Ik speel nu al even Lineage 2, heb een lvl 9 human fighter op server 1 en een orc fighter lvl 13 op server 5, maar ik twijfel nog steeds hevig of ik deze game wel of niet retail ga spelen. Ik vindt het spel echt heerlijk spelen, alleen het mist een paar grote aspecten, wat de gameplay echt flink naar beneden haalt. Om ze even op te sommen.
- Quests. Dit is mijn eerste mmorpg in 3d, maar ik snap nu wel waarom Blizzards WoW zo gigantisch veel gebruik maakt van quests. Hack & slash is nu eenmaal niet zoveel fun in 3d, dan in 2d. Kon je in diablo uren na elkaar beesten hakken in je 1tje, in L2 wordt dat in de wat hogere lvls (boven de 10) al heel snel saai en eentonig. Oplossing: Quests. Jammer genoeg bevat L2 heel weinig quests, en dan nog minder waarvoor je xp krijgt. Dit resulteert in het eindeloos hakken.
- Karakter ontwikkeling. Je kunt niks aan je char veranderen behalve zijn equiqment. Waarom staat de stats vast? Als er iets een uitdaging is in een rpg is het wel het samenstellen van je eigen karakter, hem met tactisch inzicht sterker maken dan jou tegenstander, terwijl hij toch hetzelfde lvl is en dezelfde equiqment draagt. In L2 is je char dus alleen afhankelijk van je equiqment. Kortom: wie het meest speelt, heeft het meeste geld en dus de beste gear en dus de sterkste.
- Variatie in skills. Er zijn te weinig verschillende skills. Kijk nu voor mijn orc eens voor de grap
hier . Vanaf lvl 5 tot 20 helemaal niks nieuws, alleen maar upgraden upgraden en nog eens upgraden. Was het eentonig lvlen niet nog genoeg, nu heb je helemaal niks meer om naar uit te kijken. Je lvled, upgrade je skills wat en soms je gear, en dan maar weer vrolijk door hakken.
- Powergamers gericht. Het lvlen gaat naar mijn mening wat te langzaam. Had ik een half jaar geleden er niks om gegeven, had ik toch tijd zat, nu zit ik echter op stage, ben ik elke dag pas om 7 uur thuis en heb ik gewoon niet de kans om veel te gamen. Zo ben ik 2 maanden nog geen lvl 40. Ik snap wel waarom, het spel is vooral naar de aziatische landen gericht en daar zitten heel veel powergamers, maar blijf het een beetje jammer vinden.
Maar begrijp me niet verkeerd, het spel heeft ook heel veel leuke aspecten, alleen de bovengenoemde maken mij twijfelen of ik het wel retail wil gaan spelen. Party's en monsters zijn erg cool, je karakter ziet er erg stoer uit op de hogere lvls en er zijn veel verschillende classes.
Maar nu komt dus mijn vraag. Hoe is het spel NA lvl 20? Ik ben pas lvl 13 en begrijp dat mij nog 7 taaie lvls te gaan zijn, maar wat daarna? Gaat het lvlen steeds trager en trager, en blijven de bovennoemde nadelen zich afspelen?
Comment plz

.