[TV-Out] RadeOn 9800 Pro (diagonale strepen op TV)

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Donderdag kreeg ik het idee om mijn PC maar eens op mijn TV aan te sluiten. Op zich heel simpel en na het aansluiten en instellen werkte de verbinding en het beeld op TV ook gewoon goed, op een ding na, want ik kreeg wazige diagonale strepen door mijn beeld heen. Dus ik ben daarna eens gaan zoeken hier op GoT naar een oplossing. De volgende topics kwam ik tegen:

[rml][ TV-Out] Diagonale lijnen door het beeld[/rml]
TV-OUT -> Diagonaal lopende balken op scherm

Beiden heb ik helemaal doorgelezen en daardoor ben ik erachter gekomen dat wanneer ik mijn coax kabel uit mijn TV haal alles perfect werkt. Beeld is dan stabiel en prachtig om aan te zien.

Maar ja, om nu iedere keer die coax kabel uit mijn TV te moeten halen vind ik ook niet zo'n fijne manier van werken.
In de topics hierboven stond iets over een zelfgemaakte coax kabel. Die van mij is zelf gemaakt, gewoon een 75ohm coax kabel met tulpjes aan beide kanten.

Wat is er nog te doen verder? Er stond in een van die topics ook iets over aarding. Het probleem is dat ik mijn PC niet kan aarden, omdat ik geen geaarde stopcontacten in mijn kamer heb, die hebben wij alleen in de keuken (oude flat). Wel heb ik mijn PC beschermd met een (ben de naam kwijt) apparaat dat fluctuaties in het lichtnet verminderd (als ik het zo goed zeg ten minste).

Weet iemand nog manieren om niet steeds die coax kabel uit mijn TV te moeten halen?

[ Voor 6% gewijzigd door Godjira op 18-04-2004 12:05 ]

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Even een schopje

[ Voor 42% gewijzigd door Godjira op 19-04-2004 12:47 ]

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nogmaals een schopje dan? Iemand enige manier?

Profile