Forget your fears...
...and want to know more...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dank voor de titeledit, maar het is zowel in Win2K als in WinXP van toepassing.
Overigens, net ff geprobeerd als ik na F6 voor "additional drivers" kies: Dan vraagt ie om n floppydisk met SCSI drivers en die heb ik niet
Iets zegt me dat "F6" niet de juiste keuze is om hardware te forceren.
[ Voor 64% gewijzigd door Aetje op 11-04-2004 09:33 ]
Forget your fears...
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Zoals ik al eens op normale tower-PC's tegen was gekomen zocht ik naar een vinkje voor APM ondersteuning in de energeidbeheer, maar het tabblad waar dit op stond was op de W2K installatie op mn notebook niet beschikbaar.
Een van de dingen die ik nu dus mis is de batterijmeter in de systray. Nu kan ik met FN+F8 de batterijstatus nog wel lezen, dus het is niet direct een ramp, echter enigszins vervelend is het wel.
Hoe ziet btw het menu na F5 er ongeveer uit? Ik bedoel: welke opties zou ik daar in kunnen verwachten en welke kun je dan het beste voor Compaq's kiezen?
Ik ga mn notebook niet opnieuw installeren (krijg ik September toch een nieuwe en mn huidige werkt nu toch prima verder), maar ben wel ff nieuwsgierig wat de exact oplossing is.
Dank... Dat is denk ik wat ik doen moet. Wanneer in de install moet ik op F5 rammen?Spider.007 schreef op 11 april 2004 @ 10:17:
In plaats van F6 moet je dus op F5 drukken. Vervolgens kom je in een menu waar je een Hardware Abstraction Layer kunt selecteren
[Edit]
Ik kom bij dat menu en dan kan ik kiezen uit:
- Standard PC with i486 C-Step
- Other
Als ik "Other" kies vraag hij om n floppy.
[ Voor 20% gewijzigd door Aetje op 12-04-2004 02:10 ]
Forget your fears...
Dat zou moeten helpen[...]
The screen only displays two computers types at a time. You must scroll up using the arrow keys to see the complete list.
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 12-04-2004 08:58 ]
---
Forget your fears...
De versie scheelde ook maar een paar maanden en komt van 2000 geloof ik.
Maar Windows 2000 ging de APM niet ineens herkennen.
Forget your fears...
En bij 1 Compaq werkte die al op de HD aanwezige tool ook niet.
En ik zou niet weten waar je die "BIOS-tool" voor mn Compaq Armada 1500c weg zou kunnen halen.
Dus ik heb zo iets van: laat maar
Op Deskpro's met P2 wil dat ook nog wel eens werken.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Op de Compaq/HP site n's "Compaq Armada 1500c" invullen en naar de RomPAQ zoekenJeroenM_tbs schreef op 12 april 2004 @ 14:44:En ik zou niet weten waar je die "BIOS-tool" voor mn Compaq Armada 1500c weg zou kunnen halen.
Dus ik heb zo iets van: laat maar![]()
Forget your fears...
En dat heb ik al gedaan en lostte niets op. Zoals gezegd scheelde dat maar een paar maanden in 2000, terwijl het toch allang 2004 is.
Ach, t ding wordt al ouder. Ik ben er toch rond september (hopelijk) vanaf.
Dit automatisch toekennen leverd in mijn laptop namelijk problemen op:
zie topic van gisteren (11-4) : [rml][ XP] Texas Instruments PCI-1410 Cardbus controler fout[/rml]
Forget your fears...
In Windows ME /9x werkt de powermanagement wel en kan ik dus de status van mij accu lezen (zij het in stappen van 10%). In Windows 2000 echter niet. Daar kan ik de status alleen lezen met de tool van Compaq en de functietoets.
Ik zou graag willen upgraden naar 2000 / XP dus een oplossing zou fijn zijn.
P.S. ik ben nog op zoek naar ene module voor de 1700 van 128MB. Als iemand weet waar ik naar moet zoeken of een over heeft, hou ik mij aanbevolen.
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Maar goed, ben er inmiddels al wel aardig aan gewend om FN+F8 te gebruiken.
Bij een volledige nieuwe install kiest windows de meest geschikte drivers en dat zijn vaak de intel of VIA drivers. voor de rest kiest het de standaard MS drivers. En dat is nou juist de botleneck in deze zaak.
Die standaard drivers kunnen niet overweg met het aparte(?) ACPI en IRQ beleid van deze machines. Bij mij zie je dat ook terug als je kijkt in app. beheer > computer > eigenschappen dan zie je dat de IRQ tabellen vanaf de bios etc niet helemaal ondersteund worden.
heeft iemand hier wel eens een oplossing voor gevonden? of de drivers los op de recovery cd?
Dan zal je die kunnen installeren en moet het wel werken. ACPI is niet alleen power management maar ook DMA,IRQ,MEM.
Compaq heeft wel 2000 drivers op de website (HP) staan. Hier staat ook iets van powermanagement bij. Deze installeerd eechter geen driver maar slechts een tooltje om dit in een tabblad in te lezen. Je ziet dan nog niets op de traybar. Programma's als WinBar vinden ook een accu. Ik zou graag willen weten of de bovenstaande methode werkt voordat ik mijn pc opnieuw installeer.
Dit is een deel oplossing alleen voor de IDE,AGP,schijf controllers en eventueel audio,video. dit loste een deel van mijn problemen op maar je hebt nog steeds niet het IRQ probleem opgelost want dit zijn specifike drivers speciaal van compaq etc voor het mobo. en die vindt je nou niet op de compaq / hp servers. en dan bedoel ik ook ECHT NIET. Er staan wel softpacks daar maar dat is 9 v 10 keer alleen component drivers en niet mobo, systeem.Je zou dus op zoek moeten gaan naar drivers voor de moederbordbronnen die XP/2000 onderteunen. Levert de bonvenstaande methode nog iets op? Kun je dus een Intel driver forceren omdat je toch zeker weet dat er een Intel chipset in zit (ik heb bv een Intel 430 chipset in de Armdada 1700 zitten).
Ik heb al gezocht naar mobo drivers, maar tervergeefs. Compaq / HP leverd inderdaad alleen drivers voor de geluidskaart / videokaart ect.
Bij mijn Compaq Despro EP werkte 't na:mbooij schreef op 16 april 2004 @ 11:02:
Vandaag (of morgen) krijg ik extra geheugen zodat ik XP kan proberen op de Laptop. Mogelijk zit er een verschil tussen de ondersteuning van 2000 en XP.
Ik heb al gezocht naar mobo drivers, maar tervergeefs. Compaq / HP leverd inderdaad alleen drivers voor de geluidskaart / videokaart ect.
1: Uitzetten power management in die BIOS.
2: BIOS-update.
Daarna werd ie ook automagisch gedetecteerd.
Forget your fears...
Na het ontvangen van de module xp geboot. Deze ondersteund de mobo wel, heb netjes alle gegevens over accu en mobo (irq ect.). Super.
met phoenix bios. iemand wel eens zn dode bios weer aan de praat gekregen? Het moet kunnen met een crisis recovery....
zie topic: Bios flash error. Phoenix bios recovery?
meschien goed om hier nog te vermelden. het schijnt dat phoenix biosen het zelfde werken als een award bios?
Voor zover ik begreep had Phoenix Award overgenomen of zo.nightcrawler schreef op 20 april 2004 @ 20:50:
(...)
meschien goed om hier nog te vermelden. het schijnt dat phoenix biosen het zelfde werken als een award bios?