Aansluiten Radeon 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 17:01

Dhrax

Prog Lord

Topicstarter
Hoi,

Ik krijg volgende week m`n nieuwe Sapphire Radeon 9800 Pro binnen. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat nou zit met die Molex-connectors. Kun je gewoon een vrije connector uit je pc gebruiken of moet je die splitter gebruiken die bij de kaart wordt gelevert. Ik hoorde ook zoiets van als je niet de HDD-connector split ofzo dat je je kaart kunt beschadigen. :(

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

:Z

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:36

BLN

Das geblaat, een molex connector is overal hetzelfde in je kast. Met goedkope voedingen kan het zo zijn, dat als je teveel apparaten op een kabel aansluit( dus zo een waar meerdere connectors op zitten) dat je voeding het dan niet trekt. Ook kan je kaart niet stukgaan door m op een connector van iets anders te zetten, Te weinig stroom is niet zo erg, dan doet de kaart het niet maar gaat er ook niet stukvan.
Wat heeft de TS aan deze reply?

[ Voor 16% gewijzigd door BLN op 11-04-2004 13:04 ]

If it ain't broken, don't fix it

• Sayko
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Als je al niet eens weet hoe je een molex stekker aansluit, waarom laat je die dan zo´n dure kaart niet gewoon door een winkel installeren?

Verwijderd

Vind dit ook ene beetje een dome vraag, op Got moet je wel weten hoe je een stekkertje aansluit. End

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Topicstarter
Nee, dit is zeker geen domme vraag. Ik wil gewoon effe zekerheid zodat ik niet m`n kaart verpruts als ik die erin doe.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een 12V lijn is een 12V lijn.
Het maakt dus niet uit waar je die uit je kast vandaan haalt.
belfrink schreef op 11 april 2004 @ 13:15:
Nee, dit is zeker geen domme vraag. Ik wil gewoon effe zekerheid zodat ik niet m`n kaart verpruts als ik die erin doe.
Misschien geen domme vraag, maar dit staat gewoon in het boekje, dus een vraag met een makkelijk te vinden antwoord.

[ Voor 66% gewijzigd door TERW_DAN op 11-04-2004 13:16 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Op de kaart is een aansluiting aanwezig voor een Molex die ook op je Floppydrive zit.

Als deze aansluiting allemaal in je kast bezet zijn kun je de splitter gebruiken. De splitter heeft verder nergens invloed op (alleen de lengte van de kabel natuurlijk :p).

Alles is terug te redeneren naar 4

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Je kan hem gewoon op elke vrije molex doen die je wilt, je moet het dan wel met een molex aansluiting minder doen, die je misschien hard nodig hebt. Daar is die splitter voor. Die hoef je dus in principe niet te gebruiken, maar mocht je molexen te kort komen is het altijd handig.

Ik heb hier pas ook een topic over voorbij zien komne, maar die kan ik even niet vinden.

Verwijderd

Steef1983 schreef op 11 april 2004 @ 13:16:
Op de kaart is een aansluiting aanwezig voor een Molex die ook op je Floppydrive zit.

.
dit is niet correct, er zit een molex op zoals die op he HD's en CD-roms zit. Op je floppy zit zo'n kleinere. Op de Sapphire zit een grote.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 13:46:
[...]

dit is niet correct, er zit een molex op zoals die op he HD's en CD-roms zit. Op je floppy zit zo'n kleinere. Op de Sapphire zit een grote.
Op mijn Sapphire 9500 zit een kleine molex vandaar mijn post :p

Ik wist niet dat op de 9800 een grote zat

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

meestal zit er wel een boekje bij hoe je hem moet aansluiten

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Topicstarter
Domme vraag of geen domme vraag. Ik heb nu wel een duidelijk antwoord en daar gaat het toch uiteindelijk om. Thnx voor de replies.

Verwijderd

Allereerst: welkom op Gathering of Tweakers :)
Domme vraag of geen domme vraag. Ik heb nu wel een duidelijk antwoord en daar gaat het toch uiteindelijk om. Thnx voor de replies.
Nee, daar gaat het hier op Gathering of Tweakers niet om. Hier verwachten we dat gebruikers zelf ook moeite doen om het antwoord op hun vragen te vinden. Lees de forumFaq maar eens goed door :)

In dit geval had je jouw antwoord in élke willekeurige review én de handleiding kunnen vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.nvnews.net/reviews/bfg_geforce_fx_5900_ultra/molex_tn.jpg
links (female molex) aansluiten op de videokaart - midden (male molex) aansluiten op voeding - rechts (female molex) over voor overige apparatuur die voeding vereisen. Alternatief kun je hem direct op de voeding aansluiten (wat alleen maar beter is, omdat splitters nog wel eens slecht contact willen maken)

[search=molex radeon]
Google: Radeon 9800 pro Molex

Kortom, maar gebruik van de naslagwerken (handleiding, Google, reviews) alvorens een topic te openen. Zie ook de forumFaq voor wat wij van topicstarts vereisen.

Hoodlum2000, ga eerst eens goed uitslapen voordat je in topics gat repliën. De Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport zit linksboven. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 16:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.