Toon posts:

Hoe te gaan van S-Video signaal naar COAX signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers

Ik wil vanuit mijn videokaart(GForce 2MX) met een s-video uitgang met een kabel naar mijn COAX contactdoos. Ik wil namelijk mijn DVD films in het hele huis kunnen bekijken op elke video en TV die ik heb.

Voordat jullie zeggen dat je niet over het COAX netwerkt kan zenden, zal ik jullie mededelen dat dat nu wel kan. Er zijn nu namelijk bepaalde splitters te koop die dit wel toelaten.

Weten jullie hoe ik vanuit s-video naar COAX kan gaan. En natuurljik waar ik die kabel kan kopen of als jullie soldeerschema's hebben dan zijn die natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt,

Lars

Verwijderd

Ik dacht dat S-video een gescheiden RGB signaal had, dus dat zal niet gaan.

Verwijderd

Op mijn oude school gebruiken ze een kastje op de monitor uitgang die het geheel op een COAX kabel aansluit. Wordt gebruikt voor kabelkrant. Misschien dat er ook zulke kastjes zijn van S-Video naar COAX?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:52
In theorie kan het wel. Signaal gaat wel achteruit in kwaliteit, maar nog veel belangrijker:
COAX bevat enkele tientallen videosignalen op verschillende frequenties.
S-Video kan maar 1 videosignaal bevatten. Je moet dus een kastje hebben om het signaal om te zetten en op een bepaalde frequentieband in de coax-kabel te kunnen plaatsen. En wel op die frequentie dat het geen andere zenders stoort (speciaal video-kanaal, misschien :? )

Anyway, ik ken zulk soort kastjes niet, maar veel suc6 ermee :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Wat jij nodig hebt is een video modulator.
Deze kun je vinden in een oude video recorder die je ff uit elkaar haalt.
Of je gaat ff naar je locale elektronica boer en haalt daar voor +- 30 gulden zo'n modulator.
Ik heb het hier ok draaien en het werkt perfect moet ik zeggen.
Beeld kwaliteit is nog steeds erg goed.(8>
Succes

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

Topicstarter
Snoekiboe,

Heb jij hier dan misschien wat meer informatie over? Schema's of een lijstje van onderdelen?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Koop een goede video met meerdere inputs, s-VHS en coax e.d. dan kun je deze gebruiken om tussen de kabel en je tv's te planten. DIe geeft dan vervolgens alle signalen door als normaal en als je de video op het s-VHS kanaal zet heb je daarop je dvd als die die afspeelt! Tadaa!

Makkie ;)
(toepasselijk nick huh?)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/89938

Crosspost :(

Stel je voor dat je anders geen antwoord zou krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was helemaal niet mijn insteek. Ik wisat niet zeker in welk forum ik dit moest plaatsen. Dus heb ik ze maar in beide geplaatst.

Verwijderd

Als iedereen die het ff niet meer weet de regels dan maar negeert word het een onoverzichtelijk zooitje. Vraag het dan eerst, voor je zomaar wat doet.

Maar goed, nu weet je het. Suc6 anyway....
Pagina: 1