Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Crt Monitor, verf erover??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 21:35
Afbeeldingslocatie: http://www.levnenotebooky.com/monitory/hp.jpg

Dit is mijn huidige monitor, aangezien mijn pc zwart en zilver is, mijn toetsenbord zwart en zilver is, en ook mijn muis zwart is. Denk ik erover om deze monitor ook maar zwart en zilver te spuiten.

Alleen hoe?? Ik ken het verhaal van ondergrond schoonmaken en prepareren, maar wat dan?? Is het verstandiger om de hele beelbuis eraf te halen?? Of mol ik hem dan. En zo niet, hoe zorg ik dan dat de verf niet aan de binnenkant komt??

Hebben jullie soms ervaring of tips hiermee?? post ze dan aub.

Het is trouwens een hp ultra vga 1280 17 inc crt monitor.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
daar zijn best wat topics over te vinden

edit:
buh sdomberg 3sec eerder

[ Voor 17% gewijzigd door HyperioN op 13-04-2004 21:17 ]

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
glas afplakken
kheb zo een tft gespoten, kzie weinig verschil

Verwijderd

ik heb gewoon hoes eraf gehaald, spuitbus gepakt, van een +/- 30cm afstand mooi zwart gespoten.

en voorkant is nog altijd niet gedaan :P

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een kennis van mij die heeft gewoon de zilveren spuitbus ter hand genomen na het ontleden van het omhulsel van de monitor zelf en heeft het beestje gewoon overgespoten :Y) En ziet er nog mooi uit ook :D Was een Panasonic 17" welke weet ik effe niet ...............

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dekaasboer
okee, sorry ik had eerst moeten zoeken, bedankt.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alle platen/kappen losschroeven.
Goed ontvetten
Schuren
Ontvetten
Spuiten op ongeveer 30cm afstand (in meerdere lagen)
goed laten uitharden
en je monitor weer in elkaar zetten

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ga niet afplakken, als je al niet handig genoeg bent om de buis er ff uit te halen betwijfel ik of je kundig genoeg bent om de boel netjes te spuiten.

Probeer dus gewoon de boel netjes te ontleden en gun jezelf ff de ruimte een misser te maken zonder gelijk je scherm te vernuecken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 13-04-2004 22:05 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
uitelkaar halen kan soms wel eens lastig zijn, en zeker niet zonder gevaar! de beeldbuis staat een niet al te flisse lading op die net wat meer doet dan je haar overeind zetten, dus pas daar mee op! bij een 9" (jaja, die zijn handig voor bij de server) ;) heb ik de achterzijde losgehaald, de binnenkant afgeplakt met papier en de beeldbuis + ledjes afgeplakt, en een tandenstoker tussen de powerknop ingestoken (zodat ie ingedrukt bleef) en het snoer in een tas gedaan.

toen goed ontvetten, en dan een laagje kunsstof primer erover spuiten, niks schuren :P (ben ik de enigste die dat spul gebruikt?) en na 20 minuten afspuiten in de gewenste kleur. na een paar uurtjes kan je al beginnen met spuiten van een blanke laklaag (als je dat wilt, verf heeft dan wel langer nodig om uit te harden) en na een dag of 4 (afhankelijk van de laagdikte) kan de monitor weer gebruikt worden :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/ServerCube/Hehe.JPG
het slachtoffer in kwestie :P

Mn 3D printer blogje..

• Dekaasboer
DAt laatste is wel een handige tip,

Ik ben wel handig, ik ben een fervend casmodder en dremelaar. Mijn zorg was alleen als ik die beeldbuis eruit haal kijg ik hem dat ook weer in de juiste positie terug. Niet een graadje schuin ofzo.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Hoe wil je in hemelsnaam de beeldbuis er scheef in terug zetten?

zoiets heet een houder :P

Er zitten zegmaar uitsparingen in om de beeldbuis er rect in te zetten, zo'n beetje het enige wat mis kan gaan is dat je de beeldbuis er helemaal verkeerd om (180 graden :P) erin zet... (ALS dat al kan vanwege de klep enzo)

En zo moelijk is het niet om zo'n ding te demonteren, als je eenmaal de achterklep eraf hebt heb je 10 minz later het hele ding uit elkaar...

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ik haal wekelijks monitoren helemaal uit elkaar om na te solderen en te repareren maar heb pas 1x last gehad van die lekkere spanning door niet oplettendheid van mezelf. Je moet er voor zorgen dat als je het ding uitelkaar schroeft je em daarna als eerst gaan ontladen. Dit doe je door 2 schroevendraaiers te pakken, vervolgens steek je er 1 van onder die rubbere nop die boven op je monitor steekt. zorg ervoor dat je hem dan tegen het midden van die nop(daar zit ijzer) laat hangen. daarna ga je met de 2e schroevendraaier tegen die andere over de beeldbuis heen een eindje verderop( je maakt dus een soort kruis met je schroevendraaier als het ware. waarschijnlijk hoor je dan een ontladingstik en voila je monitor is niet meer gevaarlijk.

kheb het nu denk ik zo'n 100x in me leven gedaan en zoals al gezegd pas een keer problemen mee gehad maar dat kwam omda tik met me stomme kop nog een van de ijzers van de schroevendraaiers vast had :(

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bedoel je die 'zuignappen' ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

De search werkt al een tijdje weer hoor, over het spuiten van monitoren (en de veiligheid bij het uit elkaar halen van die dingen) is echt wel het een en ander te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door m-m op 14-04-2004 12:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.