Toon posts:

[Nec ND-1300A] Kan geen enkele DVD branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs enzo:

De Nec 1300A (firmware 1.06) heb ik nu +/- 6 maanden in mijn bezit, heeft het naar behoren gedaan voor een tijdje. DVD`s en cd`s werden gewoon gebrand op 4x en 16x. Gebruik het vooral om films en muziekcd`s te bakken.

Software die ik hiervoor gebruik is Nero 6 Ultra Edition (versie 6.0.0.0). Dit heeft altijd perfect gewerkt. Verdere specs zie je in mijn sig.

Cd`s en dvd`s die ik hiervoor gebruik zijn beide van het merk Imation, de dvd`s zijn DVD+.

Het probleem:

Eigenlijk simpel: hij fikt geen dvd`s meer, geen enkele. Cd`s gaan prima, geen probleem maar zodra ik een DVDVideo of DataDVD wil bakken gaat het falikant mis, dit heeft me nu al 12 DVD`s gekost, duur geintje dus :/

Ik selecteer in het menu: DVD, VideoDVD, New, kwak de vobs en ifo`s in de folder VIDEO_TS en zeg dat ie ze mag gaan branden... en daar is probleem 1: hij geeft aan dat ie maar op 2.4 speed kan branden i.p.v 4 speed. Goed, op zich niet zo`n punt, dan duurt het maar wat langer. En dan gaat ie "branden" tot ie er geen zin meer in heeft en een error geeft.

Ook met CloneDVD heb ik problemen... Als ik met dit progsel een DVDVideo wil bakken ben ik ook weer een schijfje kwijt. Doe dit gewoon met de erg simpele wizard en zeg GAAN en dan lijkt het goed te gaan... niet dus, hij kapt er ook op ongeveer de helft van het brandproces mee.

Het vage is ook dat ie totaal niet zegt wat nu het probleem is |:( Hij kwakt een error-kruisje op het scherm en zegt Error en verder niets! Kijk ik in de log dan is er ook niets te vinden dat kan duiden op een mankement......

TroubleShooting:

Goed, waar zal ik eens gaan beginnen?

Allereerst heb ik het bij de brander gezocht natuurlijk (hij deed het namelijk eerst wel). De firmware (was 1.06) ge-upgrade naar versie 1.74b van Herrie en daarmee geprobeerd te branden, geen effect, zelfde probleem.

Dan nog maar een stapje hoger gegaan, 1.08 en 1.09, draai nu met 1.09 en dat is voor het branden van cd`s prima maar met dvd`s dus ook niet :/

Dit had dus geen effect, dus verder gaan kijken. Kwam ik uit bij de DVD`s zelf, de Imation schijfjes. Dus maar even een setje van 3 Philips DVD+ gehaad (weer €9,-) en het daarmee geprobeerd, maar nee hoor, ook niet. Nu heb ik vandaag een spindel van 25 Platinum DVD+ binnen gekregen en daarmee geprobeerd, maar weer niks.

Daarnaast nog een aantal IDE drivers van NVidia ge-update, nieuwe bios update, schijven gedefragmenteerd enz. Nog geen verbetering.

Nu hoorde ik gisteren van een kennis dat de versie van Nero 6 die ik gebruik niet helemaal lekker is (de 6.0.0.0). Die dus bijgewerkt naar 6.3.0.3. Weer een poging gewaagd... nu herkent deze versie mijn brander als een 2.4 speed brander |:(

Ook al met andere programma`s gebrand maar allen geven hetzelfde probleem.

Wat kan ik nog doen:

Windows XP Pro opnieuw installeren?
Andere firmware? (weer?)
Ander bakprogsel? (al diverse geprobeerd)
Brander bij computerboer aanbieden ter reparatie/vervanging?

Help! ;)

Verwijderd

klinkt als een nieuwe installatie van je pc... kan je in ieder geval een hoop problemen in 1x uitsluiten...

Fresh install, teste, doettie het nog niet : brander dood.

of is dat wat kort door de bocht?

Verwijderd

Topicstarter
Niet kort door de bocht hoor ;) Maar ik denk dat dat niet mijn probleem zal oplossen... tenminste.. als je ziet wat ik allemaal al heb gedaan denk ik dat het de brander is. Daarom post ik hier ook ff om eens te kijken of jullie tot dezelfde conlusie komen......

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel kickje ;) Niemand?

Verwijderd

retourneren heb ik vorige week ook gedaan met bijna dezelfde problemen,'komt vaker voor'krijg je als antwoord.
Maar wel een ND2500A gekregen:)

Verwijderd

ga met jumping mee, had ook nec 1300, en nu gedumpt voor 2500..

er zijn veel nec's verkocht, en naar nu blijkt is er een percentage niet goed werkende...zoals met alle apparatuur.
dump die nec en stuur 'm terug.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Nforce 2 :r Installeer eens de standaard MS drivers voor de IDE-controller. Wat is de exacte foutmelding die je krijgt tijdens het branden?

Probeer eens RecordNow Max (download op www.herrie.org)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Duivelsmurf en Hermanvh, maar volgens Smurf is de brander defect en volgens jou Herman is het probleem de IDE drivers van Nforce2???

Probleem is dat Nero wel met een error-schermpje komt maar er geen omschrijving bij geeft en als ik in de log kijke er ook niets te vinden is....

Verwijderd

Topicstarter
Net met RecordNowMax een datadvd geprobeerd te branden...... error! Ik ga dinsdag naar de winkel het ding terugbrengen! |:(

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:07:
Net met RecordNowMax een datadvd geprobeerd te branden...... error! Ik ga dinsdag naar de winkel het ding terugbrengen! |:(
Probeer nou eerst de IDE-drivers van Windows maar, want die Nvidia drivers zijn echt :r :'( Heb al heel veel problemen erover gehoord!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Net dus Windhoos XP Pro opnieuw geinstalleerd en wat denk je wat? Het werkt zowaar weer! Ik ben weer blij ;)

Enige is dat de videodvd die ik heb gefikt niet werkt op mijn dvd spelers en dat de brander nu maar op 2.4 speed werkt maar dat zoek ik nog wel ff uit. Bedankt Hermanvh ;)

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 22:15:
Net dus Windhoos XP Pro opnieuw geinstalleerd en wat denk je wat? Het werkt zowaar weer! Ik ben weer blij ;)

Enige is dat de videodvd die ik heb gefikt niet werkt op mijn dvd spelers en dat de brander nu maar op 2.4 speed werkt maar dat zoek ik nog wel ff uit. Bedankt Hermanvh ;)
Zorg dat je DMA aanstaat (zie http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=7625 voor meer info).

Welke schijfjes gebruik je trouwens? Misschien dat deze maar op 2,4x door de firmware herkend worden :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik DVD+R Platinum 8-speed schijfjes. Mijn vorige DVD+R Imation 4-speed schijfjes werkten wel op 4 speed met de NEC. Is op zich geen ramp natuurlijk als ie trager brandt, maar ja.

Heb DMA aan, stond ook aan na install van winxp.

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 23:22:
Gebruik DVD+R Platinum 8-speed schijfjes. Mijn vorige DVD+R Imation 4-speed schijfjes werkten wel op 4 speed met de NEC. Is op zich geen ramp natuurlijk als ie trager brandt, maar ja.

Heb DMA aan, stond ook aan na install van winxp.
Waarschijnlijk zitten de schijfjes niet in de firmware :( Misschien 108v2 of 1.0A proberen?

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. met die 1.8v2 firmware krijg ik op alle schijfjes weer errors... die firmware gaat er dus weer af, eens 1.0A proberen.
Pagina: 1