Toon posts:

geheugenmodule in laptop pc100 of 133

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hp omnibook 6000 met 128 MB geheugen (infineon 133 mhz). Nu staat er in de gebruiksaanwijzing dat er pc100 geheugen in moet, maar er zit 133 in. Ik wil uitbreiden met 1 X of misschien wel 2 X 256 MB. Kan ik altijd pc133 gebruiken (is meer aanbod van op internet) of moet ik voor de zekerheid voor pc100 kiezen. Wie heeft hier ervaring mee? Is er iemand die zelfde laptop heeft en ook op pc133 draait. (ik kwam van kingston tegen voor goede prijs maar pc133; op de site van kingston staat dat het niet altijd downwards compatible is). Op hoop op reacties van mensen met ervaring hiermee.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, dat kan.
Maar ik weet niet hoe gevoelig dat ligt bij HP, die wil soms alleen maar HP modules e.d.

Klik anders even bij www.geheugen.com of 1 van de andere "configureer mij, oh groot internet" sites (bijv. http://www.centralpoint.nl/geheugen/ ) of vraag het aan google.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
pjottum schreef op 11 april 2004 @ 13:33:
Ja, dat kan.
Maar ik weet niet hoe gevoelig dat ligt bij HP, die wil soms alleen maar HP modules e.d.

Klik anders even bij www.geheugen.com of 1 van de andere "configureer mij, oh groot internet" sites (bijv. http://www.centralpoint.nl/geheugen/ ) of vraag het aan google.
Wat bedoel je precies met vraag het aan google?????

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 20:10
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:07:
[...]

Wat bedoel je precies met vraag het aan google?????
www.google.com

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier geldt eigenlijk hetzelfde geheugenverhaaltje als bij de desktop PC's, zie daarom Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen.

PC133 zegt vrij weinig over het geheugen; het geeft alleen aan welke snelheid het sowieso aankan. (133MHz)Zo kunnen PC133 repen prima op PC100 draaien, alleen soms komt men wel eens wat problemen tegen met de datalijnen (Intel odnersteunt geen geheugenreepjes met 4 datalijnen. In dat stuk uit de PMG FAQ staat dit allemaal prima uitgelegd.

Daarnaast kan je even met Google zoeken naar het maximale geheugen wat er in je notebook gaat. Aangezien je nu ook al PC133 Infineon draait, lijkt het me sowieso niet zo'n probleem om up te graden met nog een reepje Infineon PC133.

Dit topic is gesloten.