AMD Athlon XP 3000 wordt ERG heet

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:06
Hallo allen,

Tijdje terug heb ik een nieuw athlon systeem gebouwd, probleem is echter dat mijn processor zo heet werd met de standaard koeler die ik bij de processor kreeg. Temperatuur in de bios was 60-65 graden, om in windows mijn temps te meten gebruik ik MBM 5, tijdens het spelen van far cry kreeg ik alerts dat hij te heet werd (heb het alarm op 70 graden ingesteld).

Nu heb ik een Spire whisperrock 4 koeler erop gezet met arctic silver 5 koelpasta, ik had eerst wat te veel pasta aangebracht en toen werd hij helemaal heet. Heb de overtollige AC5 weggehaald met een pasje en nu wordt hij wel ietsje minder warm maar nog steeds te heet naar mijn idee.

Bij diverse reviews las ik dat er stressed temps van 50 graden werden gehaald.
Ik ben mezelf er wel van bewust dat dit geen overclock koelertje is en ben ook niet van plan dit te gaan doen.

Zou had dan toch zo kunnen zijn dat er nog te veel AC5 op mijn core zit? Vind het namelijk een neurotenkleus om te kloten met die AMD koelers :(

Bij voorbaat dank

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 23:21
n vriend van mij heeft ook n 3000+ en wordt ongeveer 55graden stressed met boxed koeler... ikzelf heb een 2400+ @ 2340mhz en deze wordt ongeveer 49 graden met n aero 7+ volgens mij moet je gewoon wat geluk hebben met de core en 50 graden stressed is vrij normaal vind ik.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 23:33

Exigence

dnkroz

• Koelpasta?
• Koeler verkeerd om?
• Goede druk op de core?
• Airflow?
• Welk programma gebruikt? Of is het via het BIOS?
• BIOS update?

• Vlassie1980
Exigence schreef op 16 april 2004 @ 20:02:
• Koelpasta?
• Koeler verkeerd om?
• Goede druk op de core?
• Airflow?
• Welk programma gebruikt? Of is het via het BIOS?
• BIOS update?
Koelpasta: Arctic Silver 5 (staat in mijn post)
Koeler zit goed
Druk zal ook wel goed zijn
Ik heb 2 casefans draaien in een H600B Aopen Miditower
Motherboard monitor 5 gebruik ik om temps te lezen (staat ook in mijn post)
Moederbord is trouwens een Giga-byte GA-7N400 PRO 2 en de bios is updated

Verwijderd

Ik heb ook de 3000+, echter met een aero7+ erop om dit beestje te koelen. Temp uitgelezen met Asus PC Probe is ie idle 42 graden en stressed 48 (koeler op 2600 rpm) met een casetemp van 20 graden. Word nu allemaal wel iets warmer vanwege de zomer maar toch. Wat je zou kunnen doen als de temp je echt niet bevallen (core overleeft het tot 80 graden) is een andere koeler halen bijv. van zalman of coolermaster om een suggestie te doen.
(nog koeler kun je altijd nog H2O koelen >:) )

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 20:11:
Ik heb ook de 3000+, echter met een aero7+ erop om dit beestje te koelen. Temp uitgelezen met Asus PC Probe is ie idle 42 graden en stressed 48 (koeler op 2600 rpm) met een casetemp van 20 graden. Word nu allemaal wel iets warmer vanwege de zomer maar toch. Wat je zou kunnen doen als de temp je echt niet bevallen (core overleeft het tot 80 graden) is een andere koeler halen bijv. van zalman of coolermaster om een suggestie te doen.
(nog koeler kun je altijd nog H2O koelen >:) )
Ik was inderdaad ook geinteresseerd in die Zalman koeler (CNPS7000A-Cu) maar deze is niet compatible met mijn moederbord :'( zal morgen wel eens in de shop gaan kijken wat voor koelertjes ze daar hebben. H20 is me momenteel nog te hoog gegrepen hoor :7

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-04-2004 20:17 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

En het monteren is nog niet zo eenvoudig; Pas na drie pogingen kreeg ik de beste resultaten tot dan toe, heb het maar zo gelaten. Ook al lijkt het er ogenschijnlijk kaarsrecht op te zitten, een tweede en derde poging slaagden toch beter. Bij de laatste poging ging ik heel secuur tewerk; fan van het koelblok geschroefd zodat ik meer controle over de clip had, toen koelblok erop geperst (met pasta) toen clip voorzichtig erop gedrukt, eerst de ene kant toen de tweede (terwijl ik met de ander hand het koellichaam op zijn plek hield. En daarna pas weer de fan erop. tussen poging 1 en 3 zat 15c verschil, tussen 2 en 3 6c .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
staat je vcore wel goed? zal standaard 1.60 volt moeten zijn volgens mij.

Verwijderd

Als je op zoek bent naar een goede luchtkoeler, Thermalright SP-97, kost wel wat. Op www.thermalright.com kun je zien of hij compatible is met je moederbord. Ik heb hem zelf ook icm een Vantec 92mm Tornado fan (119cfm) en m'n XP2500+@2.4Ghz/Vcore:1.8V is idle zo'n 30c en load 32c. >:) Bij een casetemp van 24c.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Over de temps van AMD's XP is serieus genoeg te vinden op dit forum, check de FAQ en gebruik de search :) Op deze manier wordt gewoon alles voor de zoveelste maal herhaald.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.