Toon posts:

[XP] probleem met booten (foutmelding op pci.sys0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

elke keer als ik opstart krijg ik de volgende foutmelding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: System32/DRIVERS/pci.sys

U kunt proberen om dit te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies R in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten

Als ik dus op een toets druk dan start de computer weer opnieuw op, en dan kom ik dus weer niet verder dan dit bericht. Het probleem is dat ik in deze computer geen werkende cd-rom speler heb zitten, dus ik kan niet booten van de installatie-cd van XP. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
F8 -> veilige modus geprobeerd?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou de schijf even in een andere pc kunnen doen en dan die pci.sys kopieëren naar jouw schijf.
Anders dan dat zie ik geen oplossing ben ik bang.
Of toch maar even een cdrom drive erin fietsen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
sjoerdb schreef op 18 april 2004 @ 17:26:
F8 -> veilige modus geprobeerd?
wanneer moet ik dan op f8 drukken?

Verwijderd

Topicstarter
r00n187 schreef op 18 april 2004 @ 17:28:
Je zou de schijf even in een andere pc kunnen doen en dan die pci.sys kopieëren naar jouw schijf.
Anders dan dat zie ik geen oplossing ben ik bang.
Of toch maar even een cdrom drive erin fietsen.
het is een ntfs schijf, dus als kan ik hem dan wel lezen in een andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:20:
wanneer moet ik dan op f8 drukken?
Dat is wel basiskennis hoor :P

Je moet net voordat het XP laadscherm (met het bewegende balkje) verschijnt op F8 drukken. Blijf er maar lekker op rammen :)

offtopic:
ohja wil je aub niet zo snel kicken en het edit knopje gebruiken? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Mike Jarod op 18-04-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 18 april 2004 @ 19:42:
[...]
Dat is wel basiskennis hoor :P

Je moet net voordat het XP laadscherm (met het bewegende balkje) verschijnt op F8 drukken. Blijf er maar lekker op rammen :)

offtopic:
ohja wil je aub niet zo snel kicken en het edit knopje gebruiken? ;)
zover kom ik helemaal niet, hij stopt na het schermpje waar staat dat je op delete moet drukken als je in de bios wilt komen

Verwijderd

f8 gewoon terwijl Windows boot. Dus gewoon elke seconde op f8 drukken tot je een menuutje krijgt :)edit: veel te laat

En ja, je kan ntfs lezen in een andere pc, als die de Windows NT familie als OS heeft (2000, xp, nt), of Linux, dat heeft ook support voor ntfs, maar niet zo veel.

edit: hij stopt na dat schermpje.. dus zeg maar als windows begint te laden he? hmm.. Nouja, dat is ook precies het moment dat je op f8 moet drukken (nou ja, ongeveer dan..) dus probeer dat maar eens

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 20:34:
f8 gewoon terwijl Windows boot. Dus gewoon elke seconde op f8 drukken tot je een menuutje krijgt :)edit: veel te laat

En ja, je kan ntfs lezen in een andere pc, als die de Windows NT familie als OS heeft (2000, xp, nt), of Linux, dat heeft ook support voor ntfs, maar niet zo veel.

edit: hij stopt na dat schermpje.. dus zeg maar als windows begint te laden he? hmm.. Nouja, dat is ook precies het moment dat je op f8 moet drukken (nou ja, ongeveer dan..) dus probeer dat maar eens
ik kan dus wel in het schermpje van veilige modus opstarten komen, maar als ik dan kies voor veilige modus en hij gaat opstarten krijg ik dezelfde foutmelding

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 11:52
[rml][ XP] "fout in pci.sys" wil niet booten*[/rml]/

Misschien dat je iets hebt aan mijn topic. Ik had namelijk dezelfde foutmelding.
Bij mij bleek het een geheugenprobleem te zijn.

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Nou het kan niet op, ik kreeg dus vanmorgen ook die melding, terwijl ik niks nieuws van hardware geplaatst heb. Heb allerlei oplossingen geprobeerd, memtest, pci-kaart eruit (heb er maar 1), mem gewisseld en ff eruit gehad. Geprobeerd te restoren met:
expand f:\i386\pci.sy_ c:\windows\system32\drivers /y
maar dan krijg ik:
kan bestand pci.sys niet maken

Ik ben ten einde raad, had net me pc weer 2 dagen in orde na plaatsen van nieuwe hardeschijf en hij liep super...
Even vermelding van het volgende, kep dus een SATA Maxtor 160gb harddisk aangesloten op het P4P800 deluxe bord

UPDATE:
chkdsk gedaan en ff laten ratelen, kon hierna wel pci.sys terugzetten, maar helaas kom ik nu niet meer op de server ingelogd en als ik wil troubleshooten, krijg ik allemaal foutmeldingen van missend dit/dat... zelfs computerbeheer start niet. ik ga de boel maar leeggooien, delete meteen die hele partitie en dan maak ik em maar opnieuw aan

[ Voor 35% gewijzigd door SuB-Gold op 10-06-2004 04:24 ]

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Doe gewoon een repair. Dat scheelt je heel veel werk met software installatie. Je zult hoogstens wat hardware opnieuw moeten installeren.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

die repair heb ik dus gedaan, door in de repair console pci.sys terug te zetten, hierna was de boel dus helemaal verkloot zegmaar...
ik ben begonnen met een herinstallatie, maar vraag me af of er niet gewoon problemen zijn met windows xp en s-ata schijven (het zou me weer eens niet verwonderen, net zoals ik sp1 moet installeren om de volledige grootte van de hdd te kunnen zien)

UPDATE:
heb steeds meer het gevoel dat die hdd naar de klote is, want heb nu net die partitie verwijderd en geprobeerd om een nieuwe aan te maken en die te formatteren, maar hij blijft al bijna een halfuur op 1% staan (bij het formatteren). ik zal me oude hdd terugplaatsen en daar Windows op installeren en dan zal ik moeten kijken met partition magic of ik iets kan vinden... tenzij iemand al vantevoren weet of er problemen zijn met het p4p800 deluxe bord en s-ata hdd's?

[ Voor 39% gewijzigd door SuB-Gold op 10-06-2004 10:44 ]

Pagina: 1