[XP] "fout in pci.sys" wil niet booten*

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 11:52
Ik heb een dual celeron 466 op een abit bp6 met 2*128 Mb PC-133 ECC geheugen.
Nu heb ik er een 256Mb module bijin gezet, maar die wordt herkend als 128. Geen probleem voor mij als dit werkt tenmindste (daar ben ik dus niet meer zo zeker van).

Als ik windows op wil starten geeft ie een fout in PCI.VXD PCi.SYS en weigert op te starten. De tweede keer gaf windows een fout in isapnp.sys.

Dus ik gezocht bij microsoft:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;315311
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;330181

Nu kan ik wel die files netjes terug zetten, maar aangezien het geheugen het enige is dat veranderd is, vraag ik mij dus af of dat dus wel kan werken?

Ik heb het geheugen al wel getest (een voor een) met memtest86 en die geeft geen fouten.

Haal ik nu die 256Mb module eruit kan windows nog steeds niet starten dus dat moet zowiezo gerepareerd worden. Maar dat gaat me nog wel lukken.

Even voor de duidelijkheid:
Kan het zo zijn dat die module er voor zorgt dat windows niet wil opstarten of moet ik het toch echt ergens anders zoeken.

Voor volledige spec's klik op mp3 bak. Processoren lopen momenteel op 466 (normale snelheid).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*.vxd zijn dacht ik files voor 9x systemen, is dit soms een upgrade 9x > XP geweest?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• olof
Nee, sorry. Is een fout van mij.
Pci.vxd moet natuurlijk pci.sys zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke fout op pci.sys geeft hij dan precies? :)

• olof
" Bestand is beschadigd of bestaat niet meer" (kan net ff iets anders geformuleerd zijn hoor), maar daar komt het op neer.

Verder geen code's oid.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Niet dat ik denk dat het veel uithaalt, maar heb je al een XP reparatie geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• olof
Daar kan ik dus niet in komen. Hij vraagt om een diskette die ik dus niet heb.
Ook heb ik het probleem dan dat als ik op F6 druk (voor mijn scsi controller) gaat de installatie niet verder.
Doet gewoon niks meer.

Wat ik nog wel kan proberen is de laatste originele bios er in te zetten. Ik heb nu een aangepaste versie die ik op http://www.bp6.com/ heb gevonden (met p3 ondersteuning).

• olof
Even een update en meteen een schopje.

Wat heb ik gedaan:
Andere bios erin gezet (de laatste officiele van Abit)
Het nieuwe geheugen eruit gehaald.
In windows de file isapnp.sys hersteld.

Helaas nog steeds niks. De fout is nu niet meer pci.vxd, maar isapnp.sys terwijl ik die er opnieuw opgezet heb.

Iemand nog een idee?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het verwijderen van het nieuwe geheugen bood ook geen oplossing? Betekent dat dat Windows in de originele toestand nu ook niet meer wilde booten doordat er een andere geheugenreep inheeft gezeten? Kan het zijn dat meerdere bestanden op de harde schijf gewoon corrupt zijn? Heb je je intern geheugen (dus beiden modules tegelijk in huidige situatie) ook al getest?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• olof
Nog niet met memtest, maar dat heeft wel gewerkt. En het is ECC geheugen, dus dacht ik dat het zonder die nieuwe toch wel weer zou moeten werken.
Vanavond dus eerst maar eens memtest draaien.

• olof
Ok dan, mijn probleem is opgelost. Het probleem zat hem in het feit dat het terugzetten van isapnp.sys niet goed was gegaan.
Dus opnieuw geprobeerd om in de windows repair console te komen. Ging deze keer wel goed (wat ik dan fout heb gedaan weet ik nog steeds niet). Opnieuw die file teruggezet en de computer opnieuw opgestart.

En YES hij doet het.
Nu alleen nog iets vinden om toch mijn geheugen uit te breiden maar dat is nu redelijk offtopic.
Pagina: 1