Toon posts:

Netwerk op een 3e pc dmv.: 2 netwerkkaarten in 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 desktop 2pc's en 1 laptop. Ik wil in mijn kamer een netwerk/internet verbinding voor mn laptop, maar wel angesloten via mijn desktop pc. Dit omdat ik geen extra draden naar boven wil en ook geen wireless.

Ik heb dus in mijn desktop pc 2 netwerkkaarten zitten. Beneden zit er ADSL verbinding op dmv een hub en een PPP verbinding (dus niet gedeeld via een pc). Hoe zorg ik ervoor dat mijn laptop deel uit gaat maken van het netwerk inclusief internet???

Verwijderd

Op jouw desktop computer de internetverbinding delen lijkt me voldoende :)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 06:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het idee lijkt me niet erg handig want dan moet je pc dus aanstaan omgebruik te kunnen maken van je i-net verbinding.
Het prijsverschil tussen een simpel hubje en een simpel netwerkkaartje is ook niet zo groot ik zou zeggen gooi vlak voor je pc er nog een hub tussen en klaar!

of ik moet het al helemaal verkeerd begrijpen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Mystic Spirit op 18-04-2004 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat gaat niet... mn internet verbinding is ook mn netwerk verbinding en wordt dus niet speciaal gezien als internet verbinding... Internet loopt via een gateway...

Hoe krijg ik het voor mekaar dat mijn pc gaat fungeren als een soort hub/switch en het doorstuurt naar de 2e netwerkkaart?

EDIT:

tja... dat gaat me weer extra geld kosten... heb namelijk al een extra netwerk kaartje...
En dat mijn pc aan moet staan boeit geen moer.... staat ie toch altijd al:P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 20:45 ]

Verwijderd

heb je al de netwerkwizard van XP geprobeerd? Het is denk ik wel mogelijk maar niet makkelijk. Je kan wel overwegen een hub te installeren en gewoon één netwerkkaart in je pc doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 20:43:
Ja maar dat gaat niet... mn internet verbinding is ook mn netwerk verbinding en wordt dus niet speciaal gezien als internet verbinding... Internet loopt via een gateway...
Je spreekt jezelf tegen ;) Maar er wordt dus gebruik gemaakt van een router?

Dan volsta je met een bridge aan te maken. Dat kan in Windows XP met de ingebouwde tools en met Windows versies tot en met 2000 met een programma als WinBridge.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de netwerkvinding op je desktop delen en dan op de laptop windows xp wizard netwerkverbinding draaien en klaar :)
naar die internet gateway hoef je niet te kijken gewoon rechter knop op de netwerkverbinding niet de gateway en daar internet delen
zo heb ik het hier ook gedaan.
wel moet je desktop aanstaan als je op je laptop wilt internetten

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je Hoe deel ik Internet? gelezen...

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 18-05 06:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 20:43:

Hoe krijg ik het voor mekaar dat mijn pc gaat fungeren als een soort hub/switch en het doorstuurt naar de 2e netwerkkaart?

EDIT:

tja... dat gaat me weer extra geld kosten... heb namelijk al een extra netwerk kaartje...
En dat mijn pc aan moet staan boeit geen moer.... staat ie toch altijd al:P
nu ben ik het spoor even helemaal bijster hoe je de boel inelkaar hebt zitten..

iig bridgen met 2 netwerkkaarten kan prima zoals JSS al zegt. wel ff een crosskabeltje gebruiken tussen je laptop en je PC!
Pagina: 1