Progje om snel bergen foto's te processen: commentaar graag

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem kennen velen van jullie waarschijnlijk wel.

Stel, je gaat op vakantie/een dagje weg/naar de voetbalwedstrijd van je vriendin/whatever, en je neemt je digicam mee. Het resultaat: honderden foto's die allemaal uitgezocht moeten worden.

Ook laat je je foto's natuurlijk afdrukken, en je vriendin/moeder/schoonfamilie wil ze gewoon op 3:2 formaat hebben omdat dat zo handig in de mapjes past, en omdat 10x15 foto's het goedkoopst zijn ofzo.

Natuurlijk werk je de foto's van tevoren even bij, en maak je een mooie beelduitsnede. Vaak niet veel meer dan croppen en een kleine kleurcorrectie.

Resultaat: na de 100e foto heb je een muispols van het openen/croppen/bijwerken en wegschrijven van de foto's.

Nu, ik heb besloten dat ik maar eens een stukje software ga schrijven waarmee ik bergen foto's minimaal bij kan werken. Het programmaatje is nog niet klaar, maar ver genoeg af voor de eerste lading 'feedback'

Download: http://www.icecoldcomputing.com/zooi/dip.exe

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.icecoldcomputing.com/zooi/dip.png

Hoe werkt het?
- Klik de 'open' button, en selecteer een berg foto's.
- Met de pijltjes kun je bladeren door de geselecteerde foto's
- 'Save' werkt nog niet. Had-ie wel gewerkt, dan schreef je zo de foto weg naar een 'dip_processed' subdirectory onder dezelfde naam als het origineel.
- Linkermuis: cropping window verplaatsen
- Rechtermuis: cropping window vergroten/verkleinen
- Middelste muis: cropping window roteren

Onderaan staan al 2 'controls': de gammacorrectie en de kleurverzadiging.
Gammacorrectie spreekt voor zich neem ik aan. Master gamma is de correctie voor alle kanalen, de rood/groen/blauw sliders zorgen voor wat extra correctie per kanaal

Kleurverzadiging is minder vanzelfsprekend. Je kunt met de 'saturation' en 'value' sliders de kleurverzadiging en helderheid regelen, zoals je gewend bent.
Leuk word het pas met de bovenste 2 sliders: 'center' en 'range'. Hiermee geef je een klein gebiedje op waar je de verzadiging/helderheid wilt regelen.
Dit komt van pas als je de verzadiging van een gezicht in een portret wilt verminderen, of als je de zee van je vakantiefoto net iets blauwer wilt maken zonder dat de bomen 'nep' worden en de mensen een rood gezicht krijgen.

De kwaliteit van de preview is niet zo goed als van de originele foto, aangezien deze tot maximaal 1024x1024 gaat. Dus zelfs een 2M pixel foto word al verkleind gedurende het previewen.

Uiteraard word het weggeschreven resultaat wel vanuit het originele plaatje berekend, met minimaal kwaliteitsverlies. (floating-point DCT in de JPEG compressor, interne 96-bits/pixel kleurverwerking)

Wat heb je nodig om het progje te kunnen draaien?
- Een videokaart met OpenGL ondersteuning en 32MB video-RAM (16MB werkt ook wel denk ik)
- Windows of Linux+Wine
- Een redelijk snelle processor

Wat komt er nog bij?
- Snelheid
- Saven van plaatjes, met alle bewerkingen gedaan op 32-bit precisie.
- Wat meer en betere kleurcorrecties.
- (Misschien) unsharp mask.
- Contrastregelaar
- Pre-cachen van het vorige/volgende plaatje om sneller te kunnen werken.
- Adaptieve preview: eerst lagere resolutie, dan pas hogere.
- Onthouden van de instellingen per plaatje.
- Native linux versie.

Wat komt er niet bij?
- 25000 filters
- Photoshop/GIMP/PSP achtige selectiemogelijkheden
- Alles wat het tooltje erg traag maakt.

Ik schrijf dit tooltje in de eerste instantie voor mezelf, maar als iemand goede suggesties heeft, dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ow dit is wel heel relaxt, lekker snel fotos aanpasse, gaat een stuk sneller als alles in photoshop doen. Ik hoop dat de versie die af is snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

klein puntje: openen en opslaan ook onder bestand zetten is wel zo makkelijk :)

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
owja, menuitems werken ook nog niet, en komen uit een sample-applicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 13:48

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou het prettig vinden als er een alternatieve mogelijkheid komt om de grootte van de crop in te stellen (via het toetsenbord of door een rechthoek met vaste verhoudingen te trekken). Rechtermuisknop en tegelijkertijd priegelbewegingen maken met de muis wekt bij mij RSI verschijnselen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm.. leuk programmaatje :) Zou het een idee zijn om de plaats, grootte en draaing op te slaan zodat je dezelfde instellingen hebt bij de volgende foto? Zou je verders waarden bij de rechter sliders op kunnen nemen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 31 maart 2004 @ 18:12:
Ik zou het prettig vinden als er een alternatieve mogelijkheid komt om de grootte van de crop in te stellen (via het toetsenbord of door een rechthoek met vaste verhoudingen te trekken). Rechtermuisknop en tegelijkertijd priegelbewegingen maken met de muis wekt bij mij RSI verschijnselen op.
De status van de shift/alt/control toetsen komt als het goed is zo direct de mouse eventhandler binnen, dus daar moet wel iets mee te fixen zijn.

Zou zoiets goed zijn?

ctrl+linkermuis -> rechthoek trekken
shift+linkermuis -> vergroten/verkleinen
alt+linkermuis -> roteren

:?

Ook jong ik er een paar buttons bij om 0/90/180/270 graden te roteren. Da's ook wel handig denk ik.
Spider.007 schreef op 31 maart 2004 @ 18:26:
Hmm.. leuk programmaatje :) Zou het een idee zijn om de plaats, grootte en draaing op te slaan zodat je dezelfde instellingen hebt bij de volgende foto?
Nee, da's compleet niet handig. Zo was het, en dat werkt voor geen meter.
Zou je verders waarden bij de rechter sliders op kunnen nemen :)
Yup, maar dat word een soort van grafiekje zodat je terugkoppeling krijgt over wat je doet. De waarden neerzetten in graden (0-360) van de HSV kegel is net zo duidelijk als geen waarden neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 10:19
Misschien een suggestie:

- Onderin een teller : plaatje 4/20 ofzo... dan weet je tenminste waar je bent, als je er 100 geselecteerd hebt (iets wat bij mij regelmatig voorkomt ;b)
- Wellicht een Option om te kiezen om het formaat te zien in ratio of in cm. Ik moest zelf de eerste keer ffies denken welke ratio ik moest hebben voor 13x18cm foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 12:19

wiewatwaar

whatever

Mooi stukje werk. Voor velen vast bruikbaar. Alleen denk ik niet dat je er de photoshoppers mee over de streep trekt.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al was het maar om dat photoshop geen opengl nodig heeft :P . En het zou handiger kunnen zijn als je er RAW input in kan stoppen en een ander lossless formaat uit kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap!

Ik volg de anderen met commentaar.
De programmeur in mij vraagt naar specs van de programmeertaal B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-W0kk3L- schreef op 31 maart 2004 @ 20:05:
Misschien een suggestie:

- Onderin een teller : plaatje 4/20 ofzo... dan weet je tenminste waar je bent, als je er 100 geselecteerd hebt (iets wat bij mij regelmatig voorkomt ;b)
Ook al niet zo moeilijk...
- Wellicht een Option om te kiezen om het formaat te zien in ratio of in cm. Ik moest zelf de eerste keer ffies denken welke ratio ik moest hebben voor 13x18cm foto's.
Mwoah, zie ik niet zo zitten. Als je dat niet weet, waarom zou je dan dit progje willen gebruiken? ;)
wiewatwaar schreef op 31 maart 2004 @ 20:25:
Mooi stukje werk. Voor velen vast bruikbaar. Alleen denk ik niet dat je er de photoshoppers mee over de streep trekt.
Daar is het ook niet voor bedoeld. 't is meer bedoeld voor die 120-fotos-van-de-saaie-verjaardag-van-pa. Dat je Photoshop gebruikt om dat leuke ding op het strand nog wat leuker te maken is logisch :)
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:50:
Al was het maar om dat photoshop geen opengl nodig heeft :P
Ik gebruik OpenGL omdat 3D kaarten nu eenmaal zo lekker snel zijn met bitmapbewerkingen. Ik kan het alleen niet gebruiken voor het eindresultaat omdat de drivers van voornamelijk NVIDIA nogal wat grappen uithalen om maar snel te kunnen renderen. Niet zichtbaar in een spel, maar als ik 3D functionaliteit gebruik om gammacorrectie te emuleren, dan is het resultaat waar-de-loos.

Daarom werkt de 'flop'; in de toolbar ook nog niet; daarvoor moet ik alles nog een keer doen, dan in software.
En het zou handiger kunnen zijn als je er RAW input in kan stoppen en een ander lossless formaat uit kan halen...
Stop er TIFF/BMP/PCX/PNG in (kan nu al, zit alleen niet in de file open box), en je krijgt er TIFF/BMP/PCX/PNG uit.
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:18:
De programmeur in mij vraagt naar specs van de programmeertaal B)
C++ met wxWindows als GUI library. Momenteel gebruik ik WinXP/Visual C++ 6.0 als ontwikkelplatform, maar ik stap net zo makkelijk weer over naar Linux/GCC/X11. Alleen moet ik dat weer installeren op mijn gloednieuwe Asus M6BN notebookje.

Overigens ben ik niet erg ervaren in het maken van GUI applicaties. Ik ben meer de man van de 300-tekens lange commandline B)
Maarja, GUI heeft voor dit soort dingen nu eenmaal voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 07:59

Acid_Burn

uhuh

Mischien ipv OpenGL je eens verdiepen in GDI od via DirectX overlays?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt veel heb ik er niet meer aan gedaan, maar de suggesties van enkelen van jullie zitten erin.

- De menubar is pleite; toch nergens goed voor.
- CTRL+linkermuis -> plaatsen van cropping rectangle. Hij is ietsjes onconventioneel aangezien je hiermee ook de rectangle nog iets kunt verplaatsen in de vertikale richting. 't was/is een bug, maar ik vond het wel handig uitpakken.
- SHIFT+linkermuis -> vergroten/verkleinen cropping rectangle
- ALT+linkermuis -> roteren cropping rectangle.
- Als je alleen gammacorrectie doet is het previewen wat sneller nu.
- File Open laat je nu JPEG/TIFF/BMP/PNG/*.* kiezen
- na previous/next image komt onderin het plaatjesnummer+pad te staan.
- De hue-selectiecurve is iets vloeiender nu, wat wat meer voorkomt dat een pixel wel bewerkt word, en een naastgelegen pixel niet. 't is nog niet wat ik ervan verwacht had, maargoed.
- De executable is door UPX heen gejast wat 'm de helft kleiner maakt.

Downloadlinkje is dezelfde als ik de startpost: http://www.icecoldcomputing.com/zooi/dip.exe
Acid_Burn schreef op 31 maart 2004 @ 23:11:
Mischien ipv OpenGL je eens verdiepen in GDI od via DirectX overlays?
GDI+DrawDIB = traag.
DirectX overlays heb ik weinig aan aangezien ik niet veel heb aan 4:4:4 YCrCb (of YUV, of YIQ, hoe je het noemen wilt) colorspace. Dat zou de enige goede reden zijn, want RGB word door alles ondersteund.

Direct3D heeft geen voordelen t.o.v. OpenGL in dit geval, tenzij ik PixelShader 2.0 shaderprogramma's gebruik, welke alleen door de allernieuwste kaarten met volledige DirectX 9 support ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 12:19

wiewatwaar

whatever

De bediening van de cropping rectangle is nu wat 'curieus' maar biedt zeker de gewenste mogelijkheden.
Zoals reeds eerder voorgesteld is het geen slecht idee om een vast uitvoerformaat in te kunnen stellen. Bijvoorbeeld ipv het aanwijzen van een verhouding. Gewoon 4 invoervelden. breedte, hoogte, maateenheid (cm/px) en dichtheid (px/cm). Vooral als je een diashow o.i.d. wil maken is een vast formaat wel zo prettig om naar te kijken.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:46:
- na previous/next image komt onderin het plaatjesnummer+pad te staan.
Komt er hier maar heel eventjes op ? Tot ik met m'n muiswijzer van de Next-knop afga, dan is de tekst weg. Misschien handig om deze er voor altijd te laten staan ?

Mis ook nog een knopje om de defaultwaarden van de sliders terug te halen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
IrfanView (www.irfanview.com) kan toch ook in 1x via Dos-opdrachten veel foto's veranderen (resizen, saven, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wiewatwaar schreef op 01 april 2004 @ 09:09:
De bediening van de cropping rectangle is nu wat 'curieus' maar biedt zeker de gewenste mogelijkheden.
Gheheh, heer-lijk vind ik dat, om het weer net ietsjes anders te doen dan de rest.
Zoals reeds eerder voorgesteld is het geen slecht idee om een vast uitvoerformaat in te kunnen stellen. Bijvoorbeeld ipv het aanwijzen van een verhouding. Gewoon 4 invoervelden. breedte, hoogte, maateenheid (cm/px) en dichtheid (px/cm). Vooral als je een diashow o.i.d. wil maken is een vast formaat wel zo prettig om naar te kijken.
Dus uitvoerformaat vast (bijv. 30x20cm, 150dpi), en verder de cropping rectangle wel verschuifbaar/schaalbaar/roteerbaar houden? Van foto A is de ROI meestal toch anders dan van foto B.

Hmm, valt te overwegen, maar dat word versie 2 dan, aangezien het in dezelfde categorie valt als 'webplaatjes wegschrijven'. Momenteel kan het progje precies waar ik 'm voor gemaakt heb: relatief snel veel foto's een beetje bijwerken en klaarstomen voor de fotoafdrukcentrale. Unsharp mask moet er nog bij, de save-functie, en wat precaching (in idle tijd) om sneller te kunnen werken.
Blizard schreef op 01 april 2004 @ 09:22:
Komt er hier maar heel eventjes op ? Tot ik met m'n muiswijzer van de Next-knop afga, dan is de tekst weg. Misschien handig om deze er voor altijd te laten staan ?
Zou ook moeten, dus da's een bug :(
Eentje die mij ook al opgevallen was BTW; ik heb alleen de oorzaak nog niet gevonden.
Mis ook nog een knopje om de defaultwaarden van de sliders terug te halen!?
Da's ook handig he? :P
Die komt erin...
VB_programmer schreef op 01 april 2004 @ 10:21:
IrfanView (www.irfanview.com) kan toch ook in 1x via Dos-opdrachten veel foto's veranderen (resizen, saven, enz.)
Batchmode kunnen veel programma's. Ik gebruik daar zelf meestal ImageMagick voor. Alleen met batchmode kun je niet per foto wat settings kiezen en daarna wegschrijven.

BTW: er staat weer een iets nieuwere versie. Geen schokkende verschillen.

Als er hier nog mensen zijn die dat leuk vinden: mijn icoontjes zijn absoluut waardeloos, en kunnen veel beter Dat komt omdat ik liever programmeer dan me met gepruts in een 16x15 plaatje bezig te houden. Als iemand anders dat wel leuk vind, dan mag-ie zich uitleven.

De icoontjes zijn 16x15 pixel XPM's (XWindows Pixmap), en kun je hier vinden: http://www.icecoldcomputing.com/zooi/xpms.zip

Groter dan 16x15 kan ook wel, maar dan moet je ze wel allemaal doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Is het misschien een idee om de 'cropping rectangle' default op de maximale breedte van de foto te zetten?
Dit omdat 'waarschijnlijk' de meeste mensen het proggie zullen gebruiken om de verhouding van 4*3 naar 3*2 te veranderen.
Verder nog mijn complimenten voor het proggie, want het werkt erg prettig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wiel is al uitgevonden en heet Photocleaner............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig progje :)

Misschien een idee om UBB style tags generator in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 09:39
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:54:
Handig progje :)

Misschien een idee om UBB style tags generator in te bouwen?
ja, en een link met een mysql database en dan nog een systeem dat alles 128bit codeert... Het moet simpel blijven.

Maar iig, het is topie, enkel mis ik de feature om het kadertje wat groter te maken.. of is die er al of komt ie nog?

[b] oooooh, die is er dus al! sry !!!

[ Voor 5% gewijzigd door jvvv op 01-04-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Mag er ook even een knoppie in waar ik de versie kan zien ?! Want ik weet nu al niet meer welke versie ik heb ;) En mss een changelog ergens inbouwen (I know, is niet de bedoeling van het programma, maar kan leuk zijn voor sommige mensen ?!).
Wordt het een open source project ? Of liever niet ?
Wanneer mogen we de save-functie verwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 24-07 07:59

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:46:

GDI+DrawDIB = traag.
DirectX overlays heb ik weinig aan aangezien ik niet veel heb aan 4:4:4 YCrCb (of YUV, of YIQ, hoe je het noemen wilt) colorspace. Dat zou de enige goede reden zijn, want RGB word door alles ondersteund.

Direct3D heeft geen voordelen t.o.v. OpenGL in dit geval, tenzij ik PixelShader 2.0 shaderprogramma's gebruik, welke alleen door de allernieuwste kaarten met volledige DirectX 9 support ondersteund worden.
DirectDraw (ik weet niet hoe die is met bitmaps) bedoelde ik eigenlijk, niet 3D. Maar hoe doet photoshop dat dan, die maken geen gebruik van OpenGL voor zover ik weet.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweenie of het wat is maar heb ff wat icons gemaakt gejat van MSDN en aangepast om hierin te passen :)
ze zijn wel 24x24 geworden...

zipje

Ik kon het originele formaat alleen niet openen met photoshop, laat staan opslaan als. Het zijn dus jpegjes. Ik kwam ook fileopen.bla en open.bla tegen, wat is het verschil? Volgens mij zit 1 van de 2 ook niet in het progsel :?

Oh ja ik heb ze ook nog niet transparant gemaakt, als je ze wilt gebruiken doe ik dat morgenmiddag wel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw probeersel online :)

Bij deze werkt de save functie enigzins. Het resultaat word naar c:\bla.png geschreven. De 'fire and forget' save-functie kan nog maar 1 proces aan en kijkt ook helemaal niet wat-ie al aan het doen is. Dus als je een paar keer achter elkaar op de save-knop ramt, dan krijg je gegarandeerd je PC over de toeren. Ik garandeer zowiezo dat-ie tsjokvol bugs zit; ik kreeg 5 minuten geleden die .png eruit :)

Roteren/kleurcorrectie gebeurt met 32-bits nauwkeurigheid om geen pixeldata te verliezen. Het interpolatiefilter tijdens het roteren is bicubic, en dat levert de beste resultaten op. Lanczos filters e.d. voegen hier niets toe.

Ook zitten er knopjes in om de 'preview-kwaliteit' in te stellen. Hoe hoger, hoe trager :)
Jur schreef op 01 april 2004 @ 14:49:
Is het misschien een idee om de 'cropping rectangle' default op de maximale breedte van de foto te zetten?
Dit omdat 'waarschijnlijk' de meeste mensen het proggie zullen gebruiken om de verhouding van 4*3 naar 3*2 te veranderen.
Verder nog mijn complimenten voor het proggie, want het werkt erg prettig. :)
Die komt tegelijk met de knopjes om de rectangle en sliders naar default te resetten.
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:54:
Dat wiel is al uitgevonden en heet Photocleaner............
Da's toch niet hetzelfde als dit programmaatje..
Vooral kunnen croppen en de horizon recht roteren is belangrijk.
Acid_Burn schreef op 01 april 2004 @ 22:48:
DirectDraw (ik weet niet hoe die is met bitmaps) bedoelde ik eigenlijk, niet 3D. Maar hoe doet photoshop dat dan, die maken geen gebruik van OpenGL voor zover ik weet.
Photoshop zal wel DrawDIB of DirectDraw gebruiken. Maar roteer eens in Photoshop? Zo vloeiend gaat dat niet; da's hier een stuk vloeiender.
Blizard schreef op 01 april 2004 @ 22:19:
Mag er ook even een knoppie in waar ik de versie kan zien ?! Want ik weet nu al niet meer welke versie ik heb ;)
Komt wel, dat hoort bij het hoofdstukje 'help'. Staat niet zo hoog op de prioriteitenlijst :)
En mss een changelog ergens inbouwen (I know, is niet de bedoeling van het programma, maar kan leuk zijn voor sommige mensen ?!).
Die gooi ik ook in de helpfile, maar die begint pas vanaf versie 1.0
Nu verandert er zoveel dat het bijhouden van de veranderingen geen doen is.
Wordt het een open source project ? Of liever niet ?
Wanneer mogen we de save-functie verwachten ?
Oh, niet in de vorm van een sourceforge.net project ofzo. De sources online gooien kan ik wel doen. Denk ik.
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:02:
kweenie of het wat is maar heb ff wat icons gemaakt gejat van MSDN en aangepast om hierin te passen :)
ze zijn wel 24x24 geworden...
Woei!
Die zijn een stuk leuker dan mijn icoontjes. Ik ga die wel gebruiken ja..
Ik kon het originele formaat alleen niet openen met photoshop, laat staan opslaan als. Het zijn dus jpegjes.
Hmmz, vreemd dat photoshop geen xpm's snapt. GIMP en IrFanView snappen ze wel.
Het nadeel van JPEG is dat het niet transparant is.
Ik kwam ook fileopen.bla en open.bla tegen, wat is het verschil? Volgens mij zit 1 van de 2 ook niet in het progsel :?
fileopen.xpm word inderdaad niet gebruikt. Die kan weg, dus.
Oh ja ik heb ze ook nog niet transparant gemaakt, als je ze wilt gebruiken doe ik dat morgenmiddag wel ofzo.
Da's prima :)
Doe ze anders als .GIF of .PNG. Daar zit wel transparantie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Nog een kleine opmerking: als je een foto te ver rotate waardoor de hoeken buiten beeld vallen, dan krijg je daar een soort 'smudge/smear'.
Is dat een bug of een feature?
Op zich kan dat best handig zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jur op 02-04-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een 'feature' van OpenGL (GL_CLAMP op de U en V coordinaten en geen border opgeven). Overigens makkelijk af te zetten door een constante kleur op te geven voor het buiten-beeld stuk. Dat heb ik niet gedaan, omdat dit er vele malen beter uitziet dan de 'buiten-beeld' stukken vervangen door een vaste kleur. En in de 'save image' rotator heb ik dit gedrag geimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:02:
Ik ben zelf even bezig. Eens kijken wat dat word....

Edit:
Zo zeg, dat ziet er even een partij beter uit!

1000x dank!

(zoals gewoonlijk, weer een keertje downloaden heren... :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah kijk eens aan :)
Ziet er een stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, saven werkt nu. Ik kon het niet laten om een uurtje vrijdagmiddag-werktijd te spenderen aan dit progje. Stoute ik :)

Het saven zelf gebeurt in een aparte thread, dus je kunt gelijk weer door met 'nuttige dingen' doen. Er kunnen tot 4 saves tegelijk lopen, voor de supersnelle bewerkers onder ons.

Het gebruik van een berg threads om het een en ander te doen zorgt er ook voor dat de gelukkige bezitters van een multiprocessor-machine of (in mindere mate) HyperThreading processor wat extra snelheidswinst hebben.

Het plaatje word in hetzelfde formaat met dezelfde naam gesaved in een 'dip_processed' directory. In het geval van JPEG word de compressiekwaliteit op 95% gezet.

Precaching (in de tijd dat de processor toch niets hoeft te doen alvast het volgende plaatje binnenhalen en klaarmaken) werkt nog niet lekker, dus dat heb ik maar even uitgezet. Maar voor zover het werkt is het erg prettig. 'klik volgende', en vrijwel meteen staat-ie er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ziet er leuk uit :)
Maar kan het niet beter in dit topic: [rml][ Alg] Welke tools heb jij voor jezelf gemaakt?[/rml] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, opzich wel. Ik wist alleen niet van het bestaan van dat topic af. Ik kom normaal gesproken namelijk zelden buiten DOC en de crewfora.

Achja, hier staat-ie ook goed; direct bij de grootste doelgroep. (of juist niet aangezien jullie allemaal Photoshop-cracks zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
ik kan dit met 1 smiley verwoorden: _/-\o_

ga zo door, ik gaat dit topic in de gaten houde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

bonzz.netninja

Niente baffi

photoshop doe t dat toch ook gewoon, middels een batch opdracht?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Vroegere versies werkten perfect, maar als ik nu één of meerdere plaatjes wil doen lijkt hij deze niet te openen ?! Het input-vakje refresht niet .. na wat resizen wortd het terug grijs ?! Het is net of hij leest em wel in, maar laat de foto niet zien ?! .. (kan je ook even een oudere versie uppen ?! want die heb ik jammer genoeg niet meer :() .. Kan ik ff checke of het probleem wel degelijk door jou vernieuwingen komen !

quote :
photoshop doe t dat toch ook gewoon, middels een batch opdracht?

>> lees ff het hele draadje .. ;) Het is om manueel snel een paar basic dingetjes te kunnen doen !

[ Voor 18% gewijzigd door Blizard op 02-04-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Goed initiatief!

Is het misschien een ideetje om (bijv dmv rechtsklikken ergens in de foto) een klein gedeelte van de foto uit te vergroten (in origineel en bewerkte) zodat je beter het resultaat van de bewerking in originele grootte zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het begint nu echt mooi te worden! :9~
Overigens vind ik 4 preview-quality mogelijkheden een beetje overdone, is het niet handig om 'Normal' eruit te halen, zodat je alleen L/M/H overhoudt?
En verder: keep up the good work. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blizard schreef op 02 april 2004 @ 17:55:
Vroegere versies werkten perfect, maar als ik nu één of meerdere plaatjes wil doen lijkt hij deze niet te openen ?! Het input-vakje refresht niet .. na wat resizen wortd het terug grijs ?! Het is net of hij leest em wel in, maar laat de foto niet zien ?! .. (kan je ook even een oudere versie uppen ?! want die heb ik jammer genoeg niet meer :() .. Kan ik ff checke of het probleem wel degelijk door jou vernieuwingen komen !
He, da's raar? Aan dat stuk heb ik helemaal niks veranderd. Probeer het anders eens na een verse reboot?

Nog meer mensen die dit soort problemen hebben?

Wat voor videokaart heb je? Welk OS?

Anyway: http://www.icecoldcomputing.com/zooi/dip_old.exe
te(X)en schreef op 02 april 2004 @ 18:07:
Is het misschien een ideetje om (bijv dmv rechtsklikken ergens in de foto) een klein gedeelte van de foto uit te vergroten (in origineel en bewerkte) zodat je beter het resultaat van de bewerking in originele grootte zien?
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Wil je een klein stukje extra uitvergroot hebben (soort van 'vergrootglas-functie dus'). Zo ja, wat bedoel je dan met originele grootte?
Jur schreef op 02 april 2004 @ 19:01:

Het begint nu echt mooi te worden! :9~
Overigens vind ik 4 preview-quality mogelijkheden een beetje overdone, is het niet handig om 'Normal' eruit te halen, zodat je alleen L/M/H overhoudt?
En verder: keep up the good work. :)
Agja, dit kwam toevallig zo uit. Ik kan het doen; 'low' is wel erg low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 23:04:

[...]
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Wil je een klein stukje extra uitvergroot hebben (soort van 'vergrootglas-functie dus'). Zo ja, wat bedoel je dan met originele grootte?
[...]
Ik bedoel dat ik nu de foto's alleen verkleind kan zien en dus niet op pixel niveau kan zien hoe een wijziging heeft uitgepakt. Inderdaad een soort vergrootglas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat gaat lastig worden. Van de binnenkomende foto word een 'texture' gemaakt in een formaat zoals 3D kaarten dat graag zien; dimensies die een macht van 2 zijn. Dus 256x256, 512x512, 1024x1024 of 2048x2048. Deze texture render ik vervolgens als '3D object', wat in dit geval niets meer is dan een enkele rechthoek. Door de texturecoordinaten aan te passen simuleer in een vergroting/verkleining/rotatie.

Het nadeel van deze oplossing is dat ik tijdens het 'previewen' dus niet de beschikking heb over de originele pixeldata.

Je kunt er rondomheen werken door eerst de cropping rectangle klein te maken, kleurcorrecties uit te voeren, en dan pas je uitsnede te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 23:04:
He, da's raar? Aan dat stuk heb ik helemaal niks veranderd. Probeer het anders eens na een verse reboot?
Nog meer mensen die dit soort problemen hebben?
Wat voor videokaart heb je? Welk OS?
Anyway: http://www.icecoldcomputing.com/zooi/dip_old.exe
Zelfs na verse reboot heb ik dat probleem. Blijkbaar ook met dip_old nu ?! Dus ik begin meer en meer te denken dat het een probleem is van mij ipv dip.. Maar ik kan me niet echt voor de geest halen wat ik verandert heb ?!

Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/bartdk/Temp/errorDip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

leuk prog handig, ik zou hem zeker gaan gebruiken, wat ik mis is o.a, ee knopje om terug te gaan naar beginwaarde (bij gamma-control o.a.) en ik mis de naam/nummer van de foto bovenin het windowbalkje.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
ook een optie mischien dat als je op 'open' duwt dat je in de map komt waar je de laatste pic hebt geopent..

en als je savet dat je SAVE_AS doet...

[ Voor 21% gewijzigd door jvvv op 03-04-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

jvvv schreef op 03 april 2004 @ 16:15:
en als je savet dat je SAVE_AS doet...
En daarmee haal je dus het doel van dit proggie onderuit: het gaat om snelheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Jur schreef op 03 april 2004 @ 17:35:
[...]

En daarmee haal je dus het doel van dit proggie onderuit: het gaat om snelheid. ;)
en om door mij domheid één van mijn mooie fotos te verneuken.... doe dan een 'save' EN een' save-as' Ik dacht ff één van mijn mooie pics te nemen om te testen en ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
jvvv schreef op 03 april 2004 @ 22:32:
en om door mij domheid één van mijn mooie fotos te verneuken.... doe dan een 'save' EN een' save-as' Ik dacht ff één van mijn mooie pics te nemen om te testen en ja....
Ik dacht dat de save je file wegschreef in een apparte directory hoor ?! Dus het proggie laat je originele foto's zoals ze zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

[...]

Of je leest het topic even... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

euh, hij slaat processed foto's op in de map dip_processed, hij vervangt niet het origineel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blizard schreef op 03 april 2004 @ 10:25:
Zelfs na verse reboot heb ik dat probleem. Blijkbaar ook met dip_old nu ?! Dus ik begin meer en meer te denken dat het een probleem is van mij ipv dip.. Maar ik kan me niet echt voor de geest halen wat ik verandert heb ?!

[afbeelding]
Dat ziet eruit als een behoorlijk verneukte OpenGL driver. Heb je andere OpenGL apps die je kunt proberen? Quake2 of 3 ofzo?
tomleeuw schreef op 03 april 2004 @ 15:03:
leuk prog handig, ik zou hem zeker gaan gebruiken, wat ik mis is o.a, ee knopje om terug te gaan naar beginwaarde (bij gamma-control o.a.) en ik mis de naam/nummer van de foto bovenin het windowbalkje.
Rome is ook niet in een dag gebouwd.....
Dat knopje komt er nog, en de naam in het windowbalkje zetten is ook wel een goed plan :)
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 11:08:
[...]

euh, hij slaat processed foto's op in de map dip_processed, hij vervangt niet het origineel :/
Juistem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 11:16:
[...]

[...]

Rome is ook niet in een dag gebouwd.....
Dat knopje komt er nog, en de naam in het windowbalkje zetten is ook wel een goed plan :)

[...]
Mooi, laat je weten waneer hij af is, zet je dat dan in dit topic? of ergens anders. _/-\o_

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Op sommige fotos kan het kadertje niet de volledige grootte van de foto innemen. Op een zekere groote blokeert hij.

kan het zijn dat het komt omdat de pic niet is 4:3 of 3:2 is?

[ Voor 23% gewijzigd door jvvv op 04-04-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 11:16:
Dat ziet eruit als een behoorlijk verneukte OpenGL driver. Heb je andere OpenGL apps die je kunt proberen? Quake2 of 3 ofzo?
Nope, geen andere applicatie waar ik even mee kan testen voor de hand :/ (games al zeker niet) Raar dat het de eerste keer wel werkte. Tips voor dingen die ik nog kan proberen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tomleeuw schreef op 04 april 2004 @ 12:36:
Mooi, laat je weten waneer hij af is, zet je dat dan in dit topic? of ergens anders. _/-\o_
Dit topic, en mijn website.
jvvv schreef op 04 april 2004 @ 12:44:
Op sommige fotos kan het kadertje niet de volledige grootte van de foto innemen. Op een zekere groote blokeert hij.

kan het zijn dat het komt omdat de pic niet is 4:3 of 3:2 is?
Als je foto 4:3 is (meeste digicam foto's), en je hebt je kader op 3:2 ingesteld, dan zul je inderdaad onder en boven wat ruimte overhouden.

Je zou 'm in ieder geval of zo breed, of zo hoog moeten kunnen maken als de foto, afhankelijk van welke eerst komt.
Blizard schreef op 04 april 2004 @ 13:05:
Nope, geen andere applicatie waar ik even mee kan testen voor de hand :/ (games al zeker niet) Raar dat het de eerste keer wel werkte. Tips voor dingen die ik nog kan proberen ?!
Ik heb even een klein opengl dingetje gegoogled: http://solstice.scenesp.org/download.php?prodid=8

Verder: terug naar VGA mode, reboot, Matrox drivers overnieuw installeren, en weer een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Zijn er nog vorderingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 14:16:
Ik heb even een klein opengl dingetje gegoogled: http://solstice.scenesp.org/download.php?prodid=8

Verder: terug naar VGA mode, reboot, Matrox drivers overnieuw installeren, en weer een reboot.
Heb geen zin om matrox-drivers opnieuw te installeren :( Heb er lange tijd aan gewerkt om de tvout werkende te krijgen. Maar als ik dat X-mas ding wil runnen krijg ik "Cant create a GL rendering context' .. :'

Mss probeer ik strax toch even matrox-drivers .. maar zou me verwonderden dat hij de boosdoener is ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Nice proggie. Nu nog de mogelijkheid dat ie ook vol-automatisch de rode ogen in alle foto's weghaald??? :p

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb 'm ook gedownload, goed progje om snel even foto mee bij te werken inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 09:02

TwoR

Gekleurde stippen

Ik heb hem net gedownload en ik blijf een foutmelding houden. Het maakt niet uit wat ik doe. De foutmelding:

Runtime Error!

Program: C:\Documents and Settings\ronald\Bureaublad\dip.exe

abnormal program termination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi progsel geweldig handig.

maar vraagje als je foto's eerder heb gedraait kan je de crop niet meer maximaal krijgen. (oplossing die ik heb toegepast is de foto's weer terug draaien)

Daarnaast (weet niet of je daar al me bezig bent geweest) de saturation control werkt bij mij "nog" niet.

verder handig tooltje zeker iets dat ik in de gaten ga houden _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jur schreef op 06 april 2004 @ 10:58:
Zijn er nog vorderingen? :)
Helaas geen tijd meer voor gehad (m'n thuis-fileservertje ligt op z'n gat :X). Misschien vanavond weer :)
Blizard schreef op 06 april 2004 @ 11:30:
Heb geen zin om matrox-drivers opnieuw te installeren :( Heb er lange tijd aan gewerkt om de tvout werkende te krijgen. Maar als ik dat X-mas ding wil runnen krijg ik "Cant create a GL rendering context' .. :'
Dan is dat je probleem. OpenGL werkt niet bij jou.. Waarom weet ik niet; ik zou toch verwachten dat Matrox inmiddels ook een keertje OpenGL ondersteunt...

Anyway, ik zal ook eens een software-OpenGL DLL bouwen (voor de kenners: Mesa). Da's traag, maar dan werkt het tenminste.
Xanion schreef op 06 april 2004 @ 12:22:
Nice proggie. Nu nog de mogelijkheid dat ie ook vol-automatisch de rode ogen in alle foto's weghaald??? :p
Ja, dat zou heerlijk zijn. Ik weet alleen niet wat een geschikt algorithme daarvoor is...
TwoR schreef op 06 april 2004 @ 16:21:
Ik heb hem net gedownload en ik blijf een foutmelding houden. Het maakt niet uit wat ik doe. De foutmelding:
Wat voor PC? Welke videokaart? Overgeklokt?
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 09:19:

maar vraagje als je foto's eerder heb gedraait kan je de crop niet meer maximaal krijgen. (oplossing die ik heb toegepast is de foto's weer terug draaien)
Ik snap helaas niet precies wat je bedoelt?
Daarnaast (weet niet of je daar al me bezig bent geweest) de saturation control werkt bij mij "nog" niet.
Die zou het anders toch moeten doen....
(zet de range eens op 360, dan moet de saturation en brightness slider gewoon werken)

Hmmz, alles bij elkaar nog wat bugjes dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 09:34:
Wat voor PC? Welke videokaart? Overgeklokt?
Het is een
Pentium 4 2.66 Ghz (niet overgeklokt)
512 MB 400 DDR geheugen
NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Mode 64 PRo en NVIDIA GeForece 4 MX 440

Verder ziet het programma er wel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euh, als je dat kunt zien, waar/wanneer crasht-ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

@DaBit:
Zou je misschien na veranderingen het versienummer in de bestandsnaam kunnen zetten, want ik krijg nu steeds een 'ergens' ge-cachede versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

offtopic:
gewoon je cache legen dus ;)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:14:
Euh, als je dat kunt zien, waar/wanneer crasht-ie dan?
Hij ceasht zodra ik een foto begin te bewerken. Het maakt niet uit wat ik dan verander.

Ik zal hem ook op deze PC (tis een andere :) ) nog even uitproberen.

Hier gaat het wel goed

Pentium 4 2.8 Ghz
512 DDR 400
ATI readeon 9200SE

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 07-04-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
jms450 schreef op 07 april 2004 @ 09:19:

reactie:
Ik snap helaas niet precies wat je bedoelt?
Ben er al achter, mijn fout zat hem in de manier waar op ik de foto's eerder had bewerkt. O-)

en wat de saturation control betreft, die werkt wel (stomme ik |:( )

Misschien nog een ideetje om bij de waardes, die je bij Gamma en Sat. control versteld, ook een input vakje te maken waar je de waardes intikt ipv alleen de schijf balk.
kon zo snel niet vinden of al een keer is voorgesteld maar ben het niet tegen gekomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op 07 april 2004 @ 23:20:
Hij ceasht zodra ik een foto begin te bewerken. Het maakt niet uit wat ik dan verander.
Hmm, wazig. Geen flauw idee waar dat aan kan liggen..
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:01:
Misschien nog een ideetje om bij de waardes, die je bij Gamma en Sat. control versteld, ook een input vakje te maken waar je de waardes intikt ipv alleen de schijf balk.
kon zo snel niet vinden of al een keer is voorgesteld maar ben het niet tegen gekomen.
Mwoah, opzich vind ik dat niet zo nodig. Of je gamma nu op 1.00 staat of 1.04, dat maakt ook niks uit.

Saturation control word wel anders (stukken beter :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 16:02:
Hmm, wazig. Geen flauw idee waar dat aan kan liggen..
Jammer dan werkt het op de PC op me werk niet en dat is nou net waar ik het, het hardst kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pfff. Ik bouw wel een debug-buildje; moet je even doorgeven waar het fout gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

is goed... Zet hem hier maar neer als die klaar is dan zal ik hem even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:36:
pfff. Ik bouw wel een debug-buildje; moet je even doorgeven waar het fout gaat....
Even benieuwd hoever het met de debug build is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Laatst online: 05-03-2024
Hij doet er niet veel meer aan volgens mij, of juist wel en post nog geen update... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Laatst online: 09-07 20:21

Haaguit

HBZNPLT!

Leuk proggie!! Ik zou alleen erg graag hebben dat hij ook en masse wat borders in kleur x zou kunnen regelen.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

mischien een idee om ook andere formaten of b.v 50% van een foto te nemen.

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Als ik de brightness instell, krijg ik allemaal van die blokkige stukken, dus blokken die donkerder of lichter worde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 01:42
:D
Ik zat gisteren op de trein ook met een idee om een klein foto-bewerk-resize-upload-import-in-Word appje oid te maken en 'k was er dan gisteravond ook aan begonnen, en nu zie ik dit topic.
Ff kijken of ik wat handige features van jou kan jatten. :+

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
whoami schreef op 27 april 2004 @ 12:27:
:D
Ik zat gisteren op de trein ook met een idee om een klein foto-bewerk-resize-upload-import-in-Word appje oid te maken en 'k was er dan gisteravond ook aan begonnen, en nu zie ik dit topic.
Ff kijken of ik wat handige features van jou kan jatten. :+
-offtopic-
Je lijkt al tijd teveel te hebben na je mod-off ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 08:00
Hmm, dit topic begon zo hoopvol, maar ik ben bang dat het proggie een stille dood is gestorven... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
zou jammer zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ik gebruik het progje nu al een tijdje. Wel spijtig dat het met de compresie knoeit. Anders vindt ik het perfect om Scans van 10*15 te zetten naar 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog ontwikkeling gaande mbt DIP?
Ik vind het nl een geweldig handige tool, en met een paar tweakjes zou het compleet af zijn.
-Lossless JPEG cropping
-Duidelijker 'Save As' optie
-Optie voor manuele cropverhouding

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:36
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 17:02:
Ik vind het nl een geweldig handige tool, en met een paar tweakjes zou het compleet af zijn.
-Lossless JPEG cropping

Iemand?
ten eerste: leuk progje dit! _/-\o_

ikzelf heb de nederlandse vertaling gemaakt van jpegcrops.

Afbeeldingslocatie: http://www.ekot.dk/programmer/JPEGCrops/pic/0.6.12b/JPEGCrops0.6.12b_01.png

dit is een programma om een bulk foto's te resizen zoals jij dat wilt:

-Lossless JPEG cropping
-nog heel wat :)

het beschikt echter niet over functionaliteit om afbeeldingen te bewerken, zoals contrast, helderheid enzo

voor het klaarmaken van je foto's voor afdrukken ofzo is het echter ideaal

het is geheel gratis te downloaden van http://www.ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

ga verder vooral door met de ontwikkeling, het ziet er goed uit !

[ Voor 6% gewijzigd door brehloi op 25-06-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 22-07 19:04
Haaguit schreef op 26 april 2004 @ 17:06:
Leuk proggie!! Ik zou alleen erg graag hebben dat hij ook en masse wat borders in kleur x zou kunnen regelen.
Dat zijn toeters en bellen die voor het batchmatig verwerken van hoeveelheden foto's niet echt onmisbaar zijn...Photoshop kan dat goed genoeg.

Maar ik begrijp dat de ontwikkeling van dit progje een beetje stilligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 22 juli 2004 @ 13:05:
[...]

Dat zijn toeters en bellen die voor het batchmatig verwerken van hoeveelheden foto's niet echt onmisbaar zijn...Photoshop kan dat goed genoeg.

Maar ik begrijp dat de ontwikkeling van dit progje een beetje stilligt?
Ik ben toevallig bezig met zo'n border/randen/watermerk proggie:

Zit nu ook een ftp dropbox in, proggie openen, instellingen zetten (of laden), en foto's droppen. Worden verwerkt en gelijk ge-ftp'ed (urls worden gelijk beschikbaar gesteld). Maar je kan ook gerust een hele directory (met z'n subdirs) laten verwerken.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/mvanrijnen/files/imagetagger.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 22-07 19:04
Sja, bij nader inzien kan dat ook wel handig zijn. Moet je van tevoren een frame maken? (zodat je dus alles kunt maken wat je wil?)

Ik ben het meeste geinteresseerd in het verbeteren van series foto's t.b.v. afdrukken, omdat elke foto uit mijn cam zowieso dezelfde verbeteringen nodig heeft. Dus: beetje meer contrast, scherpte etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 22 juli 2004 @ 20:01:
Sja, bij nader inzien kan dat ook wel handig zijn. Moet je van tevoren een frame maken? (zodat je dus alles kunt maken wat je wil?)
Nee het frame is "fixed", dat wil zeggen, je kunt wel de breedte opgeven en de kleuren. Verder (nu nog) 1 tekst opgeven voor de onderkant en een tekst als watermark.
Ik ben het meeste geinteresseerd in het verbeteren van series foto's t.b.v. afdrukken, omdat elke foto uit mijn cam zowieso dezelfde verbeteringen nodig heeft. Dus: beetje meer contrast, scherpte etc
Ik kan eens kijken, maar eerst het frame gebeuren ff goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 09:14
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 17:02:
-Lossless JPEG cropping
Iemand?
DaBit, hoe gaat het ondertussen met DIP? Ik vind het een handig snel programma, maar in de posts hierboven staan nog wel wat mogelijke verbeteringen :)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog nieuws omtrent dit handige programmatje? De download links werken niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PlacBE, DaBit is niet echt meer actief op GoT.
Ik weet niet om welk aspect van het programma het gaat, maar als het je om te borders te doen is, heb je misschien meer aan dit nieuwere topic: Eigen tool gemaakt: Kaders om foto's

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 18-07 22:47

Zoefff

❤ 

Zoals Voutloos al zegt, DaBit is helaas sinds December 2004 niet meer op GoT geweest, dus de kans dat hij nog in dit topic langskomt is nihil.

Verder is dit een oud topic, en met het verdwijnen van de download ook niet echt zinnig meer, helaas ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.