Welke (Interne) ISDN Kaart te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023
Hij moet W9X, W2000 en linux ondersteunen en liefst niet te duur.

Verwijderd

Kurristus nog aan toe...
Waarom wil je geen externe ?? Die lopen gewoon op de seriele poort, en gebruiken gewoon een modem definitie. Vind je vast te duur neem ik aan..

B-)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Dynalinkje kopen

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 10:16 schreef Dezjay het volgende:
Dynalinkje kopen
:) Die bedoelde ik dus. Voor ik kabel had heb ik altijd met genoegen met een IS128AE gewerkt. Ik weet dat alle Microsft OS'en het goed doen. Van Linux heb ik geen idee.. maar zal er ook wel zijn. En dat ding heeft ook nog een out voor twee telefoon toestellen, of een modem, fax... goh ik zou geld van DynaCom moeten krijgen.. ppffffrrttt..

:Y)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
of een Eicon DiVa (is misschien wel wat duur...)

E-Tech Dolphin is erg goedkoop

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Neem een Teles draait in win2000 en win9x en winME kost 25 piek tweedhands

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Een Teles wil je niet hebben, geloof mij ;)

Altijd gezeik om hem aan de praat te krijgen, als hij het eenmaal doet, doet hij het wel goed..Maar toch beter frustraties besparen en een andere kopen.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
De NetCard II van KPN is de PCI Eicon Diva. Kost FL 129,= en werkt bij mij als een speer! Zelfs Girotellen lukt perfect!

M.i. een echte aanrader, zeker als je kijkt dat je voor dezelfde kaart (dan niet via de KPN aangeschaft) ontzettend veel meer betaald.

Succes met je keuze.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• actieman
idd geen Teles nemen |:(
veel problemen met compatibiliteit enzo.
Lastig aan de praat te krijgen, zeker de (oude) ISA versies :(

I’m not like the OTTERS

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Teles 16.3 is echt wel een handig kaartje hoor... in win2k is het een eitje... en ook in linux en freebsd doet ie het perfect!

\o/

• actieman
Op maandag 18 december 2000 13:46 schreef oXygeN het volgende:
Teles 16.3 is echt wel een handig kaartje hoor... in win2k is het een eitje... en ook in linux en freebsd doet ie het perfect!
Ja maar das nieuwe versie, ik had het over die 2e hands dingen van 25 piek.
Dat zijn van die :r oude ISA dingen die de KPN in de 1e dagen van de ISDN meeleverde, al die mensen willen nu van die bagger af en kopen een mooie Eicon of Dynalink (pci/usb)modem en verkopen de ouwe prak.

Wellicht is usb een (iets duurdere) optie :)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 13:46 schreef oXygeN het volgende:
Jammer alleen dat de software erbij niet deugt |:(

Verwijderd

Even voor de duidelijk heb ik heb dus een Teles 16.3 niet eens de plug & pray en ik heb er 25 piek voor betaal en ja het is een ISA, so what?? HIJ WERKT PERFECT. Dat de drivers brak zijn is puur gelul, hij draait heerlijk in win 95,98,98 SE,ME,2000 Professional en in 2000 Advanced Server en dat zonder enige driver gelul of wat dan ook.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
IDD, ik ben het absoluut niet met actieman en consorten eens. Ik heb ook de 'oude' versie, dus de non-pnp ISA die door de KPN werd geleverd (samen met een Duovox, die dus in werkelijkheid ook van Tele is) en hij werkt perfect.
Ik heb hem altijd vanaf windows95 gebruikt en tegenwoordig werkt hij perfect onder Linux om de inkomende en uitgaande telefoontjes te loggen.
OK, software beleid van Teles was :r, met al die aparte licenties en update servers en zo. Maar volgens mij zijn ze daar tegenwoordig ook zo'n beetje af gestapt.
Maar kortom, ik heb er nooit problemen mee gehad. Behalve dat hij dan misschien een beetje voorkeur toonde voor IRQ 10 of 12

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Gewoon een Teles 16.3 ISA op de kop tikken. Werkt perfect out-of-the-box onder Linux en alle Windows versies (vanaf 3.1). Je moet hem alleen niet van IRQ 10 af willen halen.

• actieman
Wel het is jouw keuze en ik ben blij dat er mensen zijn die wel prettig met deze kaart werken.

Maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent ;)

I’m not like the OTTERS

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Teles 16.3 is de tweede kaart welke PTT meeleverde. De eerste kaart is een ITK kaart geweest, maar deze was echt brak. Die hebben ze na 3 maanden al vervangen geloof ik. (Ik was bij de eerste 10 in Gouda met ISDN, en heb dus die ITK nog gehad. Ze maakten zelfs nog geen reclame voor ISDN)

De Teles 16.3 is niet Plug&play, werkt op zich goed, maar Teles heeft een tijd lang een puinhoop van de drivers gemaakt. Zo is er maar 1 driver welke draait op een dual processor systeem. En die driver is teruggetrokken...
Al met al: Als het ding werkt, heb je er weinig last van. Werkt het niet of half, dan kan je wel eens een weekje vrij nemen van je werk om te gaan trouble-shooten.

Ik heb na het tevergeefs proberen van de Teles 16.3 in een Abit BP6 een Dynalink gekocht (PCI), en wat mij opviel was de _veel_ simpelere installatie. Enkel Capi driver en RAS was genoeg voor een connectie, en heeft perfect gewerkt tot ik ging verhuizen. Nu weer gewoon analoog, en dat bevalt toch een stuk minder....

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:18
zei iemand Teles?? Argggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
gatverdamme, wwet je hoeveel problemen dat met zich meebrengt!!!
Laten we het hier maar op houden.. Als je een teles kaart aan het werken krijgt dan is ie perfect. maar anders ben je een tijdje bezig met het installeren van je isdn kaart.

Heb nu een "planet" isdn kaart. geen klachten daarover

Verwijderd

Ik ben heel tevreden met m'n dynalink kaart. Ook leuk is dat het een nederlands bedrijf is ;)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Teles raad ik ook af, hoor ik veel problemen over.

Ikzlef heb een dynalink(pci) werkt prima en simpele instalatie. De Eicon Diva(of Netcard I & II zoals KPN hem noemd) is ook een prima kaartje.

De dynalink en Eicon werken beide trouwens prima met Girotel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Dat ik in een ander topic deze topic noem als extra info wil niet meteen zeggen dat ie na een jaar weer uit de sloot moet worden getrokken?

Het schijnt wel ingewikkeld te zijn...

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Dynalink, heb er een 56k6 van gehad,en nu de interne PCI ISDN versie.
prima dingetje!
Goede ondersteuning en degelijk spul.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-08 16:19
Dynalink bevalt mij ook perfect.. heb er zelf ook eentje in mn kast.

Overigens: Conceptronic is dezelfde kaart, alleen iets goedkoper en ander doosje :)

Teles kaarten.. tja, zoals hierboven,meningen verschillen.. zelf ook ellende gehad met zo'n ding.
Heb er hier nog wel een aantal liggen, mag je voor 5,- hebben :)

Overigens: die teles dingen zijn ISA, zou je een PCI aanraden, kans dat je eerstvolgende mamabord ISA heeft is tegewoordig steeds kleiner.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Een PCI ISDN Adapter :r

Koop gewoon een externe scheelt je een hoop gelazer en werkt altijd en overal.
(Gewoon installeren als standaard modem)

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-08 16:19
Op woensdag 11 juli 2001 22:54 schreef vassago het volgende:

ja, extern werkt onder ELK os wel ja..
maar kijk ook ff naar de aanzienlijke meerprijs?

en wil je zo'n los kassie er bij hebbe?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op woensdag 11 juli 2001 22:54 schreef vassago het volgende:

een goeie Interne PCI werk ook altijd, of je bent wel een erg grote kluns.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb er zelf 2, een Net.Card 2 van de KPN (is een Eicon Diva 2.01 S/T) en een Dynalink IS128PH. Beiden worden door zowel Windows 9x/2k als Linux ondersteunt, en beiden werken goed. De Dynalink is wat goedkoper.

Dus ik kan deze 2 allebei aanraden.

Virussen? Scan ze hier!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Zullen we hier verder gaan?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.