Toon posts:

win2k prof is nogal sloom met netwerkbrowsen

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Ik zit in een netwerkje met 3 pc's die allemaal aan internet hangen via winroute. De "server" is een 98se machine, 1 client is een win2k machine(van mij dus). Als ik daar door het netwerk ga zoeken gaat hij nogal langzaam. In win98se gaat het prima, De instellingen zijn hetzelfde
bij de clients: standaard gateway: 192.168.0.1 (ip van server)
DNS ook 192.168.0.1
alles werkt wel, maar vooral netwerkomgeving gaat langzaam.
Heeft dit iets te maken met WINS, of met de gateway? ik weet het niet...

thanx already, ..anyone??

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:33

Boss

+1 Overgewaardeerd

'k heb daar ook last van! Browsen gaat langzaam, terwijl als je direct een locatie opgeeft om iets van te openen (uit je documetns history ofzo), gaat het best snel!
't is dus niet zo dat je iets stuk gemaakt heb. zal wel een 'feature' zijn.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of niemand het nou echt weet...

heeeeeelp

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Al in de Microsoft Knowledge Base gekeken ? (te vinden op http://support.microsoft.com )

Virussen? Scan ze hier!

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 20:36
Ik heb dit probleem dus ook, heel irri

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
IEDEREEN heeft dat probleem...gewoon dat zoeken 1x doen, dan een netwerkverbinding aanleggen naar de gedeelde C stations van de niet-Win2000 bakken en je hoeft nooooooit meer te wachten :P

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat is de enige oplossing? Ik vindt het gewoon vreemd dat daar niet een goede oplossing voor is. maar goed. het blijft microsoft natuurlijk.

• R-Jean
  • Niet online
Na installeren van SP1 ging het bij mij in ieder geval een stuk sneller

Verwijderd

hi killer-b
ik zou op de server w2k zetten,met standaard internet share :)
werkt als een bom >:)
greetings from dutch

• Mar
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

w2k browsen gaat idd sloom, heb er al meer berichtjes over gelzen op i-net.
Ligt zeker niet aan winroute....

zal eens zoeken komende kerstdagen =)

DPC Team ColdFusion

• Mar
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

heb al wat gevonden maar nog niet getest, kijk effe of je er wat aan hebt: (2 links en een posting)

x52.deja.com/threadmsg_ct.xp?AN=697748986.1&mhitnum=8&CONTEXT=977242079.1705574444

support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/8/00.ASP

I had the same problem with win2k pc's together with win98/ME. After searching the registry I found that if I removed this key/folder from the registry the problem dissapeard:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Run "regedit", open:
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer
RemoteComputer
NameSpace

In this folder there is a new folder with a key containing "Sceduled Tasks". Delete this folder. (The foldername was
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} at my pc)

Remeber to take a backup of the key/folder first.
-Axel Kvale-
axelkv@stud.ntnu.no

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Haal die DNS verwijzing er eens uit, dan zal het al een stuk beter gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan, enige duidelijkheid. Dit sooitje ga ik allemaal maar eens proberen. De uitslag laat ik hier weten.
thanx

• HoeZoWie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01-2025

HoeZoWie

Azure Cloud & System Engineer

Hey Kereltje,

als je nou eens de DNS laat verwijzen naar die van je ISP en niet je eigen Gateway-IP daarin zet zal de client aan de Gateway ook de DNS verwijzing en verwittiging krijgen van de oorspronkelijk DNS-server, dat betekend dus een tussenstap minder. Daarbij is "WinRoutertje" niet eens zo super, gewoon I-net.Conn.Sharing op WinME of Win2k installeren, Gateway=192.168.0.1 (=geshare-de I-netConn.PC) clients deze gateway geven en de eerste 2 DNS-strings naar die van de ISP.., de derde DNS string mag de IP van je I-netConn.PC zijn, zet van ZoneLabs er een ZoneAlarm Firewall op..., kost niets, werkt perfect. Config van een Firewall komt wel wat bij kijke hoor! Oòh ja, zet IP Routing/Forwarding op: "AAN" veel succes.
Als dit niet lukt mail me maar:
vansijll@hotmail.com

Ik werkte voorheen (1 Maand geleden)nog bij Mickeysoft, Schiphol-Ryk, dat is denk ik de reden dat ik dit wel weet..., ofzo... (wat een onzin -stop)

H03z0w!3

Verwijderd

Topicstarter
hmm. Ik wil wel gewoon winroute pro 4.nogwat gebruiken, aangezien de server niet van mij is maar van een familielid. Daar kan ik dus ook niet win2k opzetten, anders wist ik het wel. Maar DNS dus eerst van isp(2 stuks) en dan i-net gateway. en dat moet dus ook default gateway zijn neem ik aan...

Verwijderd

De vertraging bij het browsen over je netwerkje komt omdat hij eerst naar "buiten" loopt te zoeken; dit gebeurt door je DNS verwijzing. Haal die er dus uit. Voor je internet heb je alleen een gateway verwijzing nodig, geen DNS verwijzing.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Daar kan ik dus ook niet win2k opzetten, anders wist ik het wel.
Win98 SE kent ook al ICS :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Het slome netwerkbrowsen had ik ook, maar is eenvoudig te verhelpen.
Wat je nl. kunt doen is een protocolletje erbij pleuren: Netbeui.
Standaard installeert Win2k/98 alleen TCP/IP, maar Netbeui werkt snel en goed in een kleine netwerkomgeving. TCP/IP heb je eigenlijk alleen nodig voor internet-gerelateerde toepassingen (dus niet TCP/IP weghalen als je nog eens naar Tweakers.net wilt surfen >:)).
Gewoon ff simpel een DivXje van de ene naar de andere pc gaat sneller via Netbeui, omdat dat protocol veel minder overhead heeft als TCP/IP.
Als je em eenmaal toegevoegd heb moet je TCP/IP ff unbinden: bij File & Printer Sharing (Win2k: Ctrl.Panel->Network...->Advanced Options) ff het vinkje weghalen.
Ik heb dit bij mezelf pas nog gedaan en netwerkbrowsen gaat nu op warpspeed 8-).

P.S. Gewoon Winroute blijven draaien, tis gewoon een topprogje. Probeer met dat ICS maar eens een FTP-server te runnen op een client. Lukt alleen als je een van de weinigen bent die Win2k Server draaien.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
komt omdat je als primaire naamresolutie dns gebruikt.. als ik jou was dns servertje eropgooien, en ip-adressen invoeren..
De enige die nu nog Dynamic DNS updates ondersteunt is Win2k DNS Server, maar goed, elke server moet het doen met vaste ip's.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Met die netbeui. Dan moet ik dat dus wel op alle 3 pc's installen. en ja adt dns server is een beetje onhaalbaar voor mij....thanx anyway

• renderman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 05:10
Ik had hetzelfde probleem met Windows NT 4 en heb die regkey weggehaalt, het werkt! Het is nu gewoon snel, zoals t hoort. Thanks for the tip!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Whow... die register edit werkt echt wel...
Met die key kan ik rustig een bak koffie zetten, haal ik em weg dan doet ie het "normaal"... stoer..
Oja onder W2k dus naar 2 winME pc's toe...
Hij's fijn!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

hehe......even Apeldoorn bellen zou
ik zeggen >:)

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
:?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
:) :) :) YESYESYES, Ik had hetzelfde probleem. maar dankzei dit bericht heb ik er geen last meer van:

Geplaatst door Mar - dinsdag 19 december 2000 17:29

--------------------------------------------------------------------------------
heb al wat gevonden maar nog niet getest, kijk effe of je er wat aan hebt: (2 links en een posting)
x52.deja.com/threadmsg_ct.xp?AN=697748986.1&mhitnum=8&CONTEXT=977242079.1705574444

support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/8/00.ASP

I had the same problem with win2k pc's together with win98/ME. After searching the registry I found that if I removed this key/folder from the registry the problem dissapeard:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Run "regedit", open:
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer
RemoteComputer
NameSpace

In this folder there is a new folder with a key containing "Sceduled Tasks". Delete this folder. (The foldername was
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} at my pc)

Remeber to take a backup of the key/folder first.
-Axel Kvale-
axelkv@stud.ntnu.no

• Boss
  • Laatst online: 09:33

Boss

+1 Overgewaardeerd

:) YES! Werkt bij mij ook (reg key deleten). Iemand nog enig iedee over de technische achtergrond bij deze oplossing???

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Bij mij werkt die regster sleutel een wel wat sneller maar nog niet perfect, bij het netwerken tijdens het internet gaat het trager dan traag, ik draai Windows XP RC1 en daar zit jammer genoeg geen NetBEUI bij :( :(, kan iemand deze misschien emailen of posten? emailadres = djuri23@hotmail.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 29 augustus 2001 20:29 schreef Gangsteroe het volgende:
ik draai Windows XP RC1 en daar zit jammer genoeg geen NetBEUI bij :( :(, kan iemand deze misschien emailen of posten?
|:(

'tuurlijk jongen.... we sturen je wel een potje netBEUI op hoor..
The most obvious changes in Windows XP networking include: Removal of support for NetBEUI!
Gelukkig is er zoiets als Google.....

http://www.winoscentral.com/sections.php?op=viewarticle&artid=36

Ow en why deze draad naar boven getrapt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze kan wel dicht ja. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.