Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] USB kabel zelf maken???

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk een VET lange USB kabel nodig die door allemaal kleine gaatjes in mijn huis moet..... ik heb wel zo`n mooie tang om een UTP kabel in elkaar te flansen maar is dat ook mogelijk met een usb kabel ..... of zijn die er alleen maar kant en klaar?

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 15:47
waarvoor heb je usb nodig als ik vragen mag? en voor zover ik weet zijn die tangen er niet

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
usb kabel mag maar 5 meter lang zijn ofzo, als ie langer is moet er een repeater tussen.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zeker een USB Webcam?

Die kabels kan je zelf solderen.

Verwijderd

max lengte van usb is 5 meter, wil je hem langer hebben zul je telkens een repeater of een hub moeten hebben dus om de 5 meter. En ook dat mag maar 6 keer. Usb mag namelijk 8 lagen hebben, comp is er een en het apparaat de laatse dus max lengte met repeaters is 35 meter. Als je de kabel zelf wil maken moet je er wel opletten dat je de verbindingen goed soldeert en een afgeschermde kabel gebruikt.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:40

Leejow(saait)

Blater

USb kabels zijn stuk platter dan die UTP kabels, ik heb hier ook zo'n Tang liggen maar daar knijp ik niet zo maar een USB kabeltje mee hoor. Misschien wat meer info over waarvoor het nodig is? (ik ga niet erbij vertellen datie maar 5 meter mag zijn ;) )

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-10 23:08
met een usb over utp adapter kan je 100 meter kabel gebruiken ...

Verwijderd

Petzl schreef op 19 september 2002 @ 19:00:
met een usb over utp adapter kan je 100 meter kabel gebruiken ...
pardon?

met een ethernet adapter

dus

pc >>USB>> eth-adapt >>UTP>> eth-adapt >>printer oid

dat bestaat nog niet dude

peer 2 peer usb is nog niet eens helemaal ingeburgerd B)

Verwijderd

om maar ff behulpzaam te zijn

[rml][ USB] Verlengstuk[/rml]

:)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:06:
[...]

pardon?

met een ethernet adapter

dus

pc >>USB>> eth-adapt >>UTP>> eth-adapt >>printer oid

dat bestaat nog niet dude

peer 2 peer usb is nog niet eens helemaal ingeburgerd B)
FF opletten

we hebben het over usb naar UTP

niet over usb naar ethernet

en die bestaan idd voor grote kabel lengtes

Repareren doe je zo.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

In de USB hardwarespecs staat in ieder geval dat er nooit losse USB kabel connectors te koop mogen zijn.
Als je zelf iets wilt knutselen moet je dus een bestaande kabel moeten slopen (dit om door bijv. een muur te gaan)
Als je hem ook nog wilt verlengen zul je dus zoals genoemd een actieve repeater moeten gebruiken.
Per kabel segment mag je maximaal 5 meter gebruiken. Je mag maximaal 5 repeaters gebruiken.
Je komt in totaal dus op een maximimum van 30 meter uit.
Repeaters kan je o.a. bij Conrad bestellen a Eur. 45,95.

Wil je zelf een "out of spec" kabel maken dan kan je doorvoer snelheid erg af nemen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

McFizban schreef op 19 september 2002 @ 23:30:
In de USB hardwarespecs staat in ieder geval dat er nooit losse USB kabel connectors te koop mogen zijn.
Als je zelf iets wilt knutselen moet je dus een bestaande kabel moeten slopen (dit om door bijv. een muur te gaan)
Als je hem ook nog wilt verlengen zul je dus zoals genoemd een actieve repeater moeten gebruiken.
Per kabel segment mag je maximaal 5 meter gebruiken. Je mag maximaal 5 repeaters gebruiken.
Je komt in totaal dus op een maximimum van 30 meter uit.
Repeaters kan je o.a. bij Conrad bestellen a Eur. 45,95.

Wil je zelf een "out of spec" kabel maken dan kan je doorvoer snelheid erg af nemen.
Repeaters voor 45,95 € is wel een beetje overdreven vind je zelf ook niet ik had zelf 5 meter kabel met daaraan vast een repeater voor iets van 37€ meende ik bij KPN

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat het aanbevolen lengtes zijn he.

Bijvoorbeeld een UTP kabel mag maar 100 meter zijn. Maar als hij 150 meter is kan hij nog perfect werken. Je hebt alleen geen garantie. Dit was een voorbeeld dus de maten kunnen niet kloppen.

Als je nou 7 meter USB nodig heb zou ik gewoon 7 maken en geen repeater ertussen doen.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb een tag in je titel geplaats. Hou je a.u.b. aan de richtlijnen zoals die hier staan: Lees dit eerst voordat je een topic opent!
Pagina: 1