Toon posts:

[XP/2000] 1 harddisc 2 os*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Hoe) kan ik windows XP home edition en windows 2000 prof op 1 harddisc installeren? En als ik de comp aanzet kiezen welke OS moet opstarten?
moet ik persé 2 partities maken?
Een lionkje waar dit wordt uitgelegd zo ook helpen. Heb al gezocht maar kan de door mij gewenste info niet vinden.
Bij voorbaat dank.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Eerst even zoeken voor je een topic opent kan goud waard blijken te zijn drecito ;)

Zoek bv eens op 'windows multiboot', dan zal je precies vinden, wat je weten moet :)

LinkedIn
Instagram

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
google eens op "dualboot" bv.
maar je hebt dan ieg wel 2 partities nodig.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23

UTM

Dit kan prima hoor. Je moet wel zorgen dat je beide os'en op een andere hd partitie installeert. Installeer eerst OS 1 en creer een partitie, dit kan in de setup maar ook met bv Partition Magic. Knal dan OS 2 op de andere partitie. Je krijgt nu bij het opstarten auto een scherm waaruit je kan kiezen. Bij windows xp kan je ook instellen dat die auto voor de 1 of de ander kiest. Met zoeken kom je er echt wel: meerdere OS

[ Voor 54% gewijzigd door UTM op 15-04-2004 23:21 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/basic ;) Maar toch help ik effe ..... :

1. Ja maak maar 2 partities is wel zo slim !!!
2. Ik stel voor om eerst Win2K te installen en dan XP anders krijg je ntloader problemen ;)

that's it ........

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ja dat kan,

wel eerst even windows 2000 installeren (anders verknoeid windows 2000 je xp bootloadertje)

er zijn overigens wel truckjes voor om het andersom ook goed te laten werken, echter moet je dan idd even in de search duiken

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
da's duidelijk en snel.sorry ben een echte newbie in de terminologie......effe niet aan de zoekterm meerdere OS gedacht. OK hiermee kan ik vooruit. dank allen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande tips ;)

Verder - probeer voordat je een topic opent altijd eerst even:
  • Zelf goed te zoeken - zo hebben we in de mooie Windows Operated Systems FAQ hierover een stukje staan. Neem waarop je gezocht hebt mee in je topicstart.
  • In je topicstart - geef daar zoveel mogelijk relevante informatie waarin je je vraag e.d. uitlegt.
  • een goede topic titel te kiezen - vooral in Windows Operated Systems is het belangrijk dat je het OS tussen haakjes zet.
:)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
offtopic reply's getrashed

[ Voor 20% gewijzigd door momania op 16-04-2004 00:07 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1