[all] Meerdere versies van Windows op een dvd - zelf maken*

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb in de zoekfunctie verschillende topics gevonden deze:
DVD multiple windows instalatie (boot)
en Windows XP en 2000 op 1 DVD
en daar kwam ik op de site nu2.nu

maar k kan er maar niet uitkomen simpel gezegd wil ik het volgende:
ik heb windows 95
98
2000
en xp home + Prof allemaal legaal dus daar hoef je niet over te beginnen :)

deze wil ik samen op 1 dvd zetten en dan vanaf een mooi ms-dos bootmenu wil ik deze kunnen installeren vanaf dvd.
k hoop dat jullie het een beetje snappen wat ik bedoel
ik ben eigenlijk best wel een N00b op dit gebied. ik had wat gelezen over iet met autoexec.bat hoe werkt dit dan?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
spacejam schreef op 18 april 2004 @ 22:34:
[...]
ik ben eigenlijk best wel een N00b op dit gebied.
[...]
Veel succes :P :P :P

gooi een dos versie op die dvd en doe die windows versies allemaal in verschillende mappen
en dan booten van die dvd

(Ik heb geen idee of dit werkt maar ik denk van wel)

[ Voor 4% gewijzigd door 68657469736d69 op 18-04-2004 22:38 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

*TIP* : Als je een beetje op UseNet de juiste NieuwsGroepen doorbladert kan je heel makkelijk + snel een DVD vinden waarop zoiets al is gedaan ;) En als je alles LEGAAL hebt zie ik niks fouts/illegaals in het feit dat je zoiets dan downloadt :) *TIP*

Als ik fout zit sorry heren MOD's O+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 00:28
Op die dvd is een menu gemaakt wat op het originele Windows menu lijkt.. Dus in Windows zelf.. Tijdens het booten is het zo'n BootPE menu.
Misschien zou je dat op de een of andere manier kunnen lenen O-)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nero355 schreef op 18 april 2004 @ 22:40:
*TIP* : Als je een beetje op UseNet de juiste NieuwsGroepen doorbladert kan je heel makkelijk + snel een DVD vinden waarop zoiets al is gedaan ;) En als je alles LEGAAL hebt zie ik niks fouts/illegaals in het feit dat je zoiets dan downloadt :) *TIP*

Het gaat altijd om de licentie(s), niet om het fysieke medium ;)

C:\>_

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vinnie schreef op 18 april 2004 @ 22:44:
[...]

Zeg ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Avvd
  • Niet online
ik wil het eigenlijk net zoals het windows 98 boot menu maar dan dat er komt te staan:

install windows 95
install windows 98
install windows 2000
install windows XP

en dat install windows 95 verwijst naar het bootmenu van de windows 95 schijf

de licenties heb ik gewoon wat wordt er precies bedoeld met de dvd die hier wordt genoemd?

[ Voor 16% gewijzigd door Avvd op 18-04-2004 22:48 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 00:28
Dr is een 2 dvd set in de omloop waar alle Windowssen op staan.. Van Win 1.0 tot aan 2003 :P

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
offtopic:
vergeef me dat ik niets voor je heb toe te voegen, maar waarom zou je nog windows 95 of 98 willen installeren op een PC??? ;)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

FireArrow schreef op 18 april 2004 @ 23:14:
offtopic:
vergeef me dat ik niets voor je heb toe te voegen, maar waarom zou je nog windows 95 of 98 willen installeren op een PC??? ;)
Install jij maar eens win2k op een p100 met 24mb ram :P

• Avvd
  • Niet online
uhm kheb eigenlijk geen zin om die dvd te gaan kopen ik maak er liever zelf iets van.

ik moet zeggen dat ik windows 98 nog regelmatig gebruik 95 niet zo maar waarom zou ik ze er niet allemaal opzetten :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Tweakertje schreef op 18 april 2004 @ 23:16:
[...]

Install jij maar eens win2k op een p100 met 24mb ram :P
In zoon pc zet ik geen DVD Speler :P

Dus.. maar ff on topic.
Als je een beetje DOS ervaring hebt dan sloop je gewoon zoon bootmenuutje uit een floppy en daar maak je je "bootloader" van...
Een een bootable DVD/CD is met Nero zo gemaakt.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

nero355 schreef op 18 april 2004 @ 22:40:

Dat is dus wel illegaal. Je mag alleen een kopie voor backup maken.

Dus geen verzamel DVD, laat staan ze verspreiden....

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

spacejam schreef op 18 april 2004 @ 23:19:
uhm kheb eigenlijk geen zin om die dvd te gaan kopen ik maak er liever zelf iets van.

ik moet zeggen dat ik windows 98 nog regelmatig gebruik 95 niet zo maar waarom zou ik ze er niet allemaal opzetten :)
Die dvd kun je dus gewoon downloaden, dan hoef je hem niet te kopen en niet zelf te maken. Downloaden lijkt me dus het handigst.

Als je hem toch zelf wilt maken, dan moet je wel ff op een paar dingen letten, namelijk: elke windows versie heeft een i386 map en daar haalt hij z'n spul vanaf, ook als windows erop staat, maar ik weet niet in hoeverre windows gaat zeuren als je i386 in een andere map staat.

Mijn werkwijze zou zijn:
1. maak een partitie van 4,7gb groot. (zorg dus dat je meteen kunt kijken of alles erop past.
2. maak die partitie in FAT32 en installeer er MS-DOS op en zorg dat hij dus ook bootable is vanaf dos. Dit kun je doen door met een win98 bootdiskette format schijfletter: /s te doen (zo maakt hij je partitie bootable). en dan de nodige bestanden kopieren.
3. verdeel dan je partitie onder in verschillende mappen. zorg wel dat ze maximaal 8 tekens lang zijn (ms-dos gaat ze anders afkorten en dat werkt niet altijd even fijn).
4. kopieer al die cd's in die verschillende mappen.
5. Nu kun je met config.sys een menutje maken ergens in de mapjes naar je i386 map gaat van je windows instal en dan de installatie starten die vanuit MS-DOS gedraait kan worden.
6. Brand dan alles voor test op een DVD-RW/DVD+RW en zorg met nero dat je de dvd boot sector van je partitie af moet halen.
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 23:29:
[...]

Dat is dus wel illegaal. Je mag alleen een kopie voor backup maken.

Dus geen verzamel DVD, laat staan ze verspreiden....
Vinnie schreef op 18 april 2004 @ 22:44:
[...]

[ Voor 12% gewijzigd door eghie op 18-04-2004 23:36 ]

• Avvd
  • Niet online
hier kom ik denk ik al een stuk verder mee

maar dit punt:
5. Nu kun je met config.sys een menutje maken ergens in de mapjes naar je i386 map gaat van je windows instal en dan de installatie starten die vanuit MS-DOS gedraait kan worden.

dit snap ik nog niet helemaal misschien een beetje hulp

die dvd downloaden is dat legaal? lijkt me eigenlijk van niet maar toch

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

spacejam,

Op zich zou je vraag wel kunnen maar ik kan heel weinig initiatief vinden uit je topicstart. Zou je kunnen proberen even toe te lichtn wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om dit probleem te tacklen? :)

Verder - dat dit soort DVD's bestaan is natuurlijk bekend, maar ga aub niet in dit topic hier over liggen zeuren - als mensen dit zelf willen maken voor de hobby moet dat gewoon kunnen - het verspreiden van Windows CD's / DVD's daarintegen is gewoon illegaal - vanaf nu wil ik daar dus ook geen posts meer over zien aub :)

• Avvd
  • Niet online
nee zo bedoel ik het niet het is niet de bedoeling om hem te downloaden.
ik heb geprobeerd iets te vinden op de site van nu2.nu maar ik kan niet vinden wat ik precies wil. die manier van eghie wil ik wel proberen alleen vraag ik me af hoe dat met dat punt 5 zit want ik ben niet zo bekend op dit gebied zoals ik al had gezegd.

• Avvd
  • Niet online
schopje :)

Verwijderd

Op google vind je wel programma's waarmee je je eigen bootmenu's kan maken.

Ten tweede kun je van al je cd's iso's maken zodat je die op je dvd kan zetten, waarmee je die dan benadert voor het installeren van een bepaald besturingssysteem.
elevator schreef op 19 april 2004 @ 00:02:
spacejam,

Op zich zou je vraag wel kunnen maar ik kan heel weinig initiatief vinden uit je topicstart. Zou je kunnen proberen even toe te lichtn wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om dit probleem te tacklen? :)

Verder - dat dit soort DVD's bestaan is natuurlijk bekend, maar ga aub niet in dit topic hier over liggen zeuren - als mensen dit zelf willen maken voor de hobby moet dat gewoon kunnen - het verspreiden van Windows CD's / DVD's daarintegen is gewoon illegaal - vanaf nu wil ik daar dus ook geen posts meer over zien aub :)
'
Bovendien is deze dvd engels (heb ik gehoord ;) ) dus dat wil je sowieso niet.

• Avvd
  • Niet online
kben eigenlijk helemaal niet geintersseerd in die dvd ik wil het ook wel es een keer zelf maken. heb ik ook weer wat geleerd.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

nou, met dat punt bedoel ik dus:
pak maar eens een mooi boot diskettetje van windows 98 ofzo en die heeft ook een boot menutje aan het begin, namelijk wel of geen cd ondersteuning. Dit menutje is gemaakt in config.sys bekijk de structuur eens van je config.sys en zoek anders ff op google naar "config.sys bootmenu".

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 22:47:
[...]

Bovendien is deze dvd engels (heb ik gehoord ;) ) dus dat wil je sowieso niet.
of juist wel :+

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Je zal een autoexec moeten maken die je cdrom drivers laad, ja et is heel wazig maar als je boot paktie de cd (plus alles er op) wel maar, als je de drivers niet laad kan je er later nix mee.
Maak daarna een klein menuutje waarmee je de verschillende setups kan aanspreken

Genoeg zooi op internet over bootable cd's en alle bullshit om menu's te maken.
Klooi wat in batch bestanden en kijk gewoon wat je lukt, wil et dan echt niet kom dan maar terug :)

[ Voor 26% gewijzigd door Armageddon_2k op 20-04-2004 11:29 ]

Verwijderd

eghie schreef op 18 april 2004 @ 23:35:
[...]

1. maak een partitie van 4,7gb groot. (zorg dus dat je meteen kunt kijken of alles erop past.
2. maak die partitie in FAT32 en installeer er MS-DOS op en zorg dat hij dus ook bootable is vanaf dos. Dit kun je doen door met een win98 bootdiskette format schijfletter: /s te doen (zo maakt hij je partitie bootable). en dan de nodige bestanden kopieren.
vergeef me als ik het fout heb maar sinds wanneer kan een DOS partitie 4,7 GB zijn en dan ook nog eens FAT32 ??? ik weet nie helemaal zeker hoor maar goed !

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:22:
[...]

vergeef me als ik het fout heb maar sinds wanneer kan een DOS partitie 4,7 GB zijn en dan ook nog eens FAT32 ??? ik weet nie helemaal zeker hoor maar goed !
Thuis heb ik een partitie van 40gb in fat32 dus dan moet 4,7gb toch ook wel kunnen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het gaat niet werken om met 1 dos versie alle OS'en te kunnen installeren. Je kunt met een dos 6/7 opstartdiskette niet win2k installeren.

Je moet dus een soort menu hebben dat voor je os zit en waar je een opstart-os kunt kiezen.

misschien is dit wat voor je: http://www.cdshell.org/

Met deze cdshell heb ik een cdrom waarmee ik alle Win NT 4 versies en Win 95 kan installeren. Werkt perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 20-04-2004 15:51 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Misschien zie ik het verkeerd , maar je kan niet op een cd een DOS boot versie zetten , ik dacht dat je er dan nog steeds niet mee kan booten.

als ik mij goed herinner zal je eerst een ISO moeten maken, en dan met bv GoldenHawk CDrWin de boot image moeten schrijven samen met de DVD.

Dan zijn er nog andere problemen :

in DOS de installatie van Windows starten gaat goed voor win 9x* tc982 maar niet voor Windows NT/2000/XP. Deze kunnen best direct booten.

Ik vrees dat je een BOOTMENU rom zult moeten schrijven. Zowizo niet zo gemakkelijk als het lijkt

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1