Toon posts:

Een sneller manier om randen uit te knippen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een 60tal plaatjes op mijn computer staan, waarvan ik eerst de randen die om ieder plaatje zitten wil verwijderen, voordat ik ze ga uitprinten.
Normaal gesproken doe ik een selectiekader om het gewenste gedeelte (dus zonder rand) heen, daarna knippen, vervolgens plakken als nieuwe afbeelding en die uiteindelijk opslaan. Maar om nou 60 keer de bovengeschreven handelingen uit te voeren, is veel te tijdsrovend voor mij. Dus vraag ik me af of er een manier is die sneller kan? De verhoudingen van die plaatjes zijn overigens exact hetzelfde. De randen zijn ook even breed/hoog.

Ik gebruik Paintshop Pro 8, Adobe Photoshop Elements en Ulead PhotoImpact.

Mijn dank voor een eventuele oplossing is groot

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Photoshop Pro zit Batch-mogelijkheid in, weet niet of Elements dat ook heeft..

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Met een batch ervoor zorgen dat je plaatjes telkens hetzelfde worden geknipt en worden opgeslagen. In Photoshop (weet niet of dat ook geldt voor Elements) is dat heel makkelijk te doen en staat het ook gewoon duidelijk uitgelegd in de handleiding. Zoeken op 'batch' zou je in ieder geval verder moeten helpen :)

The devil is in the details.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien heb je wat aan dit programma?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Het is gelukt.
Ik heb photoshop ff geinstalleerd..heb ergens een cd ervan liggen.