Toon posts:

SMC7404BRA router: 999 in games als iemand anders surft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik heb een irritant probleem met mijn smc7404BRA. Telkens ik quake3 speel heb ik een stabiele lage ping, totdat er iemand anders op het netwerk begint te surfen, dan gaat mijn ping van 20 naar 999. Het ligt in ieder geval niet aan mijn verbinding, die kan dit gemakkelijk aan met 3.3mbit down/192kbit up.
Ik heb al geprobeerd de firewall uit te schakelen maar dat verbeterde de situatie niet. Ook heb ik het maximaal aantal open TCP/UDP sessies verhoogt van 10 naar 50, hielp ook niets.
Het lijkt mij gewoon alsof de qos van deze router http verkeer gewoon voorrang geeft op udp verkeer, en mijn bandbreedte dan ook ff lekker ijskoud on hold zet, maar er is in de settings niets te vinden om dit aan te passen. Is er misschien iemand met net zo'n router die het probleem ook heeft, of net niet, want dit zou toch echt niet mogen volgens mij. Ik heb de search al gebruikt maar vind niet echt een antwoord op mijn probleem.

edit:
hier is de manual online voor wie het wat boeit:
http://www.smc-europe.com...4BRA/MANUAL_7404BRA_E.pdf

Ben er over aan het denken om de firmware te updaten, maar doe het liever niet als het niet nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 00:13 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Haal QoS is weg :) Gooi altijd dat spul als eerste weg en kan gewoon doorgamen als Ma/Pa beneden zit te internetten ;) Zelfs Radio Streams kan dan normaal !!!

Planet Internet 2 Mbps / 320 kbps <= Met Alcatel Tweaked + Sweex 10/100 Mbps Switchje :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is zo'n beetje mijn probleem, heb nergens qos geïnstalleerd op geen van de drie win2k pc's. Ik begin dus te denken dat het hardgebakken zit in mijn router ofzo, alhoewel het me nog altijd sterk lijkt. In het configuratiemenu van de router staan ook nergens qos instellingen die ik kan tweaken.

edit:
Heb de laatste nieuwe firmware zonet geïnstalleerd, maar zoals verwacht heeft dat niets aan de zaak verholpen. Vreemde situatie, ik kom er in elk geval niet aan uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 12:02 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
wellicht geen help maar wij hebben op werk al 2 SMC routers "verbruikt"gewoon omdat deze zo slecht presteerden (en soms ook gewoon niet). Nu dat we linksys hebben geen probs en alles supersnel. (nope werk niet voor Linksys)

(onze waren wel broadband router + wireless (dat laatste werkte ook maar amper) maar voor de rest same as yours)...

gewoon garantie eisen...

• job
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Wat bedoel je met, als iemand gaat internetten?
beetje surfen op het web??, msn?? dat moet geen problemen geven.

Als iemand met msn zijn webcam aanzet, dan trek je snel de upload vol.
Zet iemand kazaa aan, en gaat uploaden, die zit ook zo vol.

Als je upload vol zit, dan krijg je enorme hoge pings.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met stom ^^^^

Je upload is niet geweldig hoog, kan me voorstellen dat als er iemand begint te surfen je ping ff heel hard stijgt.
Ik heb nu een 7804WBRA en heb met 1mbit upload nergens last van :P :+ Ik zou toch eens de firmware updaten als ik jouw was. Bij die routers kan dat echt geen kwaad :) Heb het zovaak gedaan :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

--MeAngry-- schreef op 11 april 2004 @ 13:58:Je upload is niet geweldig hoog, kan me voorstellen dat als er iemand begint te surfen je ping ff heel hard stijgt.
Ahum............ toen ik nog maar 128 kbps upload had had ik ook nooit ergens last van dus dat verhaal gaat niet op denk gewoon dat het aan zijn router ligt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
damster:
Ja ik bedoel met internetten dus wanneer iemand http requests doet, dus gewoon wat browsen, ik weet ook dat andere applicaties veel meer bandbreedte vragen en dat er dingen zijn die niet te combineren vallen, zoals lekker gamen en uploaden tegelijk.

Meangry:
Met net hetzelfde internet abbo (skynet plus trouwens) heb ik zo een 2 jaar probleemloos gegamed terwijl de rest van het netwerk zat te surfen en (met mate) te downloaden. Nu wil dat niet meer lukken. Voorheen functioneerde mijn pc als router, maar vond het vervelend dat die dan altijd aan moest als iemand anders online moest.

hobbit_be:
Ik denk inderdaad dat dat het enige is dat echt uitkomst gaat bieden, zal straks een mailtje sturen naar de verkoper, jammer genoeg een webshop, grmbl, daar komt nog bij dat mijn model een demonstratie model lijkt geweest te zijn (ik heb hem ook goedkoper gekregen) dus ik weet niet hoe ze het gaan draaien. Ik heb er in elk geval niet 100% vertrouwen in dat ze meegaand gaan zijn.

Zal in elk geval laten weten hoe het afloopt ^^

• job
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 17:50:
damster:
Ja ik bedoel met internetten dus wanneer iemand http requests doet, dus gewoon wat browsen, ik weet ook dat andere applicaties veel meer bandbreedte vragen en dat er dingen zijn die niet te combineren vallen, zoals lekker gamen en uploaden tegelijk.
Alleen een beetje internetten moet niet uitmaken.
Gaat hier met @home (die niet een al te hoge upload heeft) prima.

Je zou een andere firmware kunnen proberen.

Of een andere router, maar dat lijkt mij het laatste alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem op een andere manier opgelost. Ik heb netlimiter 1.30 geinstalleerd op alle pc's en gewoon de maximum upload van Internet Explorer op 2 kB gezet. Daarbij heb ik dan ook cl_maxpackets in q3 wat lager gezet, en nu werkt het. Ik krijg nog wel een beetje pingverhoging als iemand surft, maar krijg in elk geval geen timeouts meer. Meeste sites geven ook geen pingverhoging. Weet wel nog niet of ik het hierbij ga laten, maar zo niet is dit voorlopig toch al een goed lapmiddel ;)
Pagina: 1