Toon posts:

beamer blijft zwart/wit op svideo

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe beamer aangesloten maar ik krijg via de Svideo alleen maar zwart wit beeld. Ik heb de svideo kabel achterin mijn DVD speler geplugd en in de beamer maar het beeld blijft zwart wit, hetzelfde geld als ik hem in de TV (via een scartblokje) stop en dan op de beamer aansluit.
Via een computer gaat het met deze kabel prima.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 16:54
Misschien in het menu van de dvd speler de svideo als uitgang selecteren? (misschien dat deze anders standaard wordt aangestuurd met composite)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zou het eraan kunnen liggen dat de DVD speler op NTSC staat ingesteld. Je moet deze dan op PAL zetten.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 16:53

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Het zou kunnen dat in je DVD Speler 1 van de 4 signaaldraadjes, degene die de kleur doorgeeft, niet goed is aangesloten.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
kijk idd of PAL goed staat ingesteld ;)

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Je setup menu van de DVD speler raadplegen. Waarschijnlijk staat het uitgestuurde videosignaal momenteel op RGB. Dit kun je veranderen in Svideo.

Suc6!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

Sorry voor late reactie maar kon niet meer op tweakers komen vanmiddag. Ik denk niet dat het aan RGB of PAL o.i.d ligt, ik kan namelijk wel kijken via de composite aansluiting, dit levert alleen ruk beeld op. Iemand nog een ideetje? Zou het ook aan mijn DVD speler kunnen liggen dat hij het niet aan kan? Het is een JVC XV-s302.

Shit username van iemand die net op deze pc heeft gewerkt (ik ben TS)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 22:15 ]

Verwijderd

als je hem op pal heb staan dan geeft hij zwart wit beeld als het goed is.
kijk je dvd-handleiding ff na ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog steeds dit probleem, heb nu een een videorecorder aangesloten maar heb hetzelfde probleem als met de DVD speler zwart/wit beeld. Ik heb dus in de viderecorder een scart blokje zitten met IN/OUT, uiteraard heb ik hem op OUT staan anders krijg ik zowieso geen beeld. In dit scart blokje gaat mijn S-video kabel en die loopt vervolgens naar de beamer, de beamer zoekt automatisch of het PAL/NTSC of SECAM is dus dat kan het probleem ook niet zijn. Verder is het de kabel waarschijnlijk ook niet want als ik via de pc een divx afspeel op mijn TV heb ik wel kleur. Iemand een idee? Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.

-edit-
Van PC naar beamer via S-Video gaat ook goed in kleur

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 21:46 ]

• ShittyOldMan
Is het wel een SVHS videorecorder? Anders heb je alsnog composite, of je nu een svideo kabeltje gebruikt of niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh en hoe zie ik dat? Heb em even geleend van iemand om dit te testen. Op google is hij niet terug te vinden met specs. Het is een AKAI vs-g24 en er zit een stickertje op met VHS en PAL.

• ShittyOldMan
Als er nergens een logo'tje als deze bij staat: Afbeeldingslocatie: http://www.cunnings.co.uk/graphics/totalvisual/svhs.png heb ik het sterke vermoeden dat het dus ook geen svhs is, en het vervolgens klopt dat je zwart-wit beeld hebt. Blijft het probleem met de DVD speler over, waarbij ik nog steeds denk dat het een instelling op de speler zelf is. Zit er geen optie in het menu om svideo aan te zetten? (vaak heb je composite/svideo/rgb)

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het dus geen SVHS speler want dat logo heb ik inderdaad niet. Bedankt dat je zelfs de moeite neemt om die te posten _/-\o_ Ik zal nog een keer die DVD speler er aan hangen.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:17
Laatste x dat ik dat had, was mn svhs kabel kapoet... Zelf nieuwe stekkers aan gesoldeerd en klaar is kees...
Pagina: 1