas mn voeding weer cihtgedaan nu zit mn cpu koeler zon beetje tegen voeding aan scheel halve centimeter.
ik vind het dus vaag

• dreeke

dreeke

outdated icon

Zonder pasta is ook niet aan te raden. De bedoeling van de het koelblok is dat hij zo goed mogelijk contact maakt met de core van je processor, op een zo groot mogelijk oppervlak.

Omdat het oppervlak van de koeler nooit helemaal glad is gebruik je dus een dun laagje koelpasta die dan de overige "gaten" opvult.

Maar ik zou niet weten waar het anders door moet komen namelijk :)
De reden dat hij eerst 70 graden werd kan je voeding zijn, als ik het goed begijp heb je een iets oudere ATX kast waarbij de voeding nog op zijn kant naast de processor zit.

Dat is een leuke kast voor Slot 1 processoren maar met een AMD kom je al snel in de problemen omdat de koeler de warme lucht niet kwijt kan. Je zou eventueel de voeding kunnen vervangen door eentje met 2 fans, zodat de lucht door de voeding naar buiten kan. :)

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik erooit pasta op heb gehad werd hij niet warmer dan 60 graden, na pasta 70 graden schijnbaar te veel pasta ondaks maar 1,2 druppel erop had gedaan verder heb ik nu maar voeding buiten de kast gedaan en kw8 nu af :D met spannig baal als stekker :D ben ik morgen keer vrij maarja..
zit wel paar krassen aan de onderkant van passieve koelingblok

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor spamposten maarja :P
hij is nu idle rond 57.58 grdaen weet niet of dit normaal is voor palomino (gehoord dat het heethoofden zijn :P )
want dan zou het betekenen dat ik een nieuwe kast moet kopen..

• dreeke

dreeke

outdated icon

Krassen is ook niet goed voor contact met de processor, maargoed het kan werken... maar bedenk dus wel als je een bekrast blok hebt, dan is dat alweer een stukje dat geen contact kan maken (aangezien er geen pasta is om het op te vullen).

Voeding buiten de kast is sowiezo in dit geval beter omdat je anders de warme lucht alleen maar in de kast rondblaast.

edit: Ik zou eerst eens kijken voor een goed koelblok, zeker weten dat hij goed gemonteerd is en dan pas voor een andere kast kijken...
57 graden idle is niet fijn voor elke processor. Straks is het zomer en kan je niet eens Windows laden omdat hij dan te heet wordt :D

[ Voor 28% gewijzigd door dreeke op 19-04-2004 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het leuke is tis nu 62 graden idled.. :S word er echt ziek van kan me nog herinneren vorige zomer dat ie steeds piepte te warm blabla 70 graden alleen toen was het nog wel zonder pasta,, vind het vreemd.. en hoe weet ik nou hoe mn koelblok er ckr op moet naar mijn mening doe ik het wel goed

hij stijgt constant stees hoger om de 4 min en weet nu ckr dat hij er goed op zit zou dus betekenen nieuwe kast+ proc + pasta lijkt me..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 01:45 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Aan de onderkant van je koelblok zit aan de ene kant een soort inham aan de rand, alsof er een stuk uit het blok is.

Op het voetje van de processor zit ook een kant die hoger ligt (waar 'socket 462' op geschreven staat) en die 2 delen moeten dus boven elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 19 april 2004 @ 01:45:
Aan de onderkant van je koelblok zit aan de ene kant een soort inham aan de rand, alsof er een stuk uit het blok is.

Op het voetje van de processor zit ook een kant die hoger ligt (waar 'socket 462' op geschreven staat) en die 2 delen moeten dus boven elkaar.
jup dat had ik dus goed, mn koelblok maakt hele tijd 2800 rpm .. wissel erg tussen 2600 en 2800 dus dus ander koelblok en pasta dan eerst maar moeder lieV aan kijken :P
maar wat raad je me aan te kopen khoef natuurlijk niet duurste voor xp 3200 terwijl ik een 2100 heb en geen waterkoeling :P

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik zou die 2100 er voorlopig gewoon op laten zitten. Zolang hij de warmte kwijt kan is er niets aan de hand.

Buiten dat, als je die 2100+ niet gekoeld krijgt, wat gaat er dan met een 3200+ gebeuren?

edit: Ik las verkeerd.... er zijn genoeg koelblokken te krijgen. Normaal gesproken zijn die CoolerMaster dingen niet eens slecht. Beetje zelfde idee als een Spire Whisperrock of FalconRock. Goedkoop maar het werkt goed.

Als je ook voor een hele stille koeler wilt gaan zou ik even de search gebruiken, want dat weet ik ook niet allemaal uit m'n hoofd. :)

[ Voor 48% gewijzigd door dreeke op 19-04-2004 01:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel wat voor koelblok moet ik kopen niet nieuwe proc, en pasta..

Verwijderd

Topicstarter
ok en wat voor pasta en hoeveel moet er ongeveer op 1 druppel 2 of meer?

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 01:51:
ik bedoel wat voor koelblok moet ik kopen niet nieuwe proc, en pasta..
Beste pasta imho is Arctic silver 5 (ongeveer 7 euro), een goede stille en goedkope AMD koeler is de Spire Whisperrock (daar zit een 80 mm low noise fan op) en die kost ook rond de 8 euro ;)

edit:
@TS, als je twee keer achter elkaar post wordt het erg onoverzichtelijk, gebruik dan liever de edit post omdat toe te voegen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Turkish op 19-04-2004 02:03 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Ik mag niet schelden en vloeken, maar f*cking hell Rainier, doe wat aan je taalgebruik en spelling man! Niet te lezen die zinnen van je. Ik erger me er echt groen en geel aan! Ennuh neem nog even lekker de regels van het forum door ;) (edit)(quote) Dreeke je had hier best wel wat van mogen zeggen hoor!

Ik heb al een keer een topic gesloten zien worden van je over een heatspreader en dan ook dit nog. Zeker de laatste vragen die je stelt mogen van mij een slotje (Dit voelt als roepen om een gele/ rode kaart bij de voetbal :? )

105 graden kan niet want bij 90 is zo'n Palominotje al dood namelijk. En dat je er eerst geen pasta op hebt gehad is helemaal niet slim en ben je nu lucky dat hij het nog doet!

Gewoon de CPU schoonmaken met wasbenzine, dun laagje pasta erop uitsmeren met creditcard, koeler goed monteren, met de uitsparing over het 'Socket 462' heen en draaien. P.s. koeler ook schoonmaken ofcourse.

[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 19-04-2004 02:37 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En niet gaan knoeien met pasta, een druppel ter grootte van een halve rijstkorrel is al meer dan genoeg, zolang je het maar gelijkmatig verdeeld.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Stinger666 schreef op 19 april 2004 @ 02:36:
Ik mag niet schelden en vloeken, maar f*cking hell Rainier, doe wat aan je taalgebruik en spelling man! Niet te lezen die zinnen van je. Ik erger me er echt groen en geel aan! Ennuh neem nog even lekker de regels van het forum door ;) (edit)(quote) Dreeke je had hier best wel wat van mogen zeggen hoor!

Ik heb al een keer een topic gesloten zien worden van je over een heatspreader en dan ook dit nog. Zeker de laatste vragen die je stelt mogen van mij een slotje (Dit voelt als roepen om een gele/ rode kaart bij de voetbal :? )

105 graden kan niet want bij 90 is zo'n Palominotje al dood namelijk. En dat je er eerst geen pasta op hebt gehad is helemaal niet slim en ben je nu lucky dat hij het nog doet!

Gewoon de CPU schoonmaken met wasbenzine, dun laagje pasta erop uitsmeren met creditcard, koeler goed monteren, met de uitsparing over het 'Socket 462' heen en draaien. P.s. koeler ook schoonmaken ofcourse.
whiner 2k3?
ten eerste is dit niet mn pc dus niet mn eigen toetsenbord niet gewent dus en ik ben lui mij part ban je me maar van dit forum.
ook niet eens mijn account namelijk :P
en ik heb al problem gevonden tis mn koelingblok die word vermeld als zeer slecht dus ik koop nieuwe die turkish me aanbeveelde en koop pasta, en grootste onzin dat je cpu dood gaat zonder pasta want kheb hier een xp 2500 zonder pasta en die koelt goed namelijk 45 stressed.. :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ook niet eens mijn account namelijk :P
Accountsharing is hier niet toegestaan. Maak gewoon een eigen account aan, anders wordt de eigenaar van dit account de dupe van jouw postgedrag :/ Zie ook de Algemene FAQ van dit forum :)

Maargoed, dit heeft toch weinig met PMG te maken. Lees de FAQ van dit subforum onder het kopje "Hoe warm mag mijn CPU worden?". Daar staat ook het een en ander over temperaturen en koeling B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.