Toon posts:

Ruw plekje op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een monitor van iemand 2e hands overgekocht (was niet duur, zo'n 30 euro), en zit er nu thuis lekker achter.

Er zaten nogal wat vlekjes op, dus ik maak hem even schoon met zo'n spuitbusje die ik altijd al gebruik en die altijd m'n monitor heel laat.

Na licht gepoetst te hebben, bleef er 1 plek midden op het scherm zitten. Toen ging ik er even met m'n nagel overheen en voelde ik dat het ruw was...geschuurd dus :S

Het is best irritant, want het zit midden op het scherm en geeft zo'n effect van allemaal kleuren als er vocht of vet op je beeld zit....

Is er iets waarmee ik het weer glad kan maken, zodat ik het niet (/minder) zie? Terug brengen is geen optie...

Roemer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 21:22 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
misschien kan je het polijsten?

Verwijderd

Topicstarter
Met wat dan? En hoe?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:40
pfft, het is riskant maar je kan schuurpapier proberen met korrel 2500.
Maar ik heb geen id hoe dat uit zou pakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Dekaasboer op 18-04-2004 21:29 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hm...schuurpapier en beeldbuizen klinkt mij nou niet bepaald als muziek in de oren....'kvind dat te riskant...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03
RaZoRhEaD schreef op 18 april 2004 @ 21:25:
misschien kan je het polijsten?
Kan, maar dan ben je wel de anti-reflecterende laag op je beeldscherm kwijt. Da's ook niet echt aan te raden... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja, gebruik iig geen tandpasta, dat verneukt je monitor kan ik met 100% zekerheid zeggen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Zoals Razorhead al zei: glas kun je alleen maar polijsten! (bvb met zo'n dremel-ding uit de Ster-reclame)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:19

BCC

Eeh, een monitor heeft altijd een laag coating erop. Waarschijnlijk heb jij die er op één plekje al afgepoetst. Verder poetsen zal het alleen maar VEEL erger maken!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zoals Razorhead al zei: glas kun je alleen maar polijsten!
Het vervelende is alleen dat we hier niet met gewoon glas te maken hebben. Zoals de meesten al hebben opgemerkt is deze beeldbuis waarschijnlijk voorzien van een coating. Als je die gaat polijsten ruk je vermoedelijk de hele coating eraf. Het lijkt er echter op dat dat ook de enige oplossing is om van die irritante vlek af te komen; op die plek is de coating namelijk al naar de haaien. Je kan dus óf leren leven met die vage vlek, óf de hele coating verwijderen en ermee leven dat je meer last heb van spiegelingen in je beeld en een lager contrast.
En natuurlijk nooit meer met spuitbusjes "die je monitor heel laten" aan de gang gaan ;)

Verwijderd

Er is een tijd geleden ook een dergelijk topic langsgeweest, misschien dat je hier wat aan hebt:

ontspieglingslaag monitor beschadigd

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus veel meer dan alleen de coating, want ik voel echt een kras in het glas met m'n nagel. En die spuitbus is echt niks mee aan de hand, ik hou er al 2 jaar een andere monitor meer schoon (ook compaq) en die blijft perfect en die plek zat er zoals ik al zei daarvoor ook al...

Verwijderd

Hij was ook niet voor niets 30 euro he...
Zelf herstellen lukt denk ik niet (erg hard glas + coating), en de Carglass hersteld denk ik ook geen monitors :P
Pagina: 1