Ik heb een tijdje terug een Western digital harde schijf gekocht en hij is nu wat luidruchtiger dan in het begin maar ik heb hem gecontroleerd met de tools van Western Digital en met speedfan en speedfan geeft 60% reliability. Moet ik me zorgen maken of het gewoon in de gaten houden?
De FAQ van dit subforum is hier compleet over: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? Als de WD DLG tools geen foutmeldingen geven, dan is er vaak geen reden tot onrust. Als je het boeltje niet vertrouwt dan kun je wel op een maandelijkse basis oid backups maken en de HDD checken met WD DLG tools. Of neem contact op met de PC-boer waar je de schijf hebt gekocht en leg hem het voorval voor. Wellicht krijg je een nieuwe HDD, maar dat verschilt natuurlijk per PC-boer
soms hoor je ook vreemde geluiden die met een bepaalde herhaling optreden. Zo ging het bij mijn IBM's tenminste, die begonnen ineens 3 keer te ratelen dan 2 x en dan weer 3 x. Een dag later waren ze dood.
ik had een maxtor schijf die nog 20 procent reliablility had, toen ik dat zag heb ik hem direct vervangen. achteraf was dat nog niet echt nodig, inmiddels draait ie al meer dan een jaar lang 24/7 als zooischijf in mijn servertje en hij geeft nog steeds 20% aan.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz