Toon posts:

NEC 1300A doet alles behalve DVD's fikken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NEC 1300A (DVD-brander) in mijn pceetje zitten. Hij kan gewoon dvd's lezen, cd's lezen, cd's branden, maar DVD's (her)fikken: Ho maar!

De BIOS en WindowsXP Pro zien allebei " _NEC DVD_RW ND-1300A".

Ik heb me sufgegoogled maar het enige wat ik tegenkom zijn firmware-updates. En de nieuwste heb ik natuurlijk gedaan. Maar nog steeds kan ik niet DVD's fikken.

Ik probeer gewoon met de Explorer in WindowsXP Pro te fikken, geen Nero of zoiets. Met Nero kan ik ook niet DVD's fikken.

...Hellep!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor foutmelding krijg je dan als je probeert te gaan fikken?
En heb je al eens andere media gebruikt?

Probeer dat ding desnoods een keer in een andere bak.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat je met gewoon Windows geen dvd's kunt branden (cd's wel)... Je zegt dat je met Nero ook geen dvd's kan branden. Welke versie van Nero heb je gebruikt?? Kijk dan ook eens bij de eigenschappen van de brander in Nero. Hier kun je zien wat er door de brander allemaal gebrand kan worden met Nero..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Aan wat voor harddisk controller heb je je brander gehangen?

Aan sommige raid controllers gaat het bijvoorbeeld niet goed. Lezen lukt dan wel, branden of wissen lukt dan vaak niet. Hangt er net vanaf welke raid je hebt.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Heb ik gehad.. probeer is eens een ISO te fikken.. dat lukt dan weer wel. zodra je meerdere bestanden wil eht dan niet lukken.. Gewoon een garantiekwestie in mijn geval.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met WindowsXP brand gaat het als volgt: Eerst gaat ie een image maken, dan wil ie gaan fikken maar dan kapt ie en zegt ie dat het DVDtje wel eens gemold zou kunnen zijn. Maar wat er precies mis ging zegt ie niet :(.

Versie van Nero weet ik niet... Ik heb hem niet geinstalleerd en het installatiecdeetje is ook zoek. Ik zal eens eventjes een nieuwe versie gaan leechen ergens }).

Het ding hangt gewoon aan de "normale" controller, niet aan de ATA133/RAID ofzo.

Verwijderd

Ik heb toevallig gisteren eenzelfde topic geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/899230

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
Dit had ik ook nadat ik een firmware upgrade had gedaan. Als je een DVD wil branden, veranderd de 'burn' knop in 'info' :?
Even versie 1.07 er weer opgezet en alles was weer verholpen :)

• TheLevel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05-2013
Heb dit ook aan de hand gehad - testprogramma's konden geen fout in de driver vinden, CD's werden goed gebrand en zelfs een simulatie burn van DVD ging goed. De echte burn echter, bleef hangen na/bij de lead in met na even de melding dat de media bad was.
Brander teruggebracht en een andere gekregen, deden ze niet moeilijk over.

Verwijderd

Topicstarter
WTF?!? Ik heb net de bijgeleverde Nero (Express) geinstalleerd en nu doet ie het gewoon!!!

Maf. Zal dus wel door de firmware-update komen.

Verwijderd

Welke firmware heb jij erop gezet? Herrie.org is namelijk niet te bereiken om een firmware te downen, die doen het nie... Zou je mij de firmware kunnen mailen? andre.dewaal at tiscali.nl

Verwijderd

Topicstarter
Herrie.org kon ik hem ook niet krijgen nee... Allemaal dooie links! Ik ben gewoon naar de NEC-site gegaan! Ik geloof de USA-site.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 09:46:
Herrie.org kon ik hem ook niet krijgen nee... Allemaal dooie links! Ik ben gewoon naar de NEC-site gegaan! Ik geloof de USA-site.
Werkt weer... rpc1.org's server was down :( Maar is nu weer up :)

webOS all the way!

Pagina: 1