Toon posts:

PC gaat uit na het aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit hier met de pc van mijn vriendin en deze gaat naar 2 a 3 seconde vanzelf uit.
Soms als je hem dan ff laat staan gaat hij ook zo weer spontaan aan.
Eerst stond op de pc Windows 98 en een goede maand terug begon dit probleem. Ik dus netjes windows XP erop gezet en weg was het probleem. Alleen nu een maand later doet hij het weer.

Ik heb alle onderdelen er al uitgehad behalve de Videokaart maar als alles eruit is doe hij dit nog steeds.
Er zit ook al een andere voeding op.

Een maand geleden begon hij hier dus mee toen heeft hij het een maand gedaan en weer hetzelfde probleem.

Specs:

Intel Pentium III 450 Mhz
Gigabyte GA-6BXC (type voor wat ik kan zien)
2 x 128 MB SD

Zo doet hij het perfect en dan is ineens weer het probleem.

Ik het op GoT gezoch maar daar bleek het meestal de processor koeler te zijn, deze is nooit los geweest, dus dat kan het niet zijn volgens mij.

Wat kan ik hier aan doen want ik weet het niet meer :(

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 13:52

pjvandesande

GC.Collect(head);

Geeft hij nog een raare piep bij de bios? Komt hij wel door ze bootheen, hoor je wel een bootpiep, loopt hij altijd op hetzelfde vast?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me mobo dan...

Zitten er geen lekkende elco's op?

Lekkende elco's verklaren ook vaak een hoop van dit soort problemen.

Tweakers Discord

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik ga mee met het verhaal van Tweakdude.

Kijk even of er cilinder vormige onderdelen op het moederbord zitten, waarvan de bovenkant bol staat of open is.
Als dat zo is ligt het probleem aan het moederbord.

Dan heb je 2 opties: Nieuwe elco's erop solderen (rotklus) of ander moederbord plaatsen... :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het dus voor een piep slaat hij al uit en de andere keer werkt hij gewoon na behoren ik heb al zitten kijken of er iets lekte of kapot was maar tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem nu aanzet gaat hij elke keer aan-uit-aan-uit kan dat ook door zo'n elco komen, ik heb er net met een lamp boven gehangen maar ik zie niks kapot/lekkend/opgebold

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mijn MSI bordje had wel kapotte elco's (2 stuks maar) en die ging altijd meteen aan als ik de stekker erin deed.
Daarna gelijk weer uit, vervolgens een paar sec. later weer aan.
Soms alleen maar korte piepjes achter elkaar.
Na vervanging van de elco's was het verholpen.

Maarja dat zijn zulke vage problemen, je weet nooit makkelijk waar dat aan ligt tenzij je de hele boel vervangt. :/

Het wil ook nog wel eens helpen om alles opnieuw in elkaar te zetten en even stof weg te blazen, maarja dat is weer zo iets onverklaarbaars. :|

[ Voor 5% gewijzigd door dreeke op 16-04-2004 01:01 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht misschien is het het bios dus ik netjes het juiste bios erin geflashed
en nu doet hij dus helemaal niks meer :'( :'( :'( help :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik had iets gelezen van het opnieuw flashen van de bios na dat het mislukt was dat je iets met een floppy kon booten en dan met een bepaalde toetsen combo het laten uitvoeren, weet iemand toevallig hoe ik dat moet doen op dit bord ?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je computer zoekt dan naar een diskette in het station. Daar staat dan de goede .rom op. Doet ie dit?

Ik zoek effe een handleiding/guide.
[/edit]

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 16-04-2004 14:44 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 16 april 2004 @ 14:34:
Je computer zoekt dan naar een diskette in het station. Daar staat dan de goede .rom op. Doet ie dit?
Hoe moet ik die disketten dan precies voorbereiden ?
daar gaat het mij ff om. Voor het flashen heb ik het bios wat erin zat wel gebackupd dus die staat op de HDD van die pc daar kan ik hem zo af halen.

Verwijderd

Is het misschien niet gewoon de aanknop die blijft hangen? Heb ik ook regelmatig mee gemaakt. Gewoon even proberen om de computer met een schroevendraaier te starten door de 2 pinnetjes van de aanknop te verbinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 14:43:
Is het misschien niet gewoon de aanknop die blijft hangen? Heb ik ook regelmatig mee gemaakt. Gewoon even proberen om de computer met een schroevendraaier te starten door de 2 pinnetjes van de aanknop te verbinden
Nee dat is het niet ik heb heel de pc hier op mijn bureau liggen op alleen de moederbord tray. De ook alle stekkers los enz de fans gaan wel draaien en de powerled gaat ook gewoon netjes branden alleen doet hij niks en krijg ik geen beeld.

• PD2JK
  • Laatst online: 19:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hier kwam ik wat tegen, waar je misschien wat aan hebt.

Asus CUR-DLS - nieuwe BIOS Chip

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat dus gedaan floppydriver eraan alleen boot mijn floppy niet :'( :'( :'( Het lampie gaat ook niet branden help.. wat kan ik nou doen

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 21:36
Ik zou zeggen zoek op internet naar een exact hetzelfde werkende moederboard (moet niet zo duur zijn) en vervang dat. Dan ben je waarschijnlijk direct van alle problemen af. Je zou hem opnieuw kunnen flashen (heeft bij mij geholpen).. maar dan zal je floppy het moeten doen en ik ben bang dat die niet meer gaat werken...

Verwijderd

hij geeft geen beeld toch, heb je wel een monitor aangesloten, dit kan het probleem wel verhelpen, vaak wordt dat vergeten.

Anders moet je even booten vanaf een win98 cdrom.
dan kun je de setup uitvoeren en dan midden in de setup op de reset knop drukken, en dan kijken of hij opnieuw boot.

Verwijderd

Topicstarter
arjanvr schreef op 16 april 2004 @ 20:20:
Ik zou zeggen zoek op internet naar een exact hetzelfde werkende moederboard (moet niet zo duur zijn) en vervang dat. Dan ben je waarschijnlijk direct van alle problemen af. Je zou hem opnieuw kunnen flashen (heeft bij mij geholpen).. maar dan zal je floppy het moeten doen en ik ben bang dat die niet meer gaat werken...
Ik heb al zitten kijken maar ik heb er nog niet eentje gevonden, maar ik snap er echt niks van omdat er wel het juiste bios is ingegaan.
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:49:
hij geeft geen beeld toch, heb je wel een monitor aangesloten, dit kan het probleem wel verhelpen, vaak wordt dat vergeten.

Anders moet je even booten vanaf een win98 cdrom.
dan kun je de setup uitvoeren en dan midden in de setup op de reset knop drukken, en dan kijken of hij opnieuw boot.
Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt maar ik heb een PCI/AGP en nu ook al een ISA VGA kaart geprobeert en ik heb wel de kabels erin gedaan.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met die windows98 setup wat hij moet eerst booten dus ik heb daar niks aan.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 09:34

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik zal als ik jou was voor een paar tientjes een nieuwe P3 kopen. Die dingen kun je bijna kopen met een pakje boter.

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
gewoon op ebay ofzo een mobo kopen voor p3 dan ben je zo geholpen

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom richt iedereen zich op het mobo? Ik heb precies dezelfde problemen gehad, en toen kwam het door een kapotte voeding.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

ralpje

Deugpopje

MadMarky schreef op 20 april 2004 @ 10:28:
Waarom richt iedereen zich op het mobo? Ik heb precies dezelfde problemen gehad, en toen kwam het door een kapotte voeding.
Omdat in de TS wordt aangegeven dat hij al een andere voeding geprobeerd heeft :Y)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, eh, oeps B)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Ik denk dat het niet echt moeilijk is wat ik zeg, we hebben hier volgens mij weer met een computer analfabeet te maken.

Je kan toch gewoon booten of niet, hij geeft geen beeld, heb je de kabel wel nagekeken dan.. dit wordt echt vaak vergeten. en volgens mij ben je niet echt een van de slimste dus zou dit makkelijk kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:09:
Ik denk dat het niet echt moeilijk is wat ik zeg, we hebben hier volgens mij weer met een computer analfabeet te maken.

Je kan toch gewoon booten of niet, hij geeft geen beeld, heb je de kabel wel nagekeken dan.. dit wordt echt vaak vergeten. en volgens mij ben je niet echt een van de slimste dus zou dit makkelijk kunnen.
Nee wat je zegt is niet moeilijk alleen heb ik er niks aan omdat die pc niet boot.
Ik heb zoals gezegt al 3 verschillende type vga kaarten erin gedaan der zal me toch heus wel een keer gelukt zijn om er een kabel er ook in te stoppen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 18:25:
[...]

Nee wat je zegt is niet moeilijk alleen heb ik er niks aan omdat die pc niet boot.
Ik heb zoals gezegt al 3 verschillende type vga kaarten erin gedaan der zal me toch heus wel een keer gelukt zijn om er een kabel er ook in te stoppen.
ik heb nog een probleem van je gevonden, is dit hetzelfde systeem, misschien dat het toch dan aan het mobo ligt.

Problemen Driver Raid kaart/

probeer anders te kijken of je bij een computer boer een bios chip kan krijgen voor het mobo, dit zal in iedergeval het probleem met het bios versie oplossen

Verwijderd

Topicstarter
Dat was een heel ander probleem dat was met mijn eigen pc en dit is de pc van mijn vriendin.

Ik had ook wat gelezen van de chip opsturen en dan kon een of ander deze opnieuw fashen voor 10 euro. of een hele nieuwe chip voor 28 euro dat stond op GoT ik zal het ff opzoeken ik weet niet zo snel meer waar het staat. Alleen als hij het kan moet je hetzelf toch ook kunnen doen.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Euhm, ik heb het nog niet voorbij zien komen (of ik heb scheel gelezen :P ).
werkt je koelfan nog wel.
Heb eergisteren bij mijn XP3000 ook hetzelfde probleem gehad.
Bleek het pompje van mijn waterkoeling te zijn, dus geen warmte-afvoer :( .....
PC start na een tijdje stil staan op en in windows...kadeng weer uit.

Controleer het voor de zekerheid ff zou ik zeggen.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:31:
Dat was een heel ander probleem dat was met mijn eigen pc en dit is de pc van mijn vriendin.

Ik had ook wat gelezen van de chip opsturen en dan kon een of ander deze opnieuw fashen voor 10 euro. of een hele nieuwe chip voor 28 euro dat stond op GoT ik zal het ff opzoeken ik weet niet zo snel meer waar het staat. Alleen als hij het kan moet je hetzelf toch ook kunnen doen.
je zal er een module voor moeten hebben waar je de chip in bevestigd

Verwijderd

Topicstarter
Wolfje666 schreef op 21 april 2004 @ 07:59:
Euhm, ik heb het nog niet voorbij zien komen (of ik heb scheel gelezen :P ).
werkt je koelfan nog wel.
Heb eergisteren bij mijn XP3000 ook hetzelfde probleem gehad.
Bleek het pompje van mijn waterkoeling te zijn, dus geen warmte-afvoer :( .....
PC start na een tijdje stil staan op en in windows...kadeng weer uit.

Controleer het voor de zekerheid ff zou ik zeggen.
De fan is het niet die draaid gewoon netjes en het koelblok is helemaal koud.
Het gaat hier ook over een PIII 450 dus die zou je zelfs bijna passief kunnen koelen :)

Verwijderd

Man als zo'n chip 28 euro kost he KOOP DAN GEWOON EEN ANDER MOEDERBORD!

Of ga naar een 2e hands pc winkel en koop daar een upgrade setjuh van ongeveer 1gHz

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:09:

De enige die hier niet de slimste is ben jij met je gare opmerkingen die 100% nergens over gaan en niet eens met het probleem van de TS te maken hebben.
Het probleem waar de TS mee zit komt nogal eens voor het is altijd behoorlijk moeilijk te bepalen waar het probleem nou eigenlijk zit. Meestal is dit gewoon het moederbord waarvan ik vermoed dat hier het probleem ook weer ligt.

Heb je na het updaten van het BIOS ook de melding gekregen dat je je computer mocht resetten? Sowieso vind ik het niet superslim om een instabiele computer te flashen met een ander BIOS, maarja echt veel andere opties had je niet meer.
Heb je al een BIOS reset geprobeerd? (Na het flashen) :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 21 april 2004 @ 21:43:
[...]

De enige die hier niet de slimste is ben jij met je gare opmerkingen die 100% nergens over gaan en niet eens met het probleem van de TS te maken hebben.
Het probleem waar de TS mee zit komt nogal eens voor het is altijd behoorlijk moeilijk te bepalen waar het probleem nou eigenlijk zit. Meestal is dit gewoon het moederbord waarvan ik vermoed dat hier het probleem ook weer ligt.

Heb je na het updaten van het BIOS ook de melding gekregen dat je je computer mocht resetten? Sowieso vind ik het niet superslim om een instabiele computer te flashen met een ander BIOS, maarja echt veel andere opties had je niet meer.
Heb je al een BIOS reset geprobeerd? (Na het flashen) :)
Hey Flashen was goed gegaan en na die tijd kwam hij netjes met de melding dat hij klaar was en dat ik moest reboten dus gedaan maar sinds die krijg ik geen beeld op piepjes meer uit het bord.

Ja ik heb een bios reset gedaan ook batterij eraf en zelfs CPU eruit getrokken heel de avond laten staan zonder voeding of wat dan ook eraan en de volgende morgen weer geprobeert alleen doet hij nog niks. Ja behalve dan de CPU fan gaat draaien en overal komt stroom op te staan.

Verwijderd

ehm ik weet niet maar dit komt mij nogal bekend voor ehum. ehh arg...

je weet wel wat ik bedoel of niet steef?

heb je het flashen via een programma gedaan of via diskette en een zelf gedownloade bios versie. Als het een programma was, gaf hij dan misschien de melding dat het goed gegaan is of zoiets.

Heb je toevallig ook al het boekje doorgelezen wat je moet doen als het bios flashen is mislukt, ik weet niet of dat erin staat maar dat zou moeten kunnen.
Misschien dat de website nog wat info geeft over het probleem? er moet wel een manier zijn om het weer terug te zetten, maar bij mij moest ik precies dezelfde chip op het mobo bevestigen, booten en dan de oude erop zetten en dan opnieuw flashen, maar dan naar het oude bios....

suc7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 21:27:
ehm ik weet niet maar dit komt mij nogal bekend voor ehum. ehh arg...

je weet wel wat ik bedoel of niet steef?

heb je het flashen via een programma gedaan of via diskette en een zelf gedownloade bios versie. Als het een programma was, gaf hij dan misschien de melding dat het goed gegaan is of zoiets.

Heb je toevallig ook al het boekje doorgelezen wat je moet doen als het bios flashen is mislukt, ik weet niet of dat erin staat maar dat zou moeten kunnen.
Misschien dat de website nog wat info geeft over het probleem? er moet wel een manier zijn om het weer terug te zetten, maar bij mij moest ik precies dezelfde chip op het mobo bevestigen, booten en dan de oude erop zetten en dan opnieuw flashen, maar dan naar het oude bios....

suc7
Hey wilco

Ja dat weet ik nog wel _/-\o_ alleen dit keer is wel het juiste bios erin gegaan :)

Ik heb via de windows flasher gedaan. Deze gaf twee type biossen. de GA-6XBC en de GA-6XB7 en het is een GA-6XBC na dat hij klaar was zei hij dat hij succesvol was voltooid en dat ik moest reboten. naar die tijd geen beeld meer.

Het boekje is in de verste verte niet meer te vinden jah het ook ook nog maar een PIII 450 he :) ik heb alles al geprobeert bios reset, hele de nacht zonder wat dan ook erop. CPU eruit ik heb ook al AGP-PCI-ISA VGA kaartje geprobeert dus ik weet ht niet meer :(
Pagina: 1