Asus CUR-DLS - nieuwe BIOS Chip

Pagina: 1
Acties:

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Bovenstaande moederbord heeft het begeven althans, de Bios is niet meer lekker. Ik krijg steeds de volgende melding:

AWARD BOOTBLOCK BIOS V1.0
Copyright 1998 (c) Award Software, Inc.

BIOS ROM CHECKSUM ERROR

Detecting floppy drive A media ...
Drive A error. System halt

Weet iemand waar ik in Nederland een nieuwe chip kan krijgen/halen? Deze dus. Of kan ik naar een zaak als Display?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nieuwe chip is niet nodig :)

Fix eens een bootflop, zet daarop de Award flasher en de meest recente BIOS. Maak een autoexec.bat aan met als de enige regel:
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw dat flop in het gleufje, start je systeem en taadaa.. Je BIOS wordt gerecovered :Y)

Hint: doe eens een Omega Search op "bootblock" ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 19-01-2003 00:23 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Probeer eerst eens bovenstaande. Als dat niet lukt moet je me ff mailen. Maybe dat ik wel wat voor je kan regelen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

http://www.flashbios.org/ , daar kun je een je chip opnieuw laten flashen of een nieuwe kopen, maar ik zou eerst Asus zelf proberen. Ik had exact hetzelfde probleem met mn abit TH7-2, en Abit bleek sneller, makkelijker en goedkoper te zijn.
Het is wel handig om eerst BalusC zijn tip te volgen en je kan nog proberen te hotflashen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Anders kun je naar de nederlandse site http://www.flashbios.org/index_nl.html gaan. Deze kan na opsturen van je huidige chip deze voor je falshen. Of een nieuwe leveren. Tegen zeer redelijke prijzen

Verwijderd

BadVibes schreef op 19 January 2003 @ 00:06:
Bovenstaande moederbord heeft het begeven althans, de Bios is niet meer lekker. Ik krijg steeds de volgende melding:

AWARD BOOTBLOCK BIOS V1.0
Copyright 1998 (c) Award Software, Inc.

BIOS ROM CHECKSUM ERROR

Detecting floppy drive A media ...
Drive A error. System halt

Weet iemand waar ik in Nederland een nieuwe chip kan krijgen/halen? Deze dus. Of kan ik naar een zaak als Display?
Al eens eerder vermeldt, en bij deze nogmaals benadrukt: Er is (hoogst waarschijnlijk) niets mis met je bioschip.

Probeer ook eens gewoon je CMOS te 'clearen' en een eventuele overclock ongedaan te maken. (als de overclock per jumper geschiedt.)

Ik kreeg dezelfde melding toen ik bezig was een pIII550E over te clocken, en de fsb boven de 121Mhz kwam. Het bord was een Shuttle AB61 (440BX chipset). Even voor 2 sec de CMOS clear jumper omzetten was voldoende..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Het is maar wat je een redelijk prijs vind. 28 Euro vind ik best veel. Vandaar dat ik zei mail me maar indien nodig. Ik denk dat ik het wel goedkoper kan regelen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb precies gedaan wat jullie voorstellen (BalusC), maar als je de melding goed gelezen hebt, kun je zien dat drive A helemaal niet herkent wordt. De drive is in prima conditie, daar ligt het niet aan. Een flop in drive A heeft dus geen zin, deze wordt niet aangeroepen.

Shuriken, ik ga je mailen.
Pagina: 1