Toon posts:

Met GForce 2MX zenden op COAX netwerk in huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ers
Ik wil vanuit mijn videokaart(GForce 2MX) met een s-video uitgang met een kabel naar mijn COAX contactdoos. Ik wil namelijk mijn DVD films in het hele huis kunnen bekijken op elke video en TV die ik heb.

Voordat jullie zeggen dat je niet over het COAX netwerkt kan zenden, zal ik jullie mededelen dat dat nu wel kan. Er zijn nu namelijk bepaalde splitters te koop die dit wel toelaten.

Weten jullie hoe ik vanuit s-video naar COAX kan gaan. En natuurljik waar ik die kabel kan kopen of als jullie soldeerschema's hebben dan zijn die natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt,

Lars

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Waarom niet een oude video gebruiken, gewoon de S-vhs in de video en dan via de video coax door het hele huis, werkt bij mij prima, al is pure SVHS een stuk beter van kwaliteit.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Dan moet je een UHF modulator kopen. Kan je een beetje overweg met electronica sloop je er 1 uit een oude video of bestel je er 1 bij de plaatselijke electronicaboer voor 3 tientjes of anders moet je een modulator van een camrecorder kopen/gebruiken...

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/89936/1

Crosspost :(

Sommige mensen willen nou eenmaal een hoge prioriteit |:(

Verwijderd

Topicstarter
Dat was helemaal niet mijn insteek. Ik wisat niet zeker in welk forum ik dit moest plaatsen. Dus heb ik ze maar in beide geplaatst.

Verwijderd

Als iedereen die het ff niet meer weet de regels dan maar negeert word het een onoverzichtelijk zooitje. Vraag het dan eerst, voor je zomaar wat doet.

Maar goed, nu weet je het. Suc6 anyway....

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Je hebt inderdaad een modulator nodig.
Maar ik zou niet zozeer de S-video uitgang aansluiten op de modulator, want de meeste modulatoren ondersteunen alleen composite. Wanneer je een S-video signaal eraan knoopt, krijg je in 't beste geval alleen Zwart-wit
Denk ook even na of je een stereo- danwel een mono (gebruikelijke) modulator wilt gebruiken. Stereo is vaak veel duurder.

Verder zou ik dan geen splitters gebruiken, aangezien je op de meeste modulatoren gewoon 't antenne/kabel signaal kunt aansluiten. De modulator mixt dan z'n eigen signaal erdoorheen (op hopelijk een vrij kanaal)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1