Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[USB] kabel van 10 meter maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 12:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Onder andere in dit topic en op usb.org valt te lezen dat de maximale lengte van een usb-kabel 5 meter is volgens de specs dan. Is er iemand die ervaring heeft met een zelfgemaakte usb-kabel die langer is?

Ik wil het volgende doen. In mijn washok staat een domeincontroller die altijd aanstaat. In mijn studeerkamer staan een usb-printer (usb 1.1) en drie pc's die niet altijd aanstaan. Nu wil ik vanaf die drie pc's kunnen printen zonder daarvoor altijd een andere computer te moeten opstarten. De printer moet dus aan de domeincontroller komen te hangen. Via een buis in de vloer kan ik die computer in het washok met de printer verbinden, maar dan heb ik een usb-kabel nodig die 10 meter lang is. Een repeater halverwege lukt alleen door de vloer in de gang open te hakken :P. Daarom lukt het niet anders dan met een 10 meter lange usb-kabel zonder repeaters. Het hoeft niet volgens de specs te zijn, als het maar werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomatoman op 15-04-2004 19:57 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Lijkt me niet he, dan wordt het signaal te zwak, door allerlei omstandigheden waardoor je er niets meer aan hebt.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Ik heb ooit aan een sitecom draadloos netwerk kaartje een meter of 10 - 12 UTP geknoopt, dat werkte prima.

kwestie van proberen dus

Repareren doe je zo.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:47
Dat gaat zeker niet werken, met prefab 5m USB-kabels werkt het al niet altijd even lekker. Waarom geen UTP bekabeling en een printer-server in de vorm van een klein kastje. Werkt perfect, kost niet zo verschrikkelijk veel geld en is WEL betrouwbaar.

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

[ Voor 17% gewijzigd door __fred__ op 15-04-2004 20:03 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:06

Soggy

vroemmmm

andere optie: hang een printerport server aan je printer en verbind deze via een UTP-kabel aan je server.

Kijk eens bij Sweex, volgens mij hebben die van die printerconnectors. In feite heb je dan een mini-printerserver direct aan je server hangen.

edit: Fhew _Fred_, jij bent ook snel

@ TS: check http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=90

[ Voor 16% gewijzigd door Soggy op 15-04-2004 20:03 ]

If it works, tweak it

• RonaldMade
  • Laatst online: 08-11 20:02
Sine schreef op 15 april 2004 @ 19:59:
Ik heb ooit aan een sitecom draadloos netwerk kaartje een meter of 10 - 12 UTP geknoopt, dat werkte prima.

kwestie van proberen dus
ehh :/ UTP ? we hebben het over USB en voor de rest vind ik je verhaaltje een beetje vaag en onduidelijk.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 15:49

Zerora

Ik Henk 'm!

kijk of de printer ook een netwerk aansluiting heeft en gebruik een UTP-kabel. stukken makkelijker.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat de TS vraagt is : of het ooit iemand gelukt of NIET gelukt is.

Dat er andere mogelijkheden zijn ... okay .... et zal ...

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

ju kunt een bluetooth printerserver van sitecom proberen? usb dongle erbij en printen maar... of meteen een router met ingebouwde usb printerserver neerhangen, heb je meteen een mooi netwerkje en kan iedereen altijd printen.

Insert vies grapje hier

Verwijderd

Tussen de 3 m en 5 m word het al kritisch, 10 m gaat niet lukken.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:20
Kleine zoektocht op Google gaf deze site;

http://www.techtv.com/scr...y/0,24330,3370002,00.html

met een klein testje over de lengte van USB kabels.

Twee stukjes daaruit:

Luckily, we still had several more of these extension cables at our disposal. After systematically hooking each cable up, we finally exhausted our supply, yielding a USB cable 56 feet long (17.07 meters). The picture still looked great, although the video's appearance on our monitor exhibited more latency than our original connection.

A low powered, low bandwidth single USB device such as a netcam can function at significantly longer distances than the spec designates, although no company would assume the liability of recommending it because of the potential problems you can encounter (much the same way no company recommends trying overclocking).

Het zou dus opzich wel kunnen, die 10 meter kabel maar dan alleen voor low powered devices ;)

Zou ik toch eerder UTP proberen. Succes.

• __fred__
Om dan maar ff concrete ervaringen te posten zodat TS zelf een inschatting kan maken:

met een 3M kabel een USB harddisk aangesloten op PC: werkt
met een 5M kabel een USB harddisk aangesloten op PC: werkt
met een 7M kabel een USB harddisk aangesloten op PC: werkt NIET

met een 3M kabel een HP Printer aangesloten op PC: werkt
met een 5M kabel een HP Printer aangesloten op PC: werkt NIET
met een 7M kabel een HP Printer aangesloten op PC: werkt NIET

met een 3M kabel een Logitech webcam aangesloten op PC: werkt
met een 5M kabel een Logitech webcam aangesloten op PC: werkt NIET
met een 7M kabel een Logitech webcam aangesloten op PC: werkt NIET

Waarbij ik op moet merken dat de 7 M kabel bestond uit een 5M kabel + 1,8M kabel en een koppelstukje (ZONDER REPEATER ERIN). De andere kabellengtes waren uit één stuk.

Dit alles na frustratie dat ik een HP Printer niet op 7 meter van me computer kon plaatsen en ZELFS niet met een goeie 5 M kabel op 5m aan de praat kreeg.

[ Voor 9% gewijzigd door __fred__ op 15-04-2004 20:15 ]

• Sine
  • Laatst online: 26-11 19:30
RonaldMade schreef op 15 april 2004 @ 20:01:
[...]

ehh :/ UTP ? we hebben het over USB en voor de rest vind ik je verhaaltje een beetje vaag en onduidelijk.
Jup met UTP, STP zou nog beter zijn, usb kabels zijn nl afgeschermd.

Ik heb een bestaande usb kabel gepakt en die doormidden geknipt, daartussen heb ik zeker 10 meter UTP gesoldeerd.

ik had 2 draadjes voor de data draden (groen en blauw) omdat UTP niet afgeschemd is heb ik wit/groen en wit/blauw min of meer als afscherming gebruikt, wit/oranje en oranje samen als plus en wit/buin en bruin samen als massa.

Voor het 1 Mbit sitecom nicje werkte dat prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Sine op 15-04-2004 20:18 ]

Repareren doe je zo.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Superseb schreef op 15 april 2004 @ 20:09:
Het zou dus opzich wel kunnen, die 10 meter kabel maar dan alleen voor low powered devices ;)
Een printer heeft altijd een eigen voeding, dus dat low powered zou niet uit moeten maken.

Ik heb ook weleens een webcam op 10 meter USB kabel (2 x 5 meter) gedaan, dat werkte gewoon.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Blasterxp schreef op 15 april 2004 @ 20:05:
Wat de TS vraagt is : of het ooit iemand gelukt of NIET gelukt is.

Dat er andere mogelijkheden zijn ... okay .... et zal ...
Precies :). Het gaat hier om een low-cost oplossing. Twee tientjes mag best, maar als het honderden euro's gaat kosten, kan ik net zo goed een nieuwe printer met een netwerkaansluiting kosten.
Superseb schreef op 15 april 2004 @ 20:09:
Luckily, we still had several more of these extension cables at our disposal. After systematically hooking each cable up, we finally exhausted our supply, yielding a USB cable 56 feet long (17.07 meters). The picture still looked great, although the video's appearance on our monitor exhibited more latency than our original
Nu nog losse connectoren zien te vinden, zodat ik zelf één lange kabel kan klussen.
De printer heeft zijn eigen stroomvoorziening, zodat dat geen probleem hoeft te zijn.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
__fred__ schreef op 15 april 2004 @ 20:12:
Om dan maar ff concrete ervaringen te posten zodat TS zelf een inschatting kan maken:

Waarbij ik op moet merken dat de 7 M kabel bestond uit een 5M kabel + 1,8M kabel en een koppelstukje (ZONDER REPEATER ERIN). De andere kabellengtes waren uit één stuk.

Dit alles na frustratie dat ik een HP Printer niet op 7 meter van me computer kon plaatsen en ZELFS niet met een goeie 5 M kabel op 5m aan de praat kreeg.
_/-\o_. Daar heb ik wat aan. Mijn printer is een HP DeskJet 895 en hij werkt bij mij wel met 5 meter usb-kabel. Langer heb ik niet geprobeerd (dat is juist waar ik in dit topic naar vraag :)).

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dan gooi er toch gewoon een powered usbhub tussen :? die dingen kosten niks meer dan kun je makkelijk 10 meter halen, is alleen iets lastiger.

of heb je geen beschikking over een stopcontact? 5 meter moet toch wel lukken?

[ Voor 23% gewijzigd door Mr.Nobody op 15-04-2004 20:23 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• BJD
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

We hadden vroeger een 10m USB 1ige probleem is dat ik hem kwijt ben :(

Webcam werkte maßig, wel beeld, geen geluid.
Zelf powered apparaten als scanner deed het wel.

• __fred__
tomatoman schreef op 15 april 2004 @ 20:19:
[...]

_/-\o_. Daar heb ik wat aan. Mijn printer is een HP DeskJet 895 en hij werkt bij mij wel met 5 meter usb-kabel. Langer heb ik niet geprobeerd (dat is juist waar ik in dit topic naar vraag :)).
Hehehe grappig, zelfde printer ;-) Bij mij kreeg ik het niet aan de praat. Zo zie je maar weer, zal wel aan de PC gelegen hebben. Misschien die USB controller wat picky.

[ Voor 17% gewijzigd door __fred__ op 15-04-2004 20:22 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
of een USB hub er tussen, zou theoretisch tevens als versterker fungeren (anders krijg je nooit 127 apparaten er aan LOL)

Verwijderd

Heb hier twee printers staan, een Lex E321 en HP v40 met resp. 8 en 9 m USB kabel. Nog geen relevante problemen mee gehad. Moet er misschien wel bij vermelden dat ze beiden op een USB 2.0 poort zitten. Geen hub, repeater or whatever. Was toen ik er aan begon wel even huiverig, maar het werkt dus wel gewoon.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Oplossing is simpel:
1x 5 meter kabel -> USB Hubje (liefst met power) -> 1x 5 meter kabel -> Printer.

USB hubje kost toch niks meer tegenwoordig (USB 1.1 dan).

Forget your fears...
...and want to know more...

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05-2020
Ik dacht dat de TS zei dat hij een complete 10m kabel moest hebben en er onderweg niks tussen kon zetten, maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben ;)

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Vierkant228 schreef op 15 april 2004 @ 20:24:
of een USB hub er tussen, zou theoretisch tevens als versterker fungeren (anders krijg je nooit 127 apparaten er aan LOL)
Mr.Nobody schreef op 15 april 2004 @ 20:20:
dan gooi er toch gewoon een powered usbhub tussen :? die dingen kosten niks meer dan kun je makkelijk 10 meter halen, is alleen iets lastiger.

of heb je geen beschikking over een stopcontact? 5 meter moet toch wel lukken?
De kabel loopt door een buis in de vloer. Al zou ik willen, het is gewoonweg niet mogelijk er een repeater of hub tussen te zetten. Hier zie je hoe het eruitzag toen ik de leidingen aanlegde (dwars door de kurkvloer van de vorige bewoners >:)[norml]).[/]
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Y4S8VI1E6UK2/picserver.jpeg

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
Tsja je maakt het er niet eenvoudiger op :P.

Je hebt tegenwoordig hele mooie draadloze oplossingen via bluetooth. Je krijgt dan een soort dongel aan je printer.

Zie hier een voorbeeld http://www.dlink.com/products/?pid=314

En anders zou ik gaan via utp en een usb printserver.

[ Voor 29% gewijzigd door qwertyuiop op 15-04-2004 21:20 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

LauPro

Prof Mierenneuke®

http://212.187.14.178:8001/

Niet allemaal tegelijk!!! Die webcam heeft 10 meter USB-kabel: mijn conclusie: het verschilt per type HUB (op moederbord)/Cam/Kabel etc.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:35

MBV

Ik heb als demo-opstelling in de winkel 2x usb 5 meter verleng, plus originele 1,8 meter aansluitkabel achter elkaar gezet (12 meter dus), en dat werkte met een Philips TOU-cam Pro.
Probleem is dat jij hem niet mag verlengen, omdat je dan met je gootje in de knoop komt. STP lijkt mij dan het beste. Gewoon 1.8m kabel doormidden, en STP kabel eraan vast knopen. Ik weet niet precies hoe je hem het beste kan aansluiten, maar daar zijn hier genoeg techneuten voor, toch? ;)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Ik heb ooit ens een opstelling gezien warbij een usbkabel via een apparaatje ovr en cat5ekabelgestuurd wedom vervolgens 100m verder terug angs een apparaatje dat me een adapter werd gevoed terug naar een usbplug geconveteerd werd.

Dit is al een hele tijd geledn en weet de presiese link niet meer, iig het is mglijk.
Wel was dat erg duur.
Vraag meniet naar en shatting is l een paar jaar geleden...

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:20

virus.elektro

profesionele monitor sloper

kan je het signaal niet gewoon versterken met een transistor, of is de kwaliteit daar te brak voor na 10 meter

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het is digitaal, dus een transistor zal niet gaan werken lijkt me. Je kan overigens ook USB 2.0 kabel gebruiken. Deze is beter afgeschermd dan USB 1.0/1.1-kabel. Overigens mag je het geen USB 2.0 meer noemen ;) het is nu USB LowSpeed, FullSpeed en HighSpeed zie bijv. nieuws: USB 1.1 mag voortaan USB 2.0 heten.

• FlyEragon
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je goed geisoleerd kabel gebruikt moet het kunnen; zelfs langer ...........

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Valt tegen hor. Ik heb 3 kwalitatief goede kabels gebruikt (5 meter per stuk,) en dat wilde niet werken. USB is nu eenmaal niet geschikt voor grote afstanden. Een HUB werkt ook als een repeater is vaak wat goedkoper ook. Maar gezien jouw situatie wordt het erg lastig. Misschien maar gewoon een Printerserver (ong 75 euro voor USB) gaan halen en met UTP aan de slag.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Mijn usb webcam werkt perfect over 5 meter utp, dat terwijl hij 1 aderpaar voor de data gebruikt, 2 aders worden gebruikt voor 12 volt en ground, 4 aders worden gebruikt om me stappenmotor aan te sturen
Met een LM317T zet ik 12 volt om in 5 voor voor usb.

Het is zeer belangrijk om een aderpaar te gebruiken voor de + en - data, dat beschermt tegen de nadelige gevolgen van overspraak.

Misschien dat je op de helft van de kabel zoiets kunt zetten?
Kleiner dan dat heb ik ze nog niet gevonden.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• HyperDevil
  • Laatst online: 19-11 19:15
Ik heb 2x 5 m prefab usb verlengkabels, daarop staat aangesloten 1 philips webcam dus:
1x5m->1x5m->1x1.2m en dan de webcam werkt al bijna een jaar prima :)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35

NoTimeRemains

I know

kan je niet een repeater kopen en deze modden?

This is the Way.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
HIValicious schreef op 15 april 2004 @ 21:47:
kan je niet een repeater kopen en deze modden?
Die vervolgens halverwege de buis blijft steken? Ik denk het niet :)

Verwijderd

__fred__ schreef op 15 april 2004 @ 20:12:

Dit is natuurlijk heel mooi, maar de reden van de verzwakking van je signaal is de weerstand van je geleider. Wil je deze weerstand zo klein mogelijk houden dat je signaal er nog voldoende sterk doorkomt moet je een geleider nemen die dikker is.

Het vervelende is nu wel dat je dan je USB-kabel zelf moet samenstellen, je kan hiervoor in principe gewone elektriciteitsdraad nemen met op de uiteinden gewoon je USB-klemmen, gewoon goed weten welke je USB toestel van spanning voorzien en welke de data-kabels zijn.
Als je het op deze manier doet kan je HEEL wat verder komen dan 10 meter.

• bobo1on1
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 21:55:
[...]

Dit is natuurlijk heel mooi, maar de reden van de verzwakking van je signaal is de weerstand van je geleider. Wil je deze weerstand zo klein mogelijk houden dat je signaal er nog voldoende sterk doorkomt moet je een geleider nemen die dikker is.

Het vervelende is nu wel dat je dan je USB-kabel zelf moet samenstellen, je kan hiervoor in principe gewone elektriciteitsdraad nemen met op de uiteinden gewoon je USB-klemmen, gewoon goed weten welke je USB toestel van spanning voorzien en welke de data-kabels zijn.
Als je het op deze manier doet kan je HEEL wat verder komen dan 10 meter.
Het heeft niet met de weerstand van de kabel te maken hoor.
Kijk hier maar: http://www.usb.org/developers/usbfaq/#cab1

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 09:40

Wietse

¯¯¯¯¯

Heb eens een USB webcam verlengt met +/- 10 meter UTP, geen probleem

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
ik heb zelf mijn printer (hp deskjet 845c) aan de gang gehad met een 9m lange kabel. dit op verschillende pc's.

zelf vermoed ik dat het te maken heeft met de snelheid waarmee data gekopieerd wordt naar de printer.

1 meter extra zou geen probleem moeten zijn denkik

If it ain't broke, fix it till it is...

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Een positief bericht is dat het bij mij gewoon werkt met een HP Photosmart 1218 en 10 meter USB-kabel uit een stuk.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Aangezien er geen 10 meter lange usb-kabels bestaan, ga ik zelf wel wat klussen met een UTP-kabel. Het kan even duren voordat ik er tijd voor heb, maar ik laat jullie weten of het werkt.

• Tasma
  • Laatst online: 21-11 19:45
ik heb hier 2x 5m usb verleng kabel liggen, gekocht bij de bouwmarkt (formido).

Ik gebruik deze om mijn USB kabel van mij Webcam, tuocam PRO, te verlengen. De totale lengte van de kabels komt op 11,5 meter en het werkt toch echt perfect. Op meerdere pc's (1x Epox 8rda+, 1xmsi K7T turbo).

Dus het werkt waarschijnlijk wel..

• KabalA!
  • Laatst online: 23-11 23:14

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb hier in m'n kamer een hp all-in-one ding staan die met een 5 en 3 meter usb-kabel (in totaal dus 8 meter) op m'n pc aangesloten zit... en heb hier nooit problemen mee, als ik de printer aanzet heeft mijn pc hem binnen een paar seconden gevonden en kan ik ermee werken :)

Suc-6 ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Hmm, als je een USB2.0 kabel neemt (shielded dus) zou het misschien kunnen lukken. Ik heb me webcam ook verbonden via een 5 meter lange USB1.1 verlengkabel en nog eens 3 M USB kabel aan de cam zelf: kraakhelder beeld :)
De max. lengte wordt veel sneller kritisch als de data er met hoge snelheid doorheen vliegt, bij een printer zal dat dus erg meevallen. En je kan het heel eenvoudig proberen: koop nog een USB 5m verlengkabel en probeer het! (USB 1.1 werkt misschien ook nog!) Werkt het niet kan je het altijd nog terug brengen. Weet je iig iets zeker ;)

Suc6!

[ Voor 4% gewijzigd door Silentpuma op 15-04-2004 22:38 ]

Use the Search Luke...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik denk dat het nooit even optimaal zal werken als een kort kabeltje: De USB site geeft aan dat het met timeout's te maken heeft, en daar is weinig aan te doen. Al is de weerstand van de kabel 100x beter, de snelheid dat een signaal doorkomt verschilt (bijna) niet (niet te meten).

Ik denk dat er gewoon meer fouten ontstaan, die opnieuw moeten worden verzonden. Het zal wel per apparaat verschillen hoeveel fouten er mogen zijn.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
http://www.tweakers.net/aanbod/product/41363/a

misschien een idee om eens te bellen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

acch ik heb op werk drie draadjes 1.1 aan elkaar hangen .. goed voor 9 meter op een printer

imho word het eerder een probleem wordt als een apparaat voeding trekt uit de usb
de printer die er bij mij aanhangt heeft zijn eigen voeding

lekker proberen ... och dat doe je al .... succes

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 15-04-2004 22:48 ]

Iperf

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mm, USB is asymetrisch. Misschiend at je dat op 1 of andere manier symetrisch kan krijgen. Kan je ontzettend langere afstanden overbruggen door de opheffing van stoorsignalen.

Eventueel kan je mischien een repeater op voeren ofzo, door weerstandjes die er vast wel opzitten te veranderen...

Mocht je minder met electronica willen bemoeien, pak ontzettend goeie kabel ensoldeer daar een usb kabel van. Let op afscherming (heel belangrijk!). Getwist hoeft niet als het een asymetrische verbinding is.

Probeer eens met cat7 UTP kabel (voor gigabit, per "paar" afgeschermd).
Gerbuik dan 1 paar voor de ene data, 1 paar voor de andere data, en een paar voor de voeding.

Als usb toch symetrisch mocht zijn (weet het namelijk niet zo uit mn hoofd), gebruik dan 1 paar voor beide data signalen.

Succes

Electronics development

• bobo1on1
Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat usb symmetrisch is, waarom zou het anders + en - data lijnen hebben :?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 18:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mijn conclusie: het ligt eraan wat je eraanhangt. ik heb hier een antieke telefoonhaspel van 10 meter omgebouwd tot verlengkabel, werkt prima bij data opslag dingetjes, digicam enzo. Maar de webcam krijg ik gewoon niet online met dit ding ertussen.
Pagina: 1