Grote page file bij 1024mb geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik heb onlangs een Dell systeem (Dimension 8300; intel 3ghz 512kb L2, 800mhz bus, 1024mb, 120gb SATA schijf met 8mb databurst cache & ati radean 9800pro 128mb) gekocht.

Ik dacht dat als ik veel intern geheugen zou hebben, dat windows geen page file hoefde aan te maken. tot mijn spijt heb ik gezien dat windows over het algemeen 1400mb page file en 250mb intern geheugen gebruikt. Dit is toch raar? die page file is toch veel langzamer dan mijn dual channel intern geheugen? ik heb toen windows het gebruik van een page file 'verboden'. vervolgens steeg het intern geheugen naar 500-700mb. niet te vergelijken met die 1400mb dus. bovendien vond ik niet dat ie er echt sneller van werkt.

Heeft iemand dit ook? wat zouden de mogelijkheden zijn om de prestaties te verbeteren?

Nou heb ik ook ergens gehoord dat het beter is om de swap file op aparte partitie te plaatsen. is dit werkelijk beter? is het sowieso aan te bevelen om partities te gebruiken? ik hoorde laatst namelijk weer van iemand die zei dat het je systeem trager maakt. waarschijnlijk is het antwoord niet zo zwart-wit maar ik hoor graag jullie opinie.

bij voorbaat dank.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 08:10
Als ik jouw was zou ik je swap-file uitzetten, dan wordt alles gewoon in het geheugen geladen en dat gaat veel sneller.

Ga naar configuratiescherm, systeem, geavancerd, prestaties, geavanceerd, virtueel geheugen. Kies geen wisslebestand en daarna instellen.

Je kan ook proberen dit in het register te veranderen:

Start hiervoor Regedit en ga naar
HKEY-LOCAL-MACHlNE\System\CurrentControlset\Control\Session Manager\Memory Management\Disable PagingExecutive.

Zet de waarde hier op 1 en start de computer opnieuw op.

[ Voor 34% gewijzigd door Dekaasboer op 18-04-2004 15:00 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

[search=swap file nodig]

Sorry, maar hier is echt al heeeel veel over te vinden. Kijk daar eerst eens tussen zou ik zeggen.

Ik zou Windows gewoon het Swap-file beheer laten doen, op een aparte partitie is beter maar aangezien het gebruik van de swap-file niet groot/vaak zal zijn bij jou kun je hem ook gewoon op de C:\ laten staan.
Als ik jouw was zou ik je swap-file uitzetten, dan wordt alles gewoon in het geheugen geladen en dat gaat veel sneller.
Dit is een misvatting, Windows werkt liever met een swap-file. Ook al heb je 1GB aan geheugen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 14:51 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 19:40

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

guus2,

Je topic openen op 2 plekken tegelijkertijd is niet de bedoeling op GoT :)
Als je denkt dat je topic op de verkeerde plek staat, kan je een move aanvragen via een Topic Report, of door een post te maken in Schop een Modje :)

Dit topic is gesloten.