Asus K8V stabiliteitsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Mijn pa heeft het volgende systeem gekocht :

AMD 64 3000+
Asus K8V Deluxe
Corsair 512Mb DDR-400 Value series
WD 120Gb SATA
Aopen FX5900 XT

Nu zijn er de volgende problemen. Met het geheugen in bank 0 krijg ik BSOD's tijdens de installatie van winXP (bij het 1e deel van de setup en het 2e deel). Ben uiteindelijk wel in windows gekomen maar had gelijk een classic taskbar en kon ook niet eens de XP look kiezen. Windows geeft ook serious errors en SP 1 installeren kan niet. Geprobeerd om windows opnieuw te installeren, gaf weer een foutmelding, daarna geheugen gewisseld naar bank 1, en de installatie ging resumen. Dit gaf een BSOD op het einde van de install, maar kwam wel goed in windows met XP look. SP1 geinstalleerd zonder problemen, 3dmark 03 geinstalleerd zonder problemen en gedraaid. Dag later crashed 3dmark 03 2x voordat hij uiteindelijk wel verder gaat. Ook gaf iexplore.exe aan dat ie niet kon lezen uit een memory address. Die avond winXP helemaal opnieuw geinstalleerd met geheugen in bank 1 en geen enkele foutmelding, SP1 geinstalleerd en drivers. Tot nu toe (deze install was gisteravond) nog geen errors. Memtest86 gaf geen errors met het testen van het geheugen in bank 1 (4 passes zonder errors). Heb dit nog niet gedraaid in bank 0.

Wat de pc ook af en toe heeft is dat ie niet door de boot heen komt. Er is dan geen enkel signaal naar de monitor toe, het lampje van de cdrw blijft branden dat ie dus aan het checken is. Reset en hij gaat wel booten. Bios is al geflashed naar 1005. Weten jullie wat dit kan zijn? Zelf denk ik dat het moederboard stuk is.. of kan het iets anders zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaand post is afgesplitst uit [rml][ K8V]Onregelmatige BSODs[/rml] aangezien het hier om een op zichzelf staand probleem gaat :)

Maargoed, heb je de condensatoren reeds gecheckt? Zie ook de FAQ van de Asussite: http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=85257 en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder Moederborden » Welke Merk/Type? :)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 13-04-2004 11:02 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gebruik je misschien Windows 64-bit, want dan kan je idd geen mooie balkjes kiezen. Dat hangen heb ik idd soms ook, maar na resetten doet hij het weer perfect.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
hooglander1 schreef op 13 april 2004 @ 11:12:
Dat hangen heb ik idd soms ook, maar na resetten doet hij het weer perfect.
Heb je jouw probleem reeds opgelost? Een instabiele PC is echt niet werkbaar meer.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, niet, daarom hoop ik ook dat hier iemand het weet, maar ik heb er zelden last van dus het ergert mij niet zo heel erg.

Ik los het op door te resetten, het is me nu 3 keer overkomen binnen een maand. Als je gewend te werken op een Pentium 2, dan is zoiets helemaal geen probleem BalusC.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ik ga die condensators vanavond even bekijken. Maar het bios geeft geen beep ofzo tijdens het booten als ie hangt, en ook geen enkel signaal naar de monitor. Bios instellingen zijn standaard, memory timings etc allemaal op auto. PC staat op normal mode en niet op turbo.

En voordat ik voor het laatst winXP opnieuw geinstalleerd had heb ik al een andere geheugenmodule geprobeerd van mijn broer (exact dezelfde corsair) in bank 0, en hij kwam niet in windows daarmee. Hij bleeft na het scherm "windows xp loading" hangen voor het welcome scherm. Geheugen in bank 1 en hij boot weer wel naar windows. Ik ben er nu al 3 dagen mee bezig :(

Nee, gebruik gewoon windows XP 32 bit. Niet dat ik die XP look wil gebruiken, maar ik gaf het alleen aan omdat er toen iets niet klopte met de installatie..

En dat hangen heb ik dus wel een paar keer per dag als ik de pc uit en aanzet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 11:44 ]

Verwijderd

Ik heb de condensatoren bekeken, en voor zover ik kan zien heb ik een RLX code erop staan, dus die zijn goed. Vanavond ging het wel goed, hij liep alleen vast (freeze) toen ik Call Of Duty wilde installeren, bleef ie hangen toen de cd gewisseld moest worden. Na een reboot en opnieuw de install ging het wel goed. Daarna een uur COD gespeeld zonder een probleem. Daarna Firefox, Thunderbird geinstalleerd zonder problemen.

Verwijderd

Iemand misschien nog wat meer ideeen ? Morgen gaan we terug naar de winkel om in ieder geval het moederboard om te ruilen, of moeten we meer omruilen ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
met memtest86 al het geheugen in bank0 getest ?
lijkt me toch echt iets met memory

[ Voor 38% gewijzigd door KaMiKaZe op 14-04-2004 20:39 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval zowel het geheugen als mobo meenemen naar de winkel.
Laat ze het geheugen maar even testen in de winkel.....
nu weet je niet of het mobo of het geheugen het probleem is.

Beide zou ik gezien de bovenstaande posts niet vertrouwen.

ps) gezien de symptomen lijkt memtest86 me niet echt meer nodig. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 20:49 ]

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 14 april 2004 @ 20:39:
met memtest86 al het geheugen in bank0 getest ?
lijkt me toch echt iets met memory
Nee, dat nog niet gedaan, maar wel met het geheugen in bank 1 en dat was goed. Vandaag gaf de pc een BSOD toen mijn vader vanmiddag bezig was, en vanavond tijdens het internetten met firefox hing de hele pc opeens, moest hem helemaal resetten :( Daarna gelijk alles uit elkaar gehaald en morgen gaan we terug met het moederboard, geheugen en processor. Kijken wat MyCom zegt en anders omruilen voor of hetzelfde, andere moederboard of totaal wat anders.. maar dat is aan m'n vader.
Pagina: 1