Firewire niet gepakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 22:34
Hallo,

We hebben onlangs een Digitale camera gehaald van Sony met daarbij een firewire kabel om hem op pc aan te sluiten.

Ik heb nog nooit eerder met firewire gewerkt en wat ik ook doe, firewire detecteert de camera niet automatisch, hij detecteert niets. (in het boekje heb ik de juiste opties van de camera wel aangezet)

Ik heb al op vele fora zitten zoeken, maar ik kan niks vinden wat mijn probleem behandeld.

Ik weet niet of er Firewire drivers nodig zijn ofzo.

De firewire poort is een onboard poort, het moederbord dat ik heb is een Asus P4C800-E Deluxe.

Verder wordt de firewire aansluiting gezien bij de netwerkomgeving, of dit zo hoort weet ik dus ook niet.

Ik weet wel dat ik programma's er voor moet gebruiken zoals pinnacle en adobe premier, maar wat kan ik doen als hij de camera niet eens pakt. Hij pakt echter de USB Streaming wel.

Zou iemand mij kunnen helpen wat ik moet doen?

Alvast bedankt voor alle reacties!

[ Voor 11% gewijzigd door Honnes op 10-04-2004 10:07 ]

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
Zit er geen standaard software bij de camera? Welk OS draai je, welke camera is het?

[ Voor 31% gewijzigd door supreme tweaker op 10-04-2004 12:30 ]

Burp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt via firewire ook een netwerk aanleggen, vandaar dat hij ook vermeld staat bij je netwerk omgeving.

Extra drivers heb je ook niet nodig voor je firewire, die wordt automatisch geinstalleerd (doet win98 zelfs al). Je moet alleen de juiste capture software hebben :)

• Honnes
Camera:

Sony - TRV33E

Windows XP

Ik heb hier 2 firewire aansluitingen.

1 Onboard, die wordt gepakt als netwerkkaart en de andere heb ik los aangesloten met een kabel op het moederbord, maar die schijnt hij niet te pakken of iets dergelijks. Die zit er al een ruime tijd in ook, maar zoals ik al eerder had gezegt heb ik nog nooit met firewire gewerkt.

De capturesoftware die ik heb geinstalleerd is ImageMixer (zat bij de camera), Pinnacle studio 9 en adome premier. Allemaal pakken ze wel de USB Streaming, maar de DV wordt niet gepakt.

• supreme tweaker
Honnes schreef op 10 april 2004 @ 10:05:

Verder wordt de firewire aansluiting gezien bij de netwerkomgeving, of dit zo hoort weet ik dus ook niet.
Staat deze ook enabled (ingeschakeld)?

Burp

Verwijderd

off topic: Tja XP.... als XP al geen vcard 3.0 ondersteund zal FireWire ook wel moeilijk zijn. Koop een Mac!
on topic: Download eventjes de juiste drivers!

• Honnes
Zeeppoeder schreef op 10 april 2004 @ 14:42:
[...]

Staat deze ook enabled (ingeschakeld)?
ja, hij staat wel op enable :)
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 14:48:
off topic: Tja XP.... als XP al geen vcard 3.0 ondersteund zal FireWire ook wel moeilijk zijn. Koop een Mac!
Ik heb om drivers gezocht, maar welke/wat moet ik hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Honnes op 10-04-2004 15:18 ]

• supreme tweaker
Wat gebeurt er precies als je hem inplugd? Heb je de camera aan de adapter? (moet bij de TRV-50 wel).

Burp

• Honnes
Ik heb hem aan de adapter ja.

Heb in het menu A/V --> DV op ON gezet zoals in het boekje stond en DISPLAY heb ik op LCD gezet, wat ook benodigd was.

We hebben nu net een nieuwe firewire kaart erbij gehaald, en nog wordt de camera niet gepakt.

Begin al wanhopig te worden of dit ooit eens zal werken.

Op TV wil de camera wel aangesloten (en USB).

Verwijderd

Je zet je camcorder toch wel op afspelen ipv camera-stand he?
Het beste kan je de netwerk-protocollen weghalen.

• Honnes
PS: Op MAC wordt die optie niet ondersteund voor de camera. Staat in het boekje.
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 16:40:
Je zet je camcorder toch wel op afspelen ipv camera-stand he?
Het beste kan je de netwerk-protocollen weghalen.
Ik heb hem op afspelen ja, VCR/VTR/Player (optie verschilt per camera). Ik zal de netwerkprotocollen zo even uitvinken en nog eens proberen. Had dit ook al 1x gedaan, maar zal het nog eens proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Honnes op 10-04-2004 18:06 ]

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
Zie topic Firewire probleem met Asus P4c800 Deluxe opgelost !?

Even geduld hebben. Ik ga het testen vanavond.

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

Mischien deze??? Sonata Kast van Antec....Gaat hier wel om de frontaansluiting van de kast dus :)

I can't get the FireWire port on my Sonata to work, but everything seems to be connected properly?

We found a mistake on the Sonata 1394 cables. The mistake is the positive signal (+) and negative signal (-) has been switched. The correct pin layout is as below:
VP = White
VG = Black
TPB- = Red
TPB+ = Green
TPA- = Orange
TPA+ = Blue

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Ga even op een ander lullen ok? :/

XP ondersteund perfect Firewire.

Heb je al eens geprobeerd met een andere kabel.
Er zijn al topics geweest ivm niet-gedecteerde Sony dv-cams en dat kwam door de kabel.
De kabel spant niet genoeg in de camera en wordt dus niet gezien door de pc.
Sommige kabels hebben dit, andere niet.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
Ik had hetzelfde probleem met een P4C800 Deluxe en dat is nu opgelost. Zie boven naar topic verwijzing .... Dit werkt ook denk ik voor een E-Deluxe board.

Heb hem geflashed met de de rom 1016d.rom (afudos /i1016d.rom /pnbc)

Die van jou zal dan wel 1016ed.rom zijn

Uh kleine aantekening .... ik zag HELEMAAL geen firewire in mijn hardware lijst

[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 22-04-2004 13:44 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1