Toon posts:

[Upgrade] Oude videokaart houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mijn pc upgraden. Daarvoor heb de de volgende onderdelen uitgezocht:

AMD Athlon XP 3000+ 333MHz
Asus Moederbord A7N8X-X AMD Athlon
HDD 160Gb 7200rpm 8Mb cache
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz

Op dit moment heb ik in mijn pc een GeForce 2 TI (64 mb) zitten. De koeling hiervan is stuk. Wat raden jullie mij aan, nieuwe koeling (20 euro) of een nieuwe videokaart (en welke)?

Ik wil het liefst niet zo veel geld uitgeven. Ik gebruik de pc grotendeels voor office-doeleinden, maar ik wil wel graag de (op dit moment) nieuwste spellen kunnen spelen.

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 18:19
Ik zou gewoon een nieuwe cooler kopen, als je nu een nieuwe videokaart koopt die niet veel kost is die in de meeste gevallen niet veel beter maar kost in totaal capitalen meer dan een nieuwe cooler voor je videokaart.
Met je nVidia TI4200 kun je ook nog (bijna) wel alle spellen spelen dus ik zie het nut er eigenlijk niet van in een nieuwe te kopen. Dat kan later ook altijd nog als er niets meer op draait.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23

UTM

Post hier je vraag eens: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7
Ik wil het liefst niet zo veel geld uitgeven. Ik gebruik de pc grotendeels voor office-doeleinden, maar ik wil wel graag de (op dit moment) nieuwste spellen kunnen spelen
Voor zon kaart heb je geen cooler nodig, zet er desnoods een casefan onder/boven/op. Je kan wel voor een nieuwe kaart gaan: Radeon 9600 PRo. Ben je rond de 170 euro's klaar. Is veel, maar dan kan je ook lekker gamen!
offtopic:
Heb je zo'n mooi systeem, en dan alleen office doeleinden :?

[ Voor 80% gewijzigd door UTM op 14-04-2004 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 14 april 2004 @ 20:29:
offtopic:
Heb je zo'n mooi systeem, en dan alleen office doeleinden :?
Grotendeels office he...
En snelle processor, veel geheugen en een grote HDD komen prima van pas bij foto- en videobewerking. Of vallen die twee niet onder de noemer "office"?

Trouwens: Asus A9600SE TDP ATI Radeon 128Mb = 89 euro bij Norrod. Goeie kaart?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:40 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 18:10

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 20:39:
[...]

Grotendeels office he...
En snelle processor, veel geheugen en een grote HDD komen prima van pas bij foto- en videobewerking. Of vallen die twee niet onder de noemer "office"?

Trouwens: Asus A9600SE TDP ATI Radeon 128Mb = 89 euro bij Norrod. Goeie kaart?
das een 9600SE, die is vrij traag, door zn 64bit geheugenbus. Je kunt beter voor een 9600 Non pro gaan voor 109 euro :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier loopt inderdaad een apart topic voor, en daarnaast zou je deze vraag ook nog in V&B kunnen stellen.

Of een kaart goed is of niet, kan je simpelweg zelf uitzoeken door wat reviews te bekijken. Toms Hardware Guide heeft bijvoorbeeld veel handige overzichtjes waarbij je de scores kan bekijken van vele videokaarten. Zo kan je simpel zien welke kaart beter, of juist slechter presteert, dan de ander op een bepaald gebied.

Zie ook: Welke videokaart moet ik kopen en Het kiezen van een videokaart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.