Vanwege het feit dat het probleem bij het moederbord en niet bij de harde schijf ligt, heb ik dit topic geplaatst hier in PMG.
Het probleem
Mijn aankomende server (bovenstaand moederbord met een Celeron 466 en 64 Mb RAM) loopt vast bij het detecteren van de bovengenoemde 40 GB schijf. Andere devices worden prima herkend en gebruikt. Als ik dan F4 doe om te skippen, loopt hij vast en kan ik alleen Delete gebruiken om in de BIOS te komen. Daar aangekomen loopt hij wederom vast bij het automatisch detecteren van de IDE devices, de Maxtor schijf.
Het volgende heb ik geprobeerd
[list]• Andere IDE kabels (orginele, oude, nieuwe) --> geen resultaat
• Andere HD (Seagate 6,4 GB) --> wordt netjes herkend en behandeld
• Maxtor in een ander systeem geplaatst --> werkt prima
• Exact dezelfde Maxtor van een ander systeem geprobeerd --> wordt ook genegeerd
• Alle beschikbare flashes voor de AOpen geprobeerd --> geen effect
• De secundaire IDE gebruikt --> geen verandering
Wat zie ik nu over het hoofd en kan ik nog proberen. Misschien BIOS instellingen (IRQ, Controllers, enz)?
Het probleem
Mijn aankomende server (bovenstaand moederbord met een Celeron 466 en 64 Mb RAM) loopt vast bij het detecteren van de bovengenoemde 40 GB schijf. Andere devices worden prima herkend en gebruikt. Als ik dan F4 doe om te skippen, loopt hij vast en kan ik alleen Delete gebruiken om in de BIOS te komen. Daar aangekomen loopt hij wederom vast bij het automatisch detecteren van de IDE devices, de Maxtor schijf.
Het volgende heb ik geprobeerd
[list]• Andere IDE kabels (orginele, oude, nieuwe) --> geen resultaat
• Andere HD (Seagate 6,4 GB) --> wordt netjes herkend en behandeld
• Maxtor in een ander systeem geplaatst --> werkt prima
• Exact dezelfde Maxtor van een ander systeem geprobeerd --> wordt ook genegeerd
• Alle beschikbare flashes voor de AOpen geprobeerd --> geen effect
• De secundaire IDE gebruikt --> geen verandering
Wat zie ik nu over het hoofd en kan ik nog proberen. Misschien BIOS instellingen (IRQ, Controllers, enz)?