A7N8X-E Deluxe met Twinmos = NoGo ?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoi,

ik heb hier een Asus A7N8X-E Deluxe en als ik daar een latje Twinmos PC3200 CL2.5 op zet gaat die enorm veel fouten geven, en memtest vind een slordige 20k fouten.. op een GA-7VAX werkt t geheugen foutloos :?

is er soms iets dat een A7N8X-E niet met Twinmos overweg kan?

ik heb Uberbios 1008 er in, en nieuwer is der niet ( zo ver ik weet )

ps search doet t niet? anders had ik t daar wel gevonden denk ik

404 Signature not found

Verwijderd

TwinmoS geeft inderdaad op veel systemen nogal problemen de laatste tijd,
probeer het eens op CAS 3 te zetten, wie weet?

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09-2025
Inderdaad een kamaraad van mij had het probleem ook met Twinmos geheugen met natuurlijk de zelfde mombo als jij hebt, hij kon windows niet eens instaleren.
De oplossing is heel simpel, gewoon ander geheugen halen.
Ik heb toen Kingston value ram geadviseerd hij heeft het laten omruilen en het werkte prima.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door MoNo79 op 14-04-2004 18:30 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Demo

Probleemschietende Tovenaar

A7N8X-E is gewoon een zeikerd wat betreft geheugen :(
Asus A7N8X-E Deluxe heeft maar 1 werkend DIMM-slot?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SMSfreakie
  • Niet online
hm nja k ga voor de zekerheid het nog even op een A7N8X-Deluxe proberen dus die zonder gbit lan enzo :)

en anders maar Retour. :)

en k heb dr 512mb MDT in hangen, t was als 2de latje bedoelt :)

404 Signature not found

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Niet om het een of ander maar ik gebruik nu al een behoorlijke tijd een a7n8x deluxe met 2 x 256 pc3200 geheugen.

Alles draait synchroon, op 400mhz en dual channel werkt ook met strakke timings.

Ik heb mijn geheugen bij Jin computers vandaan, gewoon lekker betaalbaar op de pc dumpdag.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• SMSfreakie
  • Niet online
Bajoran schreef op 14 april 2004 @ 18:36:
Niet om het een of ander maar ik gebruik nu al een behoorlijke tijd een a7n8x deluxe met 2 x 256 pc3200 geheugen.

Alles draait synchroon, op 400mhz en dual channel werkt ook met strakke timings.

Ik heb mijn geheugen bij Jin computers vandaan, gewoon lekker betaalbaar op de pc dumpdag.
hm

zal mischien een ander CHIPje op zitten denk ik?

404 Signature not found

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

SMSfreakie schreef op 14 april 2004 @ 18:39:
[...]

hm

zal mischien een ander CHIPje op zitten denk ik?
Ik heb begrepen dat Twinmos niet zelf geheugen maakt maar geheugen van andere fabrikanten test en dan op de markt brengt.

Zo heb ik 2 reepjes van Twinmos waarop ook een sticker van Mtec op prijkt, dus wat is waar. Ik weet het niet. Misschien heb ik mazzel. :*)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Aardig wat problemen met TwinMos: ACKNOWLEDGE! :-S

Maar goed, heb er pasgeleden ook nog een paar getackled op m'n nForce2 bordje:

In de bios van m'n MSI K7N2Delta het volgende veranderd:
- Automatic Precharge Delay > Disable
- Memory Timings : Manual en dan de CL en CAS/RAS tijden handmatig instellen

Zaakje saven in de BIOS en TADA! Solid as a rock :D

• SMSfreakie
  • Niet online
Bajoran schreef op 14 april 2004 @ 22:57:
[...]

Ik heb begrepen dat Twinmos niet zelf geheugen maakt maar geheugen van andere fabrikanten test en dan op de markt brengt.

Zo heb ik 2 reepjes van Twinmos waarop ook een sticker van Mtec op prijkt, dus wat is waar. Ik weet het niet. Misschien heb ik mazzel. :*)
mijne eens nader bekeken en daar zitten Mtec chipjes op :P
(moet er nog steeds mee terug :P )

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 15-04-2004 21:42 ]

404 Signature not found

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

Croga

The Unreasonable Man

hmmm.... slechte batch Twinmos mischien.... Ik heb mijn A7N8X-E Deluxe draaiend gehad met 1*512MB Twinmos PC2700 CL2.5 met MTEC chips. Ook met 2 van deze in Dualchannel geen problemen. Nu ligt er 2*256MB PC3200 Twinmos Twister (CL2) op, en loopt ook als een trein.....

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-02 22:21
Heb bij Salland het volgende gevraagd:

Graag zou ik wat informatie mbt het Twinmos geheugen ontvangen.
Ik ben in het bezit van een Asus P4P-800SE Mainboard (voor Prescott) en een Intel P4 2.8E Ghz 1MB (Prescott) CPU.

Echter mijn vraag is nu of ik zonder problemen de Twinmos Dual Channel geheugenkit (1024 MB (2x512)TwinMos Dual Channel PC3200, 400 MHz) kan gebruiken op dit mainboard.

en kreeeg het volgende antwoord:

De laatste tijd hebben wij veel problemen met Twinmos geheugen.
Het ligt aan de Chipset die erop zit.
We kunnen niet specifiek bepaalde geheugenreepjes bestellen.
Het is beter als u Corsair of Dane-Elec neemt.

duidelijk dus het chipset

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik wil niet lullig doen, maar het vroegere M-Tec heet nu Twinmos, dus daar kan et niet aan liggen. :P Ik heb zelf iig 2 x 256 van twinmos naast een <naam vergeten> 256, alles draait prima, maar niet op een a7n8x

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

orbit_ph schreef op 16 april 2004 @ 10:12:
Heb bij Salland het volgende gevraagd:

Graag zou ik wat informatie mbt het Twinmos geheugen ontvangen.
Ik ben in het bezit van een Asus P4P-800SE Mainboard (voor Prescott) en een Intel P4 2.8E Ghz 1MB (Prescott) CPU.

Echter mijn vraag is nu of ik zonder problemen de Twinmos Dual Channel geheugenkit (1024 MB (2x512)TwinMos Dual Channel PC3200, 400 MHz) kan gebruiken op dit mainboard.

en kreeeg het volgende antwoord:

De laatste tijd hebben wij veel problemen met Twinmos geheugen.
Het ligt aan de Chipset die erop zit.
We kunnen niet specifiek bepaalde geheugenreepjes bestellen.
Het is beter als u Corsair of Dane-Elec neemt.

duidelijk dus het chipset
Of een poging om je een rib uit je lijf te laten betalen. :P

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hmm, vreemde ervaringen.... Ik heb ondertussen 4 pc's met de A7N8X De Luxe (diverse revisies) van TwinMos reepjes voorzien, er heeft er geeneen problemen gegeven.

Dit waren allemaal pc3200 modules met chips van verschillende fabrikanten: Mosel, Winbond, TMD en Twinmos zelf.
Uiteraard liepen de reepjes met Winbond chips (BH5.. :P ) het lekkerst, maar de anderen kwamen ook makkelijk boven de 200 FSB. Rockstable!

Misschien inderdaad een brakke batch?

Specs

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

ik werk in een computerwinkel, en ben al zeker meerdere keren (teveel naar mijn idee) twinmos geheugen tegengekomen, dat gewoon niet fatsoenlijk wil werken op 400Mhz.

Wij hebben standaard Twinmos cas2,5 met óf twinmos, óf m-tec chips liggen.

Vooral in combinatie met nForce2 chipsets werk dit slecht op 400Mhz, als je het dan op 333 laat draaien, werkt het vlekkeloos.

Prive heb ik met een Abit NF7-S bord en een Gigabyte 7N400Pro2 bord onmogelijk op 400 kunnen werken, en 333 gaat dan prima.

Ik ben nu helemaal van twinmos afgestapt, en gebruik nu zelf Samsung geheugen met samsung chips erop en dat werkt als een trein nu (8KNXP met 4x512 dual channel)

Ik hoef iig geen twinmos meer

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Om maar ff weer het topic te kicken. Bouw ik een nieuw PCtje voor een klant van me. Stop ik er Twinmos (2x512MB met Twinmos chips) in op een A7N8X-E. Geeft allerlei fouten, spellen die hangen, windows die crashed om de haveklap en nog meer onzin. Dit mag wel in de grote faq ofzo. (Bah Twinmos :r )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stinger666 schreef op 07 juli 2004 @ 12:51:
Dit mag wel in de grote faq ofzo.
PMG FAQ » Welk merk geheugen moet ik nemen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Geheugen

:)

Ook kun je vooraf op GoT rondkijken of er users zijn die problemen hebben met een bepaalde geheugencombi. Bijvoorbeeld [search=a7n8x twinmos] ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 07-07-2004 13:02 ]

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

Spleasure

Ik hier?

Ik had problemen met TwinMOS op het moederbord van mijn Shuttle SN45G (nForce 2). Dit kwam omdat het geheugen max 400Mhz was, en de processor (XP 2500+) 333Mhz. Nu nam het BIOS de snelheid van het geheugen over, waardoor er problemen ontstonden. In het BIOS kon ik instellen dat hij de andere snelheid moest overnemen, en het probleem was voorbij.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oi mensen, om hier zinnige conclusies uit te trekken is het essentieel dat je niet alleen een merk als 'Twinmos' vermeldt, maar ook exact welke DIMM modelnummers en de chipcodes van de chips die erop zitten. Want het is op chipniveau dat dit foutgaat en als een Kingston of een Corsair dezelfde chips heeft als je Twinmos gaat dat totaal niet beter worden...

Oslik blyat! Oslik!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 22:34
Ik heb dan niet de "deluxe" versie van de a7n8x-x, maar ik heb er wel Twinmos PC3200 - 256 MB ram inzitten, en het werkt gewoon perfect.. vreemd dat ie bij jou zo vaag doet ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Psboy schreef op 07 juli 2004 @ 13:40:
Ik heb dan niet de "deluxe" versie van de a7n8x-x, maar ik heb er wel Twinmos PC3200 - 256 MB ram inzitten, en het werkt gewoon perfect.. vreemd dat ie bij jou zo vaag doet ...
Lezen :?

Twinmos produceert VEEL verschillende repen DIMMs met evenveel verschillende chips erop. Post eens exact welke PC3200 256MB DIMM jij hebt en exact welke chips daarop zitten...

Oslik blyat! Oslik!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

Stel je zelf de timings in of laat je het moederbord dat voor je doen ?
Mijn A7N8X rev 2 heeft namelijk ook 2x256MB Twinmos/Twinmos er in hangen (nee dion_b, je krijgt mijn gegevens niet >:) is niet belangrijk in mijn post). Ja, wel geheugen van ruim anderhalf jaar oud en een iets ander moederbord, maar:

Ik heb gemerkt dat echt niet alleen je CAS timing meewerkt aan een stabiele omgeving. Ook de overige timings zijn erg belangrijk (mijn geheugen draait bijvoorbeeld niet op 2,5-2-2-3 maar wel op 2-3-3-5). Ik geloof dat mijn geheugen als specificatie 2,5-3-3-7 heeft. Check bij jou dus ook even de overige timings en stel deze zo af. Misschien geluk ?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:13

DaWaN

'r you wicked ??

Mijn TwinMos/TwinMos was ook instabiel op een NF7-S, toen zette ik mn timings op 2,5-3-3-11, en over waren de problemen :) Het mem ging toen zelfs tot 235mhz >:)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Wellicht een oude topic om weer in leven te roepen maar in tegenstelling tot wat ik eerder riep in deze topic heb ik nu ook een probleem met twinmos.

Ik heb nu het tweede setje twinmos dual channel kit 2x512Mb maar alleen maar problemen.
mijn windows kan niet eens lekker draaien met dat geheugen.

Memtest lever zoveel fouten op dat ik me het bijna niet kan voorstellen dan het aan het geheugen ligt.

Ja, ik heb ook een A7N8X deluxe van Asus

• bvk
  • Nu online

bvk

Inderdaad een oud topic, maar blijkbaar nog steeds actueel gezien de andere recente topics met vergelijkbare problemen.

Ik heb zelf nog steeds geen problemen sinds ik de timing van het geheugen heb aangepast naar x-x-x-11.
En wat die x'jes zijn ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de reepjes/chips. De Twinmos reepjes met Winbond BH5 draaien makkelijk 2-2-2-11, de andere chips heb ik op 2,5-3-3-11 stabiel als een huis draaien op 200 FSB of hoger.

Zoals ik al eerder vermeldde heb ik meerdere pc's gebouwd met dit mobo en Twinmos modules en had aanvankelijk ook wat last met stabiliteit. Dit was echter op slag over na het instellen van die "11" in de timings. Ik heb begrepen dat dit ook vaak voor andere nForce 2 borden geldt, weet echter niet of er dan ook Twinmos geheugen in het geding was.

Het zit em dan denk ik ook niet zozeer in gebruikte chips op de modules, maar aan de SPD timings die Twinmos er aan meegeeft.

Specs

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier ook 2x 512 MB van Twinmos, PC3200 op stock speeds, en geen vuiltje aan de lucht... Al moet ik het wel niet proberen te overklokken want dan geeft ie direct fouten met MemTest86 :( :(.

Heb dus ook A7N8X-E Deluxe, revisie 2 wel, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• bvk
  • Nu online

bvk

Die Rev 2.0 heeft er weinig mee te maken, die zijn alleen maar "beter" dan de oudere revisies.

Wat voor chips heb je op die reepjes, welke spanning en timings, dat is veel relevanter voor het OC'en.
En overclocken is nooit gegarandeerd natuurlijk, op stock speeds doen ze het immers goed ;)

Specs

Pagina: 1