Toon posts:

SK8N of SK8V...

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnen twee weken ga ik een upgrade doen.

De Processor wordt een AMD Opteron 146 maar het moederbord merk is het probleem niet , dat is natuurlijk ASUS.

Maar ja nu komt het, er is een goed nVidia nForce3 Pro 150 bord dat de :

ASUS SK8N heet

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpop.com/popimages/2003-5-19-3-23-39.jpg

en er is ook een goed VIA K8T800 bord dat de:

ASUS SK8V heet.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1072032544.jpg

Welke is sneller qua 3D performance, in games, 3D renderen enzo?

Ik heb de search al gebruikt voor de genen die dat wil weten. Mischien is hier iemand die mij kan helpen, nou graag.

Met Virendelijke Groet,

Obi-Wan Kenobi

The Jedi Master.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vergis ik me nu of is renderen iets van de CPU of GPU? Een AMD heeft de Northbridge in de CPU ingebouwt, dus lijkt mij persoonlijk de chipset niet voldoende invloed meer kan uitoefenen om een wezenlijk verschil te maken; de keuze staat of valt met de opties die je wilt hebben (of de prijs).

Mijn ervaring is dat VIA bagger is en helemaal geen enkel krediet verdient... maar da's op basis van ervaringen in het verleden en wellicht niet actueel toepasbaar.

PS, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten enz enz.... Je mag je naam inmiddels wel weglaten

Greetz, /me

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 10-04-2004 22:55 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ecteinascidin schreef op 10 april 2004 @ 22:54:
Vergis ik me nu of is renderen iets van de CPU of GPU? Een AMD heeft de Northbridge in de CPU ingebouwt, dus lijkt mij persoonlijk de chipset niet voldoende invloed meer kan uitoefenen om een wezenlijk verschil te maken; de keuze staat of valt met de opties die je wilt hebben (of de prijs).

Mijn ervaring is dat VIA bagger is en helemaal geen enkel krediet verdient... maar da's op basis van ervaringen in het verleden en wellicht niet actueel toepasbaar.

PS, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten enz enz.... Je mag je naam inmiddels wel weglaten

Greetz, /me
Ik moet je toch op een aantal puntjes bekritiseren (je post dan :P)

De nForce3 chips hebben (nu nog) slechts een 600MHz HT bus itt de normale 800MHz (die de Via ook wel heeft). Dit maakt in deze dus wel degelijk een groot verschil. Verder zijn bijvoorbeeld de SiS chips momenteel het snelst, zeker kwa IDE performance ed, dat telt ook mee! Het is wel zo dat de chipsets geen mem controller meer hebben en daarop dus geen invloed meer hebben. Dat er geen northbridge meer is is natuurlijk onzin ;). Verder moet ik zeggen dat de via chipjes sinds de kt133 dermate verbeterd zijn dat ik ze sinds de k8t800 ook weer durf te verdedigen als fatsoenlijke chipsets, iig perfect stabiel voor de consument.

Wat ik ook wil aantekenen aan de TS is dat hij de keuze voor Asus als "logisch" ervaart, terwijl ik me daar niet echt in kan vinden, aangezien Asus meer dan eens de neiging heeft cheap te fabriceren hardware als duur te verkopen ;) Verder zijn er natuurlijk Zat hele mooie "alternatieven".

Ga ik nog verder denken vraag ik me af hoe wel overwogen de keuze voor die proc is. Een opteron is bloedsnel als dual proc, maar single is een Athlon64 meestal sneller en veel cheaper (denk ook aan het feit dat de opteron registered mem vereist!). Wel heeft 'ie natuurlijk dual channel DDR, iets wat de s939 Athlon64's echter ook krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door rvanlooijen op 10-04-2004 23:02 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Lekkere generalisatie weer :\

De VIA chipset is in dit geval de snelste. Heeft te maken met een snellere HyperTransport link als bij de nForce3 150. Zoek maar reviews, is genoeg over te vinden...

Hier stond een dode link.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik zou eerder voor nforce gaan. Omdat ik vroeger slechte ervaringen had met via... Maar wat ik mij afvraag is waarom het moederbord van de nforce zo kaal is ten opzichte van die van via..

[ Voor 20% gewijzigd door Jellabie op 10-04-2004 23:08 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
hehe het Merk ASUS bevalt me prima, dat is het probleem niet, maar ik denk dat ik voor de SK8N ga, mijn ervaring met de voorloper, de nForce2 ULTRA 400 is best oke geweest, de nForce3 Pro gaat het wel worden, qua speed zijn die dingen best wel bruut. De prijs van de twee komt wel over elkaar heen, de SK8N is 205 Euro en de SK8V is 203 Euro, dus dat maakt weinig uit. :D

Nog vele dank van de goede replies. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 23:12 ]

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op 10 april 2004 @ 22:54:

Greetz, /me
De memcontroller zit in de CPU, niet de NB. Verder is de VIA chip sneller. Ga je extreem overclocken dan moet je voor de NF3 gaan omdat die minder beperkingen heeft. In alle andere gevallen zou ik voor VIA gaan of een NF3 250 (komt binnenkort uit).

En dat VIA bagger is, das alweer ff geleden. Beetje raar om dat nu te gaan roepen..er zitten minstens 5 chips tussen namelijk (tussen die brakke en nu dus). Is ongeveer hetzelfde al roepen dat nVidia brak is omdat de TNT2 niet alles was (ik noem maar wat). Beetje vaag vind je niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 00:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit is nog altijd een ordinaire "welke moet ik nemen?" vraag. Hier is de FAQ van dit subforum duidelijk over :)

PMG FAQ - Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?
GoT Search / SK8N
GoT Search / SK8V
Tweakers.net Search / SK8N
Tweakers.net Search / SK8V
[google=SK8N review]
[google=SK8V review]

Zat info om mee te vergelijken toch?

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 11-04-2004 02:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.