Toon posts:

PCI vga werkt niet op bord met uitgeschakeld onboard vga

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben vervend fan van gathering, en kijk ook altijd eerst in de search als ik een probleem heb..

Echter deze keer heb ik niet kunnen vinden, een vriend van mij heeft een nieuwe (2ehands) computer met een onboard videokaart.

Hij heeft een nieuwe kaart gekocht: een geforce fx5200 pci, hijzelf heeft een pcchips M841LR moederbord met AMD7 @1000 en 256 Mb intern.

Ik heb de onboard uitgezet in de bios door het aangewezen mb's uit te zetten verder staat er niks in de bios(amibios).denkik!

als ik de computer ppstart zie ik nog het winXP logo, maar daarna blijft hij onherroeppelijk vastzitten....

echter als ik de save mode opstart , start winxp wel gewoon op~!!!!

heeft iemand tips/truuks.?

alvast bedankt!!!

Chris

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

je moet nieuwe drivers voor je videokaart installeren. Dat wordt dus eerst de oude drivers uninstalleren (pak de standaard vga drivers van windows) en installeer daarna de nieuwe. :) simple as that.

Localhost is where the heart is

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Volgensmij moet je eerst de oude videokaartdrivers uninstallen voordat je de nieuwe videokaart erin stopt

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Initial G
  • Laatst online: 21:35
de oude videodrivers hangen nog rond in XP denk ik. Wat je doet is je video instellen op standaard vga, voordat je de nieuwe videokaart erin doet en de onboard uitschakelt. Dus doe dat nog maar eens.
Ik heb de onboard uitgezet in de bios door het aangewezen mb's uit te zetten verder staat er niks in de bios(amibios).denkik!
mb's? disable onboard vga?

Verwijderd

Topicstarter
ave,

ik ga nu de drivers verwijderen: sis 650_651_m650_m652_740

dat is die onboard klote kaart!:)

ik heb in de bios niet gezien of je die onboard ook uitkan zetten!

kijken of dit werkt!!!

keep you posted

Chris

Verwijderd

Topicstarter
HMMM!

hoe doet t niet dus: ik heb alles weggehaald en opnieuw opgestart. videokaart erin gedaan.

en de nieuwe drivers geistalleerd, ales nog goed tot nu toe, maar bij het opnieuw opstarten gaat het mis, het win xp logo komt in beeld, en ik zie mijn muisaanwijzer met als achtergrond een grote zwarte v;lakte, de aanwijzer staat helemaal vast!

iemand nieuwe ideeen of tips voor dit probleem???

alvast bedankt chris

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 20:39:
HMMM!

hoe doet t niet dus: ik heb alles weggehaald en opnieuw opgestart. videokaart erin gedaan.

en de nieuwe drivers geistalleerd, ales nog goed tot nu toe, maar bij het opnieuw opstarten gaat het mis, het win xp logo komt in beeld, en ik zie mijn muisaanwijzer met als achtergrond een grote zwarte v;lakte, de aanwijzer staat helemaal vast!

iemand nieuwe ideeen of tips voor dit probleem???

alvast bedankt chris
Het lijkt me niet verstandig om de MB's op 0 tezetten, dan lijkt het mij dat de oboardkaart nog altijd gebruik wordt om vante booten,maar dan wel zodergeheugen.
Beter lijkt me in de bios ergens in te stellen om vande agp kaart te booten of ergens de onboard te "disablen" (wat eenmoi woord, "disablen" uit te spreken als "diseejbelen" 8)7 , deze mag in de Van Dale :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is aleen dat ik nergens die onboard kan disablen!!!!!NIET in de bios anyway....

hellup!!!

Verwijderd

druk eens tijdens het opstarten op f8 (dus voordat je het windows logo ziet) en start op in veilige modus.

Gooi in taakbeheer de oude kaart weg en install de nvidia drivers van de nieuwe kaart en start m nu gewoon weer opnieuw op

• Teun_2
En kan je ook nergens instellen dat hij van dee agp boot?

Verwijderd

Topicstarter
Nope!

werkt ook niet als ik de drivers verwijder in savemode! hij blijft dan, wanneer ik hem opnieuw opstart, gewoon weer vastzitten nadat je dat laadscherm ziet van windows xp.

zou het aan de kaart kunnen liggen? het is een 128mbddr geforcefx, misschien dat het moederboard van pcchips dat niet aankan????

nou als iemand nog verdere ideeen heeft graag!!

Verwijderd

Misschien kan je de onboard vga kaart uitschakelen met behulp van een jumper, kijk is in de handleiding wat er over staat.

• Initial G
misschien moet je de kaart in een bepaald slot steken, waarschijnlijk dan de bovenste

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mijn computer en de vriend van wie hij wel is heeft geen boekje ervan, ik heb de manual gedownload, maar daar staat (uiteraard) niet s in...
hier is het adres:
http://www.pcchips.com.tw/manual/manual.asp?module_id=4

en dan als type m841L

misschien dat ik eroverheen kijk?!!

ik zou eigenlijk naar buiten moeten gaan, tis veel te mooi weer!!!;)

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

En wat is het nu : PCI of AGP ?? in je post staat PCI en daarna gaat het weer over AGP.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een pci kaart, het moederbord heeft geen agp(!!!) poort....

Verwijderd

probeer dit eens in de bios in de menu opties voor "PCI / PLUG AND PLAY SETUP ":
-een irq toewijzen aan een pci vga kaart en
-primary graphics adapter op pci.

je hoeft inderdaad geen jumpers te verzetten

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd..zonder resultaat helaas.. ik had op een gegeven de kaart aan de praat;ik kon kiezen uit de onboard vga:sis 740 en de geforce fx5200 maar zogauw ik voor die kaart koos liep de computer vast!!!

zou het het beste zijn om gewoon een nieuw mobo aan te schaffen (die vriend van mij betaald toch!):)

ik ga het nog proberen , het laatse met irq toewijzen hielp niet...

Verwijderd

Topicstarter
betaalt is uiteraard met een t

• Initial G
Plug and Play Aware O/S
Enable this item if you are using an O/S that supports Plug and Play such as Windows 95/98/ME.

Primary Graphics Adapter
This item indicates if the primary graphics adapter uses the PCI or the AGP bus. The default PCI setting still lets the onboard display work and allows the use of a second display card installed in a PCI slot.

Allocate IRQ to PCI VGA
If this item is enabled, an IRQ will be assigned to the PCI VGA graphics system. You set this value to No to free up an IRQ.
deze moeten dus allen aan. Je onboard zal dus wel actief blijven...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een oude pci kaart in de comp gedaan, ook zonder resultaat, het ligt dus niet aan de geforce...

de fout moet dus bij of het mobo of bij win xp liggen....

nog steeds niet ontdekt wat....

is het mogelijk als ik de bios upgrade, dat ik dan wel de optie krijg disable onboard vga????

tis veel te mooi weer om hieraan te zitten!!!!

• Teun_2
Kijk eens op blz25.
Als je engels kunt, staat daar de oplossing :)
This item indicates if the primary graphics adapter uses the PCI or the AGP bus. The default PCI setting still lets the onboard display work and allows the use of a second display card installed in a PCI slot.

[ Voor 203% gewijzigd door Teun_2 op 16-04-2004 21:45 ]

• Initial G
schizophreen schreef op 16 april 2004 @ 21:35:
Kijk eens op blz25.
Als je engels kunt, staat daar de oplossing :)

[...]
2 posts omhoog.. ;)

maar het is toch geen oplossing?

• Teun_2
Normaal wel.
Zet hem op PCI en hij boot met de PCI.
De agpkaart (dus de onboard die gebruik maakt van de agpbus) wordt mee opgestart, maar die kan je in het apparaatbeheer van windows gewoon uitschakelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
zelfs dat heb ik al gepobeerd....
ik denk dat er een soort van hardware confict aan de gang is , zeker gezien de zo abrupte vastloop akties de hele tijd!!!

• Dr.SnakeS
  • Laatst online: 26-05-2025
Toch is het blijkbaar mogelijk om de PCI in gang te krijgen. Ik heb +- 1 jaar geleden een identiek probleem gehad, ook met zo'n SIS onboard geval.
Zelf zat ik zover als jij nu ongeveer bent, maar het werkte nog steeds niet. Dan is een vriend die net iets meer van ervaring heeft met hardware enzo een langs gekomen om pc mee te nemen. Tegen de volgende dag werkte de PCIvideokaart. Ik heb juist gevraagd hoe hij dat heeft gedaan, maar hij zegt dat hij geen idee heeft heo hij het gefixt heeft.
Hoe vol, er is een mogelijkheid om die PCI aan de praat te krijgen..
Ik ga straks eens kijken naar de BIOSinstellingen van mijn oude PC, en ik hoop je dan verder te kunnen helpen, maar dan moet ik eerst die pc terug installeren.

in BIOS==>PCi / Plug & Play setup

Plug & Play aware O/S YES
Primary Graphics Adaptor PCI
Allocate IRQ to PCI VGA YES

Dit is blijkbaar al gepost. Binnen een uur ga ik eens mijn windowsinstellingen uitpluizen, maar nu moet ik ff weg

[ Voor 16% gewijzigd door Dr.SnakeS op 17-04-2004 10:10 ]

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Weet niet of ik je ermee help, maar hier kun je in ieder geval de laatste BIOS ophalen. Misschien dat dat een oplossing biedt...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook zo'n bord van PCChips gehad maar daar was het OB VGA beeld van wazig en slecht. Met geen ene mogelijkheid zet je die onboard uit. Echt schandalig is het. Ik heb toen maar een nieuw moederbord erin gezet. Ik had in W98 de OB VGA gedisabled(was niet echt handig want toen zag ik helemaal niets meer) en ik had die nieuwe al erin gedaan. Deed die gewoon niet. Alles geprobeerd maar je kan de OB VGA zo moeilijk uitschakelen. Dit was wel een PIII 500 bord met SIS 6326 OB. Ik had er een Voodoo 3000 16MB PCI erin gezet. Echt een ramp was het bord.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als de TS in Onboard AGP naar gewoon AGP (problemen). Bij het moederbord in dat topic is het bekend dat het niet alle VGA-kaarten ondersteund. Grote kans dat dit ook bij jou het geval is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 10:36 ]

• Teun_2
hier stond onzin

[ Voor 81% gewijzigd door Teun_2 op 17-04-2004 11:47 ]

• Dr.SnakeS
  • Laatst online: 26-05-2025
Heb juist mijn pc die hetzelfde probleem had eens onderzocht.
Er staan bljikbaar bij apparaatbeheer 2 beeldschermadaptors, de onboard VGA en de PCI videokaart. Onboard is er gewoon uitgeschakeld.
Probeer anders eens in safe mode gewoon de onboard te disablen in apparaatbeheer. Veel kans dat het niet werkt, maar het is misschien het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net geprobeerd door in savemode op te starten en de onboard uit te zetten... helaas...

zonder resultaat, hij blijft nog steeds fanatiek vastzitten!
belachelijk zeg dat een moederbord voor zulke conflikten zorgt en niet met een oplossing komt. de handleiding was uiterst magertjes!!!

Ik ga maar eens kijken naar een ander mobo. liefst zo goedkoop mogelijk tips? voor een socket A aMD 1000MHZ?

In ieder geval bedankt voor alle reakties!

groeten Chris

Verwijderd

Topicstarter
W8!!!

Hij doet t!!!!! Ik wilde als laatste poging nog eens kijken bij eigenschappen en daar stond een vinkje 'Gecombineerd schrijven inschakelen' aan. dus ik die uit gezet, heropgestart en whooopaaah!!!

als een zonnetje draait ie nu, bedankt allemaal voor de nuttige tips , znder jullie was het niet gelukt!!!

laat weer zien hoe belangrijk zon communitie is!!!

_/-\o_

hartelijke groeten

Chris

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
onzin

[ Voor 96% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 17-04-2004 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met onzin?

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
rofl ik had de oplossing gegeven maar was op 1ste pagina ant kijken had 2° niet gezien
en daardoor heb ik post ge-edit omdat ik zag dat oplossing gevonden was :)

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap