Ik ben eigenlijk een VET lange USB kabel nodig die door allemaal kleine gaatjes in mijn huis moet..... ik heb wel zo`n mooie tang om een UTP kabel in elkaar te flansen maar is dat ook mogelijk met een usb kabel ..... of zijn die er alleen maar kant en klaar?
waarvoor heb je usb nodig als ik vragen mag? en voor zover ik weet zijn die tangen er niet
usb kabel mag maar 5 meter lang zijn ofzo, als ie langer is moet er een repeater tussen.
Verwijderd
max lengte van usb is 5 meter, wil je hem langer hebben zul je telkens een repeater of een hub moeten hebben dus om de 5 meter. En ook dat mag maar 6 keer. Usb mag namelijk 8 lagen hebben, comp is er een en het apparaat de laatse dus max lengte met repeaters is 35 meter. Als je de kabel zelf wil maken moet je er wel opletten dat je de verbindingen goed soldeert en een afgeschermde kabel gebruikt.
USb kabels zijn stuk platter dan die UTP kabels, ik heb hier ook zo'n Tang liggen maar daar knijp ik niet zo maar een USB kabeltje mee hoor. Misschien wat meer info over waarvoor het nodig is? (ik ga niet erbij vertellen datie maar 5 meter mag zijn
)
met een usb over utp adapter kan je 100 meter kabel gebruiken ...
Verwijderd
pardon?Petzl schreef op 19 september 2002 @ 19:00:
met een usb over utp adapter kan je 100 meter kabel gebruiken ...
met een ethernet adapter
dus
pc >>USB>> eth-adapt >>UTP>> eth-adapt >>printer oid
dat bestaat nog niet dude
peer 2 peer usb is nog niet eens helemaal ingeburgerd
FF oplettenVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:06:
[...]
pardon?
met een ethernet adapter
dus
pc >>USB>> eth-adapt >>UTP>> eth-adapt >>printer oid
dat bestaat nog niet dude
peer 2 peer usb is nog niet eens helemaal ingeburgerd
we hebben het over usb naar UTP
niet over usb naar ethernet
en die bestaan idd voor grote kabel lengtes
In de USB hardwarespecs staat in ieder geval dat er nooit losse USB kabel connectors te koop mogen zijn.
Als je zelf iets wilt knutselen moet je dus een bestaande kabel moeten slopen (dit om door bijv. een muur te gaan)
Als je hem ook nog wilt verlengen zul je dus zoals genoemd een actieve repeater moeten gebruiken.
Per kabel segment mag je maximaal 5 meter gebruiken. Je mag maximaal 5 repeaters gebruiken.
Je komt in totaal dus op een maximimum van 30 meter uit.
Repeaters kan je o.a. bij Conrad bestellen a Eur. 45,95.
Wil je zelf een "out of spec" kabel maken dan kan je doorvoer snelheid erg af nemen.
Als je zelf iets wilt knutselen moet je dus een bestaande kabel moeten slopen (dit om door bijv. een muur te gaan)
Als je hem ook nog wilt verlengen zul je dus zoals genoemd een actieve repeater moeten gebruiken.
Per kabel segment mag je maximaal 5 meter gebruiken. Je mag maximaal 5 repeaters gebruiken.
Wil je zelf een "out of spec" kabel maken dan kan je doorvoer snelheid erg af nemen.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Repeaters voor 45,95 € is wel een beetje overdreven vind je zelf ook niet ik had zelf 5 meter kabel met daaraan vast een repeater voor iets van 37€ meende ik bij KPNMcFizban schreef op 19 september 2002 @ 23:30:
In de USB hardwarespecs staat in ieder geval dat er nooit losse USB kabel connectors te koop mogen zijn.
Hou er wel rekening mee dat het aanbevolen lengtes zijn he.
Bijvoorbeeld een UTP kabel mag maar 100 meter zijn. Maar als hij 150 meter is kan hij nog perfect werken. Je hebt alleen geen garantie. Dit was een voorbeeld dus de maten kunnen niet kloppen.
Als je nou 7 meter USB nodig heb zou ik gewoon 7 maken en geen repeater ertussen doen.
Bijvoorbeeld een UTP kabel mag maar 100 meter zijn. Maar als hij 150 meter is kan hij nog perfect werken. Je hebt alleen geen garantie. Dit was een voorbeeld dus de maten kunnen niet kloppen.
Als je nou 7 meter USB nodig heb zou ik gewoon 7 maken en geen repeater ertussen doen.
Ik heb een tag in je titel geplaats. Hou je a.u.b. aan de richtlijnen zoals die hier staan: Lees dit eerst voordat je een topic opent!
Pagina: 1