[PM8] Partities verdwenen na merge

Pagina: 1
Acties:

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Hoi,

Zonet besloten om maar weer es te formateren. Maar ik wou eerst de grootte van de partities eerst veranderen. Ik had:
- c: windows xp 10gig
- d: software 52gig
- e: media (dvd, divx, documenten enz) 52gig

Partitie c kon gewoon 10G blijven, maar ik vond 52G voor partitie e te weinig omdat ik een stuk of 8 dvd's volledig op die schijf had staan. Dus ik wou dit:
- c: windows xp 10gig
- d: software 25gig
- e: media 80gig

Ik wou eerst c en d maar eens mergen met partition magic. D stond niets belangrijks op verder, maar moest toch een map met een naam bedenken met alle rommel van d om op c te zetten. Ik gebruik partition magic 8. Ik dat dus ingesteld, en opnieuw opgestart. Hij dus bezig, maar dan komt er een error, namelijk error 1520 geloof ik. Hij moest weer rebooten, wat ik toen ook maar heb gedaan. Ik druk op deze computer, en er staat nog maar 1 partitie, namelijk c! Niks gemerged verder. D en E zijn helemaal weg!! Dat was dus niet de bedoeling. Op e staan namelijk alle programma die ik na de format weer wou installeren + films die ik zelf had gemaak + documenten! Dit wil ik graag weer terug zien als het kan.

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Want anders moet ik alle programma's weer downloaden, wat lang kan duren omdat we een inbelmodem hebben 8)7 En een stuk of 7 dvd's moet ik dan weer lenen van mijn maten om ze opnieuw te rippen en om te zetten naar divx wat ook lekker lang duurt! en dan heb ik het nog niet eens over al mijn documenten van school etc...!

Ik weet nu ook dat het niet een verstandige zet was van mij om zonder back-up daarmee te beginnen, maar ik dacht dat paritie e wel buiten schot zou blijven als ik c en d zou mergen...

Ik zit dus lekker in de rats :'( Ik hoop dat iemand weet hoe ik mijn data weer terug kan krijgen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 11-04-2004 16:16 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-08 16:21
ten eerste, instaleer niks nieuws
ten 2e probeer nog eens een reboot

moch dit niet helpen, kan je op google zoeken (of in de faq van opslagmedia en IO) naar get data back, en daarme je hd scannen en kijken of je nog wat terug kunt vinden

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:46
Hoe krijg ik verloren gaande data terug?

En als je nu partitionmagic opstart, zie je de e partitie nog wel? Het zou natuurlijk kunnen dat hij nog wel bestaat, alleen dat hij geen driveletter meer heeft...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

met de recovery diskettes die je aangemaakt hebt bij de installatie van PM 8 kun je alles weer terugzetten zoals het was.
je kan de disks ook vanuit het programma alsnog maken.

veel succes

• BvK P4
Heb nu nog wat uitgevonden met partition magic. Ik kan nu partitie e!!! undeleten... en nu kan ik op OK drukken, maar wat houdt dat undeleten precies in? Want ik ga nu zomaar wat doen, wil graag m'n spul op partitie e weer terug!

Heb meteen na de reboot van partition magic, nog een keer gedaan. Dacht dat de partities dan misschien weer terug zouden komen :'( :'( niet dus...

Iemand die nu weet of ik dat undeleten kan gebruiken van partition magic?

edit: partitie d en e kan ik ook niet meer zien in partition magic. Er staan wel 2 "dingen". De eerste is extended en primary en de tweede is unallocated en logical. Volgens mij is die tweede; partitie e (die ik graag terug wil hebben) omdat er bij dat undeleten staat dat dat een logical partitie is.
Er staat ook dat er nog geen mb's gebruikt zijn... is dat normaal of haal ik er gewoon niets mee uit als ik dat undeleten wel doe? Want ik wil wel undeleten, maar als ik dan partitie e terug heb zonder data heb ik er ook niets aan.

Heb nog geen diskette's gemaakt.

[ Voor 44% gewijzigd door BvK P4 op 11-04-2004 17:04 ]

• BvK P4
Heb toch maar dat undeleten gedaan, en heb nu m'n data weer terug!!! :*) :*) :*) Ben ZOOO blij :*) :*) :*)

Probleem is dus opgelost GELUKKIG

Bedankt voor de reacties!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Paritie D en E weg > [PM8] Partities verdwenen na merge

Fijn dat je je data weer terug hebt. Volgende keer eerst even een backup maken ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1