Toon posts:

[Quickpar] PC schakelt zichzelf uit *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje last van Quickpar als ik in een repairsessie zit, verschillend hoever het proces is. Valt ineens mijn hele computer stil. Helemaal stroom eraf en helemaal weer opnieuw opstarten. Dit gebeurd zomaar. En ik zou niet weten waaraan het kan liggen. Ik heb ook geprobeerd om de prioriteit van het programma lager te zetten bij instellingen, maar dit maakt niet uit. Ook ben van V0.7.5 naar V0.8 gegaan maar hierbij hetzelfde probleem. Weet iemand hier wat op of herkend iemand dit probleem?
MeChiel

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt mij vrij sterk dat een stuk software het voor elkaar zou krijgen om je computer uit te laten schakelen? Welk Operating Systeem draai je op deze PC? En in hoeverre doet quickpar een aanslag op bepaalde componenten uit je systeem, en is het logisch dat deze uit zouden vallen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

wat is je cpu temperatuur. Heb je je cpu overgeklokt ?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP en ik heb niet overgeklokt..
Ik begrijp het ook niet dat zo'n stukje software mijn computer compleet kan uitschakelen dat is nogal vreemd :? ..

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:11:
Ik draai XP en ik heb niet overgeklokt..
Ik begrijp het ook niet dat zo'n stukje software mijn computer compleet kan uitschakelen dat is nogal vreemd :? ..
check je cpu temperaturen. Bij parren wordt er nog al wat van je systeem gevraagd. Een te hete processor kan als gevolg hebben dat je pc uitschakeld. Het programma doet dat niet, maar indirect wel.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn temp. ligt rond de 44-45 graden.
Denk je dat dat teveel is?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

QucikPar : Veel HD activiteit daardoor veel belasting 12 volt lijn en daardoor houdt je voeding er mee op :? Zomaar een theorie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:46:
Mijn temp. ligt rond de 44-45 graden.
Denk je dat dat teveel is?
Als dat stressed is niet. Misschien kan je even prime draaien, kijken of hij daar ook vast loopt.

http://mersenne.org/gimps/p95v238.exe

even installeren -- > "just stress testing" (dus niet join Gimps)

Dan in het programma: Options --> torture test --> blend en ok :)

Verder kan het ook aan je voeding liggen. Wanneer je pc stressed is wordt er meer van je voeding verwacht. Misschien komen je voltages dan te laag te liggen, of schakelt je voeding gewoon uit.

4015Wp west (Dordrecht)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04
Quickpar is vrij zwaar is mij opgevallen. Maar goed, dat ding meot ook ff wat rekenen natuurlijk ;)

1x alleen maar corrupte results gehad enz, oorzaak bleek in een verrot geheugenmoduletje te liggen... Misschien eens die hoek in gaan zoeken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kleine titeledit, alleen 'quickpar' zegt wat weinig over je vraag :Y)

Maar inderdaad "moet" het haast wel hardware zijn, ws. voeding of temperatuur.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 20:48

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

ik zou even een memory test draaien, het kan zijn dat een van je bankjes niet helemaal jovel meer is.
Hoe verder Quickpar in het repair process is hoe meer geheugen hij gaat gebruiken. als hij dan op een gegeven moment geheugen van een rotte bank gaat aanspreken kan het zijn dat je machine vast loopt.

Kan je in je eventvwr nog meldingen vinden op het moment van vastlopen of als de machine weer bijgekomen is? Mischien dat je daar nog wat uit kan opmaken!

edit:
was dus ook al gepost...

[ Voor 5% gewijzigd door Zuig op 19-04-2004 11:34 ]

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik run nu dat Prime..vreet aardig wat snelheid :).
Hoe lang gaat zoiets duren eigluk?

Waar kan ik het beste een memory check doen?

Zijn er bepaalde vaste waardes in de BIOS van mijn computer die ik kan nalopen betreffende de voltages en het uitschakelen van de computer bij zware belasting?

Alvast bedankt! M

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:55:
Ik run nu dat Prime..vreet aardig wat snelheid :).
Hoe lang gaat zoiets duren eigluk?

Waar kan ik het beste een memory check doen?

Zijn er bepaalde vaste waardes in de BIOS van mijn computer die ik kan nalopen betreffende de voltages en het uitschakelen van de computer bij zware belasting?

Alvast bedankt! M
Prime test je cpu en mem met de blend test. Maar als het een halfuurtje goed draait kan je er van uit gaan dat je cpu en mem in orde zijn, goed genoeg voor pars ;). Voor een echte stabiliteitstest zou je het ong. 3 uur moeten draaien. Je stopt de bench gewoon zelf wanneer je dat wilt, met "test --> stop". Tijdens het testen moet het prime icoontje rood zijn, anders heb je een fout in de berekeningen. Maar dat staat ook in het scherm :)

Maar ik denk eigk dat je voeding het best wel eens kan zijn die er voor zorgt dat je pc vast loopt. Je zou even met sisoft sandra of met mbm naar je voltages kunnen kijken tijdens prime of quickpar.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
hij viel ineens uit tijdens die prime test :P..het probleem zit hem dus daarin.. waar kan ik nu het foutenreport opzoeken?
iemand nog suggesties?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 17:27:
hij viel ineens uit tijdens die prime test :P..het probleem zit hem dus daarin.. waar kan ik nu het foutenreport opzoeken?
iemand nog suggesties?
Helaas geen log. Je zou moeten kijken hoe heet je processor wordt tijdens het stressen, en wat je voltages zijn. Dit kan je doen met mbm of met sisoftsandra (beiden te vinden in de meuktracker van de frontpage).
offtopic:
Als je msn hebt wil ik je ook wel helpen, klik hier voor mijn mailadres

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1