Toon posts:

Onboard AGP naar gewoon AGP (problemen)

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals enige tijd geleden hier te lezen was, was ik niet tevreden over de standaard onboard agp SIS 630/730 omdat o.a worms3d het er niet mee deed.
Ik heb er vervolgens een 32mb Point of view TNT2 PCI m64 in gegooid. Dit ging goed en ik kon o.a worms 3d nu wel spelen. Alleen wat ik niet voor elkaar kreeg was de onboard agp kaart uit schakelen. Alleen de shared memery van 64 naar 8mb zetten lukte me wel.. Maar een fucntie om uit te schakelen in BIOS kan ik niet vinden en in de handleiding die ik heb gedownload voor mijn moederbord zie ik ook geen jumper staan waar het mee kan...

Nu heeft mijn ouw pc het begeven waardoor er een Asus V7100 deluxe combo AGP (met tv in/out) is vrij gekomen. Nu dacht ik, ik zet die er ff in. IS toch nog niet iets beter. Maar nu het probleem:

Hij vindt hem niet.ik kan in BIOS alleen voor PCI of onboard AGP kiezen en ik kan onboard AGP niet uitschakelen. Gewoon de drivers installeren heeft ook geen zin want dan krijg ik iets met fout (code10) en zegt ie dat de kaart geen recources heeft ofzo...

Ik wordt hier nu een keer s****t ziek van, want ik hoef nu dus ook geen ati radeon 9600 te kopen zoals ik wou doen, voor ik weet hoe ik dit moet oplossen.
Iemand een idee???

Mijn specs:
Ealgetech 825LMR
SIS onboard 630/730 (64mb share)
256 MB
(extra huidige kaart: Point of view TNT2 m64 32MB PCI)
(nieuw kaart: Nvidea asus v7100 deluxe combo 32MB AGP)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Eagletec 825LMR
Helpt wel als je je mobo goed schrijft ;)
Heb je al je mobo zelf eens goed bekeken of er niet een jumper zit waarmee het kan?
Soms staat er nl meer info op mobo dan in handleiding ervan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo gauw niet iets kunnen vinden op de mobo kan morgen nog ff een keer kijken...

Ga het morgen nog een keer proberen, of ik hem er wel goed in had gedrukt. Agp wil nog wel eens niet helemaal goed er in gaan meteen. Las net nl. ergens (geloof of support van eagletec)dat ie onboard automatisch uit zou moeten schakelen wanner je er een andere AGP in doet. Het rare is wel dat er ook bij staat dat je initiele VGA op PCI moet zetten

Verwijderd

Om te zien welk mobo je hebt hoef je je kast niet open te maken hoor.

Met het proggie AIDA32 kan je bijna alle info zichtbaar maken van je systeem. Ik heb het via hier gedownload, dus ff zoeken, installeren en info uitlezen. WErkt hartstikke simpel en makkelijk.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 12:50

w0w

Voor zo ver ik weet kun je het Onboard memory nooit uitschakelen. Meestal als je de 'echte' agp kaart erin stopt dat de mobo die dan automatisch als primary kiest. Maar volgens mij is het niet erg dat je het Onboard Memory niet kunt uitzetten, want het is SHARED MEMORY, dus als je onboard vga het niet gebruikt (en dat word het dus in jouw geval niet), wordt het voor andere shit gebruikt :)

Verwijderd

Het is bekend bij de 825LMR dat lang niet alle videokaarten hier goed samen mee werken. Zelf heb ik dit probleem ook ondervonden :D

Ik zou hier even kijken voor een lijst met wel werkende videokaarten.
Pagina: 1