Toon posts:

vhs --> dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeer veel videobanden. En die wil ik graag op dvd gaan branden. Via mijn PC.

Maar ik zou echt niet weten hoe het moet.

Kan iemand mij daarbij helpen.

Welke software ik daarbij moet aanschaffen.
Welke hardware ik daarbij moet aanschaffen.
Hoe ik mijn videospeler op mijn computer moet aansluiten. (evt. kabels etc.)

zijn er misschien ook site's met evt. uitleg daarover.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Doe een search beneden aan dit topic in het Zoeken: veld, op "vhs naar dvd" en je vind genoeg ;)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:19
Het is verstandig om eerst zelf even op zoek te gaan naar mogelijke oplossingen. Het is een populair onderwerp en best wat over te vinden. Zowel op internet als losse blaadjes. Het is niet dat niemand je wilt helpen ofzo, maar als je zelf gaat lezen krijg je gewoon veeeel meer inzicht dan wanneer iemand je eventjes vertelt welke kaart je moet kopen en welke software. Dan heb je namelijk nog geen idee wat je precies doet en heb je enkel geleerd op een knopje te drukken (oke, wat overdreven natuurlijk :7 , maar het idee telt).

Wat je nodig hebt is of een TV kaart, een goedkope oplossing om te capturen, dan krijg je een AVI of een MPEG, die kun je vervolgens authoren met de beschikbare DVD software (varierend van tmpeg_enc tot adobe encore en alles daar omheen).
Een andere wat duurdere oplossing is een capturekaart met analoge ingang kopen, meestal sneller en hogere kwaliteit, maar gezien de bron VHS is, met rond de 200 beeldlijnen maximaal maakt dat ook niet zo denderend veel uit.
Maar het beste kun je jezelf even inlezen in de beschikbare literatuur. Je kunt beginnen middels de zoekfunctie op het forum.

vhs banden op dvd zetten
video naar pc hoe????
van VHS naar DVD :?
VHS naar DVD
[rml][ VHS-capturen] Heeft S-Video zin en hoe gaat het werken ?[/rml]
Videobewerking hardware kaarten? nodig?
etc...

Owja, en deze :)
AV FAQ; Veelgestelde vragen

[ Voor 3% gewijzigd door ShittyOldMan op 13-04-2004 23:47 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.