[XP] Texas Instruments PCI-1410 Cardbus controler fout

Pagina: 1
Acties:

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
Ik ben in het bezit van een compaq presario 725ea notebook. Maar ben de recovery cds kwijt geraakt. Nu heb ik zelf met vele omwegen windows XP er weer opgezet. Een gewone normale win XP installatie van een MS cd werkt niet en geeft een probleem met IRQ NOT LES OR EQUAL. Dit duid op een hardware IRQ fout. En het is niet in te stellen in de (Compaq) bios.

Nu heb ik winxp wel draaien maar krijg het volgende probleem:

De PCMCIA controler is een Texas Instruments PCI-1410 en wordt door win XP netjes herkend. Maar op het moment dat je er een kaart insteekt krijg je deze melding:

The device 'Texas Instruments PCI-1410 CardBus Controller' has detected a CardBus card in its slot, but the firmware on this system is not configured to allow the CardBus controller to be run in CardBus mode.

Dit dan wel in het Nederlands maar deze fout wordt voor windows 2000 beschreven in de Microsoft KN base op: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q247424

Heeft iemand het idee / drivers / oplossing hoe het wel aan de praat te krijgen?
of heeft iemand een compaq presario notebook uit de 700 serie en kan voor mij de driver even mailen? posten. het gaat waarschijnlijk voornaamelijk dan om het bestandje pcmcia.sys wat je kan vinden in de windows\system32\drivers map.

Het mailen van WindowsXP cd's is nooit legaal. Sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 11-04-2004 13:42 ]

] systeem spec's

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even OS in de titel gezet. Kun je deze restore cd, of de losse drivers niet van de Compaq site halen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
Nee op de Compaq site (is nu Hewlett Packard) vindt je wel een aantal packs voor dit systeem, alles geinstalleerd, maar geen oplossing voor dit probleem. BIOS is ook van de laaste versie. (alleen er is zo damm weinig in te stellen in die bios).

] systeem spec's

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:01

WarPuppy

Electronic Technology

apart :)

welke irq confliect met wat heeft het ?