9700 pro zonder koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
De fan van mijn hercules 9700 pro heeft de geest gegeven.

Kan je zoiets terug aan de gang krijgen ?

Hoe schadelijk is dit? Ik kan nu nog zware 3d spellen spelen maar alleen als ik underclock anders crasht hij. kan dit kwaad zijn voor die videokaart .

Het vervangen zou enkele weken duren .

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
dat ding kan absoluut niet zonder...
of je moet zo'n zalman ding halen.

Verwijderd

ja dan wordt die te warm, is het niet mogelijk om de winkel een nieuwe koeler erop te laten zetten? of zelf,maar dan vervalt de garantie denk ik.... :?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
je hebt geen garantie meer neem ik aan...:P je moet er echt een andere koeler op zetten, zo'n ding kan niet zonder

Verwijderd

tja, ik zou dan die aantal weken wachten, anders kan je keert best de geest geven en dat lijk me pas echt zonde :(
ik neem aan dat Hercules wel een jaarte of twee drie garantie geeft niet ??? Heb er zelf ook eentje maar ik zou het niet weten...
anyways, voor zover ik weet doe nze daar niet zo errug moeilijk over...

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

k995 schreef op 14 april 2004 @ 16:32:
De fan van mijn hercules 9700 pro heeft de geest gegeven.

Kan je zoiets terug aan de gang krijgen ?

Hoe schadelijk is dit? Ik kan nu nog zware 3d spellen spelen maar alleen als ik underclock anders crasht hij. kan dit kwaad zijn voor die videokaart .

Het vervangen zou enkele weken duren .
Heb vorige week Zalman koeler er op gezet, stil en toch koel (niet zo gek duur) ! Maar zonder koeler is echt geen optie nee, misschien al duidelijk ;)

Ik heb de originele koeler nog liggen, maar die liep een klein beetje rauw, misschien als tussenoplossing ?

[ Voor 10% gewijzigd door VonAalscht op 14-04-2004 16:44 ]

• k995
Er staat nu langs de zijkant van mijn PC 1 fan op gericht is dit voldoende?

De garantie van de winkel was 1 jaar en dat was dus 5maand geleden.

Hercules geeft 3 jaar garantie maar dan duurt het 15 werkdagen tot het in orde is. Het zal waarschijnlijk dat wel zijn.

Hoe warm mag zo'n videokaart worden eigenlijk?
PS: de winkel kan er inderdaad zelf niks aan doen want dan vervalt de garantie.

[ Voor 13% gewijzigd door k995 op 14-04-2004 17:12 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
k995 schreef op 14 april 2004 @ 17:11:
Er staat nu langs de zijkant van mijn PC 1 fan op gericht is dit voldoende?

De garantie van de winkel was 1 jaar en dat was dus 5maand geleden.

Hercules geeft 3 jaar garantie maar dan duurt het 15 werkdagen tot het in orde is. Het zal waarschijnlijk dat wel zijn.

Hoe warm mag zo'n videokaart worden eigenlijk?
PS: de winkel kan er inderdaad zelf niks aan doen want dan vervalt de garantie.
als ie dicht genoeg op je videokaart staat, dan moet dat inderdaad voldoende zijn ja.
je kan het makkelijk testen door een paar keer 3Dmark2001 of 3Dmark2003 te draaien, en als ie dan niet reboot of andere errors geeft (wat dus duidt op oververhitting) dan is alles ok.

heb dit zelf ook gelijk gedaan nadat ik voor mijn pa een 9800SE AIW had gekocht.
de standaard 40mm fan maakt nl. een vreselijke herrie.
heb de originele fan eraf gehaald en er een 92mm fan ondergehangen, en de videokaart blijft heerlijk koel zonder enige herrie..

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan Hercules mailen of ze een nieuw fannetje opsturen.

Verwijderd

je kunt ook gewoon bij de plaatselijke pc winkel een vga koeler kopen...
bij funprice (www.funprice.nl) kun je bijv. zo'n dik coolermaster geval kopen voor 40 euro... (voor het overclocken ;) ) of je kunt een standaard (maar wel beter dan normale) vga cooler kopen voor dacht ik iets van 19 euro ofzo..
is dat misschien een optie?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
Misschien wil je hem wel verkopen? Neem anders even contact op via mijn mail als je hem kwijt wilt. Florian(at)pckennis(putke)net.

Ik wil namelijk toch op water overgaan en dan maakt een koeler die kapot is weinig uit.

• k995
NewbieNeo schreef op 14 april 2004 @ 17:56:
[...]

als ie dicht genoeg op je videokaart staat, dan moet dat inderdaad voldoende zijn ja.
Ik heb de cheiftech midi tower en die heeft een zidelingse fan die juist op de hoogte van de videokaart staat.
je kan het makkelijk testen door een paar keer 3Dmark2001 of 3Dmark2003 te draaien, en als ie dan niet reboot of andere errors geeft (wat dus duidt op oververhitting) dan is alles ok.
zonder te underclocken loopt hij vast, met underclocken gaat het perfect.
heb dit zelf ook gelijk gedaan nadat ik voor mijn pa een 9800SE AIW had gekocht.
de standaard 40mm fan maakt nl. een vreselijke herrie.
heb de originele fan eraf gehaald en er een 92mm fan ondergehangen, en de videokaart blijft heerlijk koel zonder enige herrie..
Kan ik ook eens proberen .

Er staat nu 1 fan naast hoe krijg je er een fan onder?

• k995
Duncan schreef op 14 april 2004 @ 18:40:
Je kan Hercules mailen of ze een nieuw fannetje opsturen.
Doen ze niet je moet het naar hen opsturen .

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
k995 schreef op 14 april 2004 @ 20:20:
[...]

Doen ze niet je moet het naar hen opsturen .
Heb je het al geprobeerd ? Fabrikanten als MSI doen het namelijk wel.

• NewbieNeo
k995 schreef op 14 april 2004 @ 20:18:
Kan ik ook eens proberen .

Er staat nu 1 fan naast hoe krijg je er een fan onder?
je zou zo'n PCI-afdekplaatje om kunnen buigen, daar een gaatje in boren en dan je fan er aan hangen.
zelf vind ik meccano veel handiger (moet je t wel hebben :) )

deze oplossing kost je maar 4 euro voor een fan, 't koelt net zo goed (of zelfs beter) dan de originele fan en is nog stiller ook.. :)

voordat je 30 euro gaat uitgeven aan een zalman is dit wellicht iets om over na te denken..

[ Voor 26% gewijzigd door NewbieNeo op 14-04-2004 21:22 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Je kunt ook een betere CPU koeler kopen en de CPU koeler ombouwen tot GPU koeler. Nadeel is dat je een paar PCI sloten inlevert, voordeel is dat het niet erg duur is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
GlowMouse schreef op 14 april 2004 @ 21:24:
Je kunt ook een betere CPU koeler kopen en de CPU koeler ombouwen tot GPU koeler. Nadeel is dat je een paar PCI sloten inlevert, voordeel is dat het niet erg duur is.
Of je doet nog makkelijker en je plakt er gewoon een heatsink + 60mm fan erop, is nóg goedkoper *D

The devil is in the details.

• NewbieNeo
maar mijn oplossing is nog wel 't goedkoopst.. lekker puh.. :>
en zeker stiller dan jouw oplossing December.. :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
NewbieNeo schreef op 14 april 2004 @ 21:30:
maar mijn oplossing is nog wel 't goedkoopst.. lekker puh.. :>
en zeker stiller dan jouw oplossing December.. :P
Dat ligt er helemaal aan wat voor fan hij nu heeft, als dat een luidruchtige is weet ik zeker dat een fan van een beetje goed merk stiller zal zijn ;)

The devil is in the details.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

Mijn koeling van mn Asus GeForce 4 Ti had het ook begeven, toen heb ik dit er van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/gf4-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/gf4-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/gf4-3.jpg
En nog ff een casefan bij de videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/kast.jpg

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• GlowMouse
  • Niet online
AMD Mafkees schreef op 15 april 2004 @ 15:48:
Mijn koeling van mn Asus GeForce 4 Ti had het ook begeven, toen heb ik dit er van gemaakt:
En nog ff een casefan bij de videokaart:
Ik heb ook pics (te gebruiken als wallpaper :9~). Het neemt dus wel 2 PCI sloten in.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

offtopic:
Vraagje tussendoor : Werkt die gamepad bij jou een beetje goed i.c.m. games ??
Ik merk namelijk dat geen een spel dat ik heb echt fatsoenlijk alle mogenlijkheden van dat ding support |:( :(

Sorry moest even B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• k995
Leuk dat jullie dat allemaal kunnen _/-\o_

Ga ik niet aan beginnen weinig tijd en dan is de garantie weg zou ik denken.

De kaart houd het goed uit, ben al enkele dagen morrowind aan het spelen en geen probleem.

Zal het volgende week wel bij hercules binnensteken is hier toch niet zo ver vandaan.

Hmm dan moet ik wel verder op mijn portable.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Kan je hem niet ff bij de winkel waar je hem gekocht heb brengen zodat zij er ff een cooler opzetten (desnoods betaal je 15 euro voor zo'n koelertje).

• k995
Nee willen ze niet, de garantie vervalt dan.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook een 9700pro, maar daar zit de standaard koeler nog op. Nu is zo'n zalman geen oplossing voor mij, omdat ik een shuttle heb. Is er toevallig een kleiner koelblok of een hele stille fan te koop?

En zo niet, wat zou dan een goede kaart zijn met vga out die vrijwel geluidloos is ;)

• NewbieNeo
met een beetje knutselen, kan je ook een Zalman ZM80A-HP of ZM80C-HP in een shuttle krijgen hoor.. :)

ZM80C-HP in shuttle:
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/sb65g2/3877.JPG

linkje naar thread in ander forum.

alleen zal de heatpipe niet optimaal presteren, zoals ie op 't plaatje gemonteerd, aangezien 't moeilijker is voor de verdampte vloeistof in de HP om naar de achterkant te komen. dit komt omdat de HP andersom is gemonteerd.

[ Voor 29% gewijzigd door NewbieNeo op 17-04-2004 20:29 ]

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
haha die had ik al gezien ja, maar is er ook een oplossing voor iemand met 2 linker handen? ;)

Verwijderd

haal bij de elektroboer een 4cm fannetje en schroef die op de oude heatsink. Heb je de meest walgelijke herrie aller tijden maar als vie stuk gaat kan je de oude fan er nog opzetten voor garantie.

• L3n-M3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 22:02
ik heb ook een Radeon 9700 pro maar die is egt 3 keer kapot gegaan omdat ie volgens mij snel kapot kan gaan (zoals je dat bij een klas breekbaar noemt ;)) ook toen ik die zalman er op probeerde te zetten toen testte ik hem en was ie kapot (maar dat had ook kunnen liggen aan statisch 8)7 maar denk het niet)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

ik vervang binnenkort mijn radeon 9800 pro koeler ( club 3d) en dan mag je evt die van mij wel overkopen....volgens mij passen die 2 koelers op elkaar, maar ik kan het verkeerd hebben hoor

mijn email staat in mijn profile.....

[ Voor 22% gewijzigd door HeepH op 18-04-2004 23:11 . Reden: leesfoutje -_- ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Ik heb ook een 9700 pro zonder fan nu, ik zie nu dat iemand een 9800 pro koeler heeft past die erop of niet?
Pagina: 1