if broken it is, fix it you should
Ga naar apparaatbeheer > IDE ATA/ATAPI controllers > Primair en/of secundair IDE-kanaal
Ga naar eigenschappen, Tab geavanceerd
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
En als dat na rebooten nog niet werkt: installeer andere IDE/chipsetdrivers of vervang je HDD kabels als je naast DMA problemen ook communicatieproblemen in je Windows logfiles ziet staan terwijl de lowleveltools van de harddiskfabrikant aangeven dat de drive in perfecte staat is.
Dat was niet zijn vraagTyrian schreef op 15 april 2004 @ 03:23:
Ga naar apparaatbeheer > IDE ATA/ATAPI controllers > Primair en/of secundair IDE-kanaal
Anyway, zoals in de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" staat:
Al geprobeerd?Chipset drivers
Soms wil het voorkomen dat de IDE apparaten niet goed worden herkend en/of dat de DMA mode niet wordt gepakt (optie staat op "DMA if available" en dan toch PIO mode krijgen), verwijder dan de IDE controllers uit de apparaatbeheer en installeer ze na een rebootje opnieuw.
Ja, maar dan gaat ie weer terug naar pio, na een paar keer herbooten.BalusC schreef op 15 april 2004 @ 06:58:
[...]
Dat was niet zijn vraag
Anyway, zoals in de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" staat:
[...]
Al geprobeerd?
Ik heb nu die via miniport drivers (krijg je een icoontje, naast je klok), dat werkt wel. maar ik wil geen systemtrayicoontje hebben. Hier heb ik tevens de opties om hem in multiword UDMA 2 te zetten, is dat wat?
XP zet je HD auto automatisch in pio als het een paar keer problemen ondervindt met het lezen van data. Heb je in de eventviewer meldingen staan over je harde schijf?elgringo schreef op 15 april 2004 @ 08:12:
[...]
Ja, maar dan gaat ie weer terug naar pio, na een paar keer herbooten.
Zo ja, misschien moet je dan je kabel eens vervangen.
For I am grey, between the darkness and the light
Waar staat die eventviewerGreyGhost schreef op 15 april 2004 @ 10:03:
[...]
XP zet je HD auto automatisch in pio als het een paar keer problemen ondervindt met het lezen van data. Heb je in de eventviewer meldingen staan over je harde schijf?
Zo ja, misschien moet je dan je kabel eens vervangen.
Als je de Nederlandse versie van Windows hebt: ze heten daarin "Logboeken"
Je kunt ze vinden in het Computer Management tooltje ("Computerbeheer").
Pagina: 1