Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[tpl] Klikken op bookmark opent in new window.

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Topicstarter
Heren,

graag zou ik zien dat, desnoods via een instelling in preferences, het klikken op een link in Bookmarks, Activetopics, etc ertoe zou leiden dat de betreffende link in een nieuw window wordt geopend op de laatste pagina.

Ik klik namelijk graag meerdere interessante topics tegelijk aan.

Nu doe ik altijd rechtermuisklik en dan "Open in new Window" maar dat vind ik niet echt handig noch prettig werken.

Ik hoop dat dit iets is wat jullie eenvoudig in React kunnen verwerken.

Gaarne uw reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 15-04-2004 19:29 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Verwijderd

Shift + click ?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

In bijv. MyIE2 kan je instellen dat bepaalde linkjes in een nieuw venster geopend worden. Ik weet niet hoe het met andere browsers zit. :?
Maar op zich lijkt me die functie niet echt onwijs veel toevoegen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Topicstarter
Hé. die kende ik niet. Werkt iig ook goed voor me. Ik ga er dankbaar gebruik van maken. :)
_the_crow_ schreef op 15 april 2004 @ 19:36:
In bijv. MyIE2 kan je instellen dat bepaalde linkjes in een nieuw venster geopend worden. Ik weet niet hoe het met andere browsers zit. :?
Maar op zich lijkt me die functie niet echt onwijs veel toevoegen. :)
Ik gebruik IE6 en daar zou ik niet weten hoe je dat instelt.

Of het iets toevoegt lijkt me persoonlijk. :o Voor mij iig wel. :X
Maar Shift+klik lost mijn irritatie al voor het grootste deel op. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 15-04-2004 19:57 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Ja, nog een pref...
crisp, succes ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 17:17
Volgende keer moet je voor individuele forums gaan bepalen of ze in een nieuw venster openen of niet :?. Beetje onzinnig lijkt mij...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het wel of niet willen openen van een link in een nieuw window is altijd lastig, en zeer persoonsgebonden naar mijn mening; je kan wel enigszins onderscheid maken zoals bijvoorbeeld bij externe (non-GoT) links, maar voor andere links binnen GoT is het erg moeilijk om dat soort dingen te bepalen.
De concensus tegenwoordig binnen de webdesign communitie is dat het eigenlijk altijd user-choice zou moeten zijn, in strict doctypes is het target attribuut daarom eigenlijk al verdwenen en is het aan de browser-bouwers om daar op een of andere manier een usercontrol voor te bedenken.
In IE is dat idd shift+click, en in de nieuwe layout zullen waarschijnlijk enkel nog maar de externe links automatisch (middels JS) in een nieuw window openen en zal je voor elke andere link de shift-key moeten gaan hanteren. Ik kan moeilijk voor elke link een pref gaan maken ;)

Intentionally left blank

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Topicstarter
Alex de Groot schreef op 15 april 2004 @ 22:22:
Volgende keer moet je voor individuele forums gaan bepalen of ze in een nieuw venster openen of niet :?. Beetje onzinnig lijkt mij...
mwoah. onzinnig? weet ik niet.

Als je nog niet klaar bent met lezen van een pagina, vind ik het onprettig als een link op die pagina niet in een nieuw window opent.

Als je in een topic op een link klinkt opent ie toch ook in een nieuw venster. Dat is toch gewoon makkelijk?! Zo laadt hij alvast datgene wat je interessant vind en kun je de originele pagina gewoon aflezen.

Als ik de bookmarkpagina voor me heb, open ik alle bookmarks die ik wil bijlezen achter elkaar. De bookmarkpagina blijft ook gewoon open en die refresh ik dan regelmatig.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Topicstarter
crisp schreef op 15 april 2004 @ 22:28:
Het wel of niet willen openen van een link in een nieuw window is altijd lastig, en zeer persoonsgebonden naar mijn mening; je kan wel enigszins onderscheid maken zoals bijvoorbeeld bij externe (non-GoT) links, maar voor andere links binnen GoT is het erg moeilijk om dat soort dingen te bepalen.
De concensus tegenwoordig binnen de webdesign communitie is dat het eigenlijk altijd user-choice zou moeten zijn, in strict doctypes is het target attribuut daarom eigenlijk al verdwenen en is het aan de browser-bouwers om daar op een of andere manier een usercontrol voor te bedenken.
In IE is dat idd shift+click, en in de nieuwe layout zullen waarschijnlijk enkel nog maar de externe links automatisch (middels JS) in een nieuw window openen en zal je voor elke andere link de shift-key moeten gaan hanteren. Ik kan moeilijk voor elke link een pref gaan maken ;)
Om met je laatste opmerking te beginnen, dat verwacht ik heus niet van je :o

Verder ben ik met je eens dat het persoonlijk is maar voor bepaalde overzichtspagina's zoals de door mij genoemde moet het wellicht niet al te moeilijk zijn om daar een pref voor te bouwen?
Ik ben geen webdesigner dus dat is verder lastig te beoordelen voor me.

Wel zou ik het jammer vinden als ook links in topics binnen GOT, bijvoorbeeld verwijzingen naar een ander topic binnen GOT niet meer automatisch in een nieuw scherm zouden openen.

Maar goed, een verzoekje doen kan m.i. nooit kwaad en met shift+click ben ik ook al een heel eind geholpen. :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Help!!!! schreef op 15 april 2004 @ 22:38:
[...]

Om met je laatste opmerking te beginnen, dat verwacht ik heus niet van je :o

Verder ben ik met je eens dat het persoonlijk is maar voor bepaalde overzichtspagina's zoals de door mij genoemde moet het wellicht niet al te moeilijk zijn om daar een pref voor te bouwen?
Ik ben geen webdesigner dus dat is verder lastig te beoordelen voor me.
Moeilijk is het geenszins, maar er zijn binnen GoT meerdere overzichtspagina's, en het zou juist onlogisch zijn om alle topics in list_bookmarks in een nieuw venster te openen en topics in list_topics juist weer niet, of moet dat dan ook een pref worden?
Wel zou ik het jammer vinden als ook links in topics binnen GOT, bijvoorbeeld verwijzingen naar een ander topic binnen GOT niet meer automatisch in een nieuw scherm zouden openen.
Je zou het zo kunnen doen dat alle RML-links (dus in userdata) in een nieuw window openen (middels een pref ;) ) - dat is ook een criterium.
Maar goed, een verzoekje doen kan m.i. nooit kwaad en met shift+click ben ik ook al een heel eind geholpen. :)
en shift-click it will be voor zover het list_bookmarks betreft; ik bedien me er zelf ook veel mee en dat bevalt me prima :)

Intentionally left blank

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh.......... mag ik dan als Firefox gebruiker vragen of de Bookmarks + Search + Active Topics in een nieuwe tab mogen :? :P

Hoezo veeleisend :z

/EDIT :
crisp schreef op 15 april 2004 @ 22:53:
[...]

daar zijn extentions voor ;)
Sarcasme crisp ;) sarcasme........

Oftewel vind het erg bijdehand om zoiets te vragen :/

/EDIT 2 :
Thufir_Hawat schreef op 16 april 2004 @ 15:56:
Als je op een link klikt met je muiswieltje, opent ie de link automagisch al in een nieuwe tab (firefox that is) B)
* nero355 heeft dat in de options uitstaan ;)

[ Voor 73% gewijzigd door nero355 op 17-04-2004 17:08 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nero355 schreef op 15 april 2004 @ 22:50:
Ehh.......... mag ik dan als Firefox gebruiker vragen of de Bookmarks + Search + Active Topics in een nieuwe tab mogen :? :P

Hoezo veeleisend :z
daar zijn extentions voor ;)

Intentionally left blank

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je op een link klikt met je muiswieltje, opent ie de link automagisch al in een nieuwe tab (firefox that is) B)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nieuwe template - nieuwe prefs (waarschijnlijk)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.