[MSSQL & Access] Verschil in aanspreken database.

Pagina: 1
Acties:

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:22
Hallo GoT'ers,

Ik moet een soort van webapplicatie maken in ASP. Binnen het bedrijf gebruiken ze een MSSQL database. Nu heb ik de MSSQL database omgezet naar een MSAccess database om hem daarna op me computer thuis te zetten en er dan een beetje mee te kloten. Maar nu is mijn vraag of er verschil zit tussen het aanspreken van de database. En dan bedoel ik niet de koppeling die je maakt tussen de pagina en de database. Maar ik bedoel dan de manier van querys maken en lussen enz.

Als er namelijk geen verschil in zit dan kan ik verder gaan met het maken van de applicatie op mijn eigen computer. Andere moet ik w88 tot ik daar ben.

Ik wil het zo doen dat ik na een tijdje alleen de koppeling verander en dat het dan werkt... is dit mogelijk?

Bedankt

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom gebruik je thuis niet MSDE? Dan heb je helemaal geen verschil.

[ Voor 24% gewijzigd door P_de_B op 14-04-2004 11:32 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• bdu
P_de_B schreef op 14 april 2004 @ 11:32:
Waarom gebruik je thuis niet MSDE? Dan heb je helemaal geen verschil.
MSDE, vertel..

Ik gebruik nu access omdat dat toch al op me pc draait. En ik het makkelijk vind werken. Met het maken van querys enzo..

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
bdu schreef op 14 april 2004 @ 11:33:
[...]

MSDE, vertel..

Ik gebruik nu access omdat dat toch al op me pc draait. En ik het makkelijk vind werken. Met het maken van querys enzo..
ik heb er inmiddels een linkje van gemaakt :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Misschien een simpele opmerking, maar misschien kan je een koppeling maken met je mySQL database naar access via een ODBC koppeling voor mySQL.
Deze kan je op veel plaatsen downloaden.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
MSDE is een 'gestripte' versie van Sql Server. Als je thuis wilt testen, kan je idd beter MSDE gebruiken ipv Access.
Er zijn nl. heel wat verschillen:
- In Access heb je Yes/No velden, waar je True en False kunt gebruiken in je queries; dit heb je in Sql Server niet: daar zijn het bit-velden waar je 1 en 0 moet gebruiken
- in Sql Server heb je meer functies dan in Access (en ze zijn dan ook nog eens anders ook); bv: de datetime functies.
- in Access heb je niet de mogelijkheid om triggers/stored procedures/etc.... te gaan gebruiken.
intermusic schreef op 14 april 2004 @ 11:36:
Misschien een simpele opmerking, maar misschien kan je een koppeling maken met je mySQL database naar access via een ODBC koppeling voor mySQL.
Waarom zou je MySQL gaan gebruiken, als het project uiteindelijk op een SQL Server gaat draaien? Het verschil tussen MySQL en SQL Server is nog groter dan SQL Server <> Access.
Als je SQL Server niet draaien hebt thuis, kan je beter MSDE gebruiken; gratis te downloaden en ondersteund dezelfde SQL syntax als SQL Server. (Het is eigenlijk dezelfde engine).

[ Voor 38% gewijzigd door whoami op 14-04-2004 11:38 ]

https://fgheysels.github.io/

• bdu
Ik ben het aan het downloaden... een vraagje... is het mogelijk om diezelfde access database dan weer te inporteren in MSDE?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
bdu schreef op 14 april 2004 @ 11:37:
Ik ben het aan het downloaden... een vraagje... is het mogelijk om diezelfde access database dan weer te inporteren in MSDE?
Je kan je gegevens importeren ja.
Check dit topic eens:
Access naar MSDE

Maar wat nog veel makkelijker is: je kan SQL Server een SQL scriptje laten genereren om de database-structuur te maken. Dit scriptje voer je dan uit op je MSDE, en je hebt dan de databank al.
De gegevens kan je dan ook nog importeren vanuit Access.
(Maar in dat topic staat er wel eea over uitgelegd).

[ Voor 41% gewijzigd door whoami op 14-04-2004 11:42 ]

https://fgheysels.github.io/

• bdu
intermusic schreef op 14 april 2004 @ 11:36:
Het gaat om een MSSQL, niet een MySQL..

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

whoami schreef op 14 april 2004 @ 11:36:
Waarom zou je MySQL gaan gebruiken, als het project uiteindelijk op een SQL Server gaat draaien? Het verschil tussen MySQL en SQL Server is nog groter dan SQL Server <> Access.
Als je SQL Server niet draaien hebt thuis, kan je beter MSDE gebruiken; gratis te downloaden en ondersteund dezelfde SQL syntax als SQL Server. (Het is eigenlijk dezelfde engine).
Stom... Niet goed gekeken. Niet gezien dat het om een MSSQL database ging.

• bdu
whoami schreef op 14 april 2004 @ 11:38:
[...]

Je kan je gegevens importeren ja.
Check dit topic eens:
Access naar MSDE

Maar wat nog veel makkelijker is: je kan SQL Server een SQL scriptje laten genereren om de database-structuur te maken. Dit scriptje voer je dan uit op je MSDE, en je hebt dan de databank al.
De gegevens kan je dan ook nog importeren vanuit Access.
(Maar in dat topic staat er wel eea over uitgelegd).
Bedankt, als ik daar ben, morgen, dan ga ik er even mee kloten :P.. bedankt..!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:10
En als je helemaal geen verschil wilt hebben, en beschikken over de Enterprise Manager, dan raad ik je aan om ff de 180 dagen trail te downloaden van SQL server.

Als je die hebt geinstalleerd kan je met je Enterprice Manager ook gewoon je MSDE mee aanspreken en deze verloopt niet na 180 dagen. Alleen de MS SQL engine zelf verloopt.

Ook kan je .Net framework installeren op je PC thuis, en dan SQL Web Data Administrator downloaden van de MS site. Zo kun je dus via een webbased interface je database (MSDE of MSSQL) beheren!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Pagina: 1