Ik heb net een camcorder aangschaft en wilde voor het eerst mijn firewire poort gaan gebruiken. Nu kwam ik tot de ontdekking dat ik helemaal geen firewire controller zie in mijn Hardware lijst in XP.
Na wat zoeken op internet blijt dat ik dus niet de enige ben die dit probleem heeft. Nu heb ik Asus gebeld en kreeg ik daar een vriendelijke man aan de telefoon die mij vertelde (op zijn beste engels
) dat er een aangepast rom is die je over je bestaande bios versie heen moet gooien. Deze activeerd namenlijk de Firewire weer.
Ik krijg een emailtje van hem met een bootdisk en de rom. Zal het vanavond proberen. Ik moet volgens hem prompt "afudos /i1016d.rom /pnbc" gebruiken en dan voila daar zou hij moeten zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.
EDIT !! ik heb het mailtje binnen maar het valt op dat bios file die ik binnen heb ook op de ftp server staat ... ik weet niet of dat dezelfde is.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/i875p/P4C800_Deluxe/
Na wat zoeken op internet blijt dat ik dus niet de enige ben die dit probleem heeft. Nu heb ik Asus gebeld en kreeg ik daar een vriendelijke man aan de telefoon die mij vertelde (op zijn beste engels
Ik krijg een emailtje van hem met een bootdisk en de rom. Zal het vanavond proberen. Ik moet volgens hem prompt "afudos /i1016d.rom /pnbc" gebruiken en dan voila daar zou hij moeten zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.
EDIT !! ik heb het mailtje binnen maar het valt op dat bios file die ik binnen heb ook op de ftp server staat ... ik weet niet of dat dezelfde is.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...pset/i875p/P4C800_Deluxe/
[ Voor 18% gewijzigd door Tranzy op 21-04-2004 12:07 ]
Ik heb ook een leuke computer..