Probleem Asus Geforce FX5950 Ultra

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Zoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06-2025
Hallo mensen, ik heb een probleem, en ik hoop echt dat jullie mij hier mee kunnen helpen:

Ik heb pas een nieuwe pc aangeschaft:

2x Maxtor 160GB SATA in Raid 0 geschakeld
8x DVD Brandertje
DVD Spelertje
Intel Bonanza Mainboard D875PBZLK i875P
Geforce FX 5950 Ultra
Q-Tec 450 Watt voeding

Het probleem, als ik mijn pc belast met een wat zwaardere grafische bewerking, dan start mijn PC spontaan opnieuw op, en geeft mijn bios de fout "CPU shut down due to thermal events (overheating), Press F4 to continue".

Ik weet vrij zeker dat de processor niet te warm word, als ik namelijk zon 10 seconde na de error de temperatuur bekijk in me bios, draait deze nog netjes rond de 35 graden (lijkt me stug dat dat zo snel afkoelt)

Ik heb alle onderdelen van me PC wel zon beetje vervangen, en alleen bij het vervangen van de FX kaart leek het probleem opgelost (had getest met een Ti4400)

Wat ik vermoed, is dat het een spannings-probleem is, maar 450 Watt lijkt mij toch ruim voldoende of niet soms?

De FX kaart maakte eerst een raar geluid (waarschijnlijk een on-effenheid in de fans) waardoor ik em terug naar winkel heb gebracht, en heb nu dus een andere FX, maar nog steeds met hetzelfde reboot probleem.

Dit probleem doet zich bijvoorbeeld voor bij de CPU-Test van 3DMark2003 (wat dus gek is, want het grafische deel loopt als een trein) de Ti4400 draait de 3DMark vlekkeloos (op een gare score na dan :p).

Ik heb overigens mijn moederbord's bios wel geflashed naar versie 22, dus dat zit wel goed.

Enige suggesties wat dit probleem kan veroorzaken? ik begin hier tamelijk gefrustreerd te raken, heb zon mooi systeem, en heb dan zon stomme fout, plz hulp mie :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Q-tec voedingen staan bekend dat ze niet het vermogen leveren als wat er op de doos staat. :/

Probeer eens een fatsoenlijke voeding (Enermax, AOpen, A-merk dus). :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Zoop
ok, ik zal dat eens proberen dan, heb idd meer slecht nieuws gehoord over Q-Tec (maja, dat hoor je ook over nVidia, Intel, Asus, Amd, Ati etc je snapt wel wat ik bedoel :p) je hoort nog wel van me als dit het probleem is

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ik durf hier bijna geld op te zetten dat het aan de QTec voeding ligt. De Qtec 550 wat voeding is de enigste die fatsoenlijke prestaties levert en de rest schijnt nogal behoorlijk bagger te zijn.

edit:

zoals hier boven ook staat :P

[ Voor 12% gewijzigd door m33p op 09-04-2004 22:09 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ga voor een antec voeding.
wel duurder maar zeker goed of een enermax.
qtec is troep

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 20:49

b3ta

Hallo

ik heb een qtec 550 watt ;) maar hij draait als een zonnetje nix mis mee en als hij iets molt in me systeem krijg ik toch garantie ;)

Verwijderd

yep zal wel een Q-Tec (Kut-Tec) probleem zijn. Jouw Q-Tec heeft gewoon weg niet de stabiliteit die nodig is voor een FX5950 kaart. Bij zware belasting van de voeding door de videokaart zaken de voltlijnen zo ver in dat het systeem onstabiel word en vastloopt.
Dit is volgens mij jouw probleem.

Verwijderd

b3ta schreef op 10 april 2004 @ 13:15:
ik heb een qtec 550 watt ;) maar hij draait als een zonnetje nix mis mee en als hij iets molt in me systeem krijg ik toch garantie ;)
vind je het gek dat jouw systeem stabiel loopt !!!
Je 2400+ is bijna niks overgeclocked.
Je 9800 Pro is absoluut geen power verslindende videokaart.
Je hebt een KT400, daar kun je bijna niet mee overclocken.

Neem maar eens een Nforce 2 MB en een FX kaart , moet je eens kijken hoe snel jij van je Q-tec af wilt !!!!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 11:12
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 16:51:
[...]

vind je het gek dat jouw systeem stabiel loopt !!!
Je 2400+ is bijna niks overgeclocked.
Je 9800 Pro is absoluut geen power verslindende videokaart.
Je hebt een KT400, daar kun je bijna niet mee overclocken.

Neem maar eens een Nforce 2 MB en een FX kaart , moet je eens kijken hoe snel jij van je Q-tec af wilt !!!!
Uuuhm ik heb een Nforce 2 MB en een 5950 FX kaart en de Q-tech 550 watt voeding.
Maar heb duzz geen problemen met mijn voeding duzz wat je zegt klopt duzz nie he ;) 8)7

Verwijderd

davey s. schreef op 10 april 2004 @ 17:01:
[...]

Uuuhm ik heb een Nforce 2 MB en een 5950 FX kaart en de Q-tech 550 watt voeding.
Maar heb duzz geen problemen met mijn voeding duzz wat je zegt klopt duzz nie he ;) 8)7
Geef je overclock specs. dan eens MHz + voltage (CPU, AGP, Videokaart en DDR)

• davey s.
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 17:11:
[...]

Geef je overclock specs. dan eens MHz + voltage (CPU, AGP, Videokaart en DDR)
Oke zal het ff opzoeken en dan post ik zo even.

• davey s.
Heb het ff wat onder elkaar geplakt voor wat beter overzicht.

http://www.boomspeed.com/zerox/volt.JPG

Verwijderd

davey s. schreef op 10 april 2004 @ 17:29:
Heb het ff wat onder elkaar geplakt voor wat beter overzicht.

http://www.boomspeed.com/zerox/volt.JPG
Ik zeg toch, niks gek dat die Q-Tec jouw bevalt, je hebt NIKS overgeclocked.
Ga maar eens wat overclocken !!!!!

Je hebt alle product voltage specs. nog op default.
Je CPU loopt standaard en je videokaart ook.
Je FSB is 166 dus ook standaard voor een Barton.

Met zulke lage specs. kan ik ook mijn systeem stabiel op een Q-Tec laten lopen.

• davey s.
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 17:35:
[...]

Ik zeg toch, niks gek dat die Q-Tec jouw bevalt, je hebt NIKS overgeclocked.
Ga maar eens wat overclocken !!!!!

Je hebt alle product voltage specs. nog op default.
Je CPU loopt standaard en je videokaart ook.
Je FSB is 166 dus ook standaard voor een Barton.

Met zulke lage specs. kan ik ook mijn systeem stabiel op een Q-Tec laten lopen.
Kap ff met zeiken en hou je grote mond even.
Dat jij een probleem hebt met dit merk kan ik ook niks aan doen.
Ik ben er tevreden mee als ik nou overclock jah of nee dan heb ik nog geen problemen met mijn voeding,we zien wel als die het houd bij de nieuwe NV40.
En ik kan mijn processor niet eens overclocken omdat ik 333 mhz geheugen heb maar ik kan mijn videokaart zonder problemen naar de 500/1000 brengen als ik het wil en dan loopt ie nog stabiel.

• Zoop
Howdy,

Heb bij lokale computer winkel een andere voeding gehaald, de enige boven de 300 watt die ze hadden was een "Enlight 420 Watt" kent iemand ze? anyway, draait nu dus als een zonnetje, die Enlight zou dus qua Wattage zwakker zijn dan de Q-Tec, maar heeft dus echt nix geen problemen ...

Bedankt voor de suggesties mannen!

Verwijderd

davey s. schreef op 10 april 2004 @ 18:01:
[...]

Kap ff met zeiken en hou je grote mond even.
Dat jij een probleem hebt met dit merk kan ik ook niks aan doen.
Ik ben er tevreden mee als ik nou overclock jah of nee dan heb ik nog geen problemen met mijn voeding,we zien wel als die het houd bij de nieuwe NV40.
En ik kan mijn processor niet eens overclocken omdat ik 333 mhz geheugen heb maar ik kan mijn videokaart zonder problemen naar de 500/1000 brengen als ik het wil en dan loopt ie nog stabiel.
Wie heeft hier nou een grote BEK !!!! sukkeltje !!!!!

Ik heb geen problemen met dat merk maar een groot deel van de tweakers heeft dat. Het is namelijk een FEIT dat Q-Tec voedingen ver onder het niveau van stabiele voedingen zitten.

Je kunt 333 Mhz DDR makelijk overclocken.
Ik heb 370 Mhz HyperX wat makelijk op 440 Mhz wilt draaien op 2.85 volt Cl2 2-2-11.

En 50 MHZ boven op de standaard GPU en DDR snelheid van je FX noem ik niet echt overclocken. Ik draai org. 400/700 en met overclocken draait ie nu 480/875 Mhz, dat is een OC !!!

De NV40 neemt alleen al 150/160 watt aan power af en met een Q-Tec haal je dat echt niet!! er wordt aangeraden door Nvidia om min. een 480 watt voeding te nemen en een Q-Tec 550 levert echt geen 550 watt hoor , je mag blij zijn als er 400 watt uitkomt.

LOSER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Zoop
nou nou kinders, wees eens lief tegen elkaar ...

Mijn systeem had mischien ook wel stabiel gelopen met een 550 watt Q-Tec, dat om het feit dat me comp er maar mischien 350 a 400 watt nodig heeft (300 watt voedingen (had er een aantal liggen) trokken het geen van allen), dus die 550watt zou mischien net die 350 watt kunnen levere om me comp te late lope ... maar ja, daar betaal je dus niet voor ...

Ik zal men ook voortan zeer zeker waarschuwen voor Q-Tec, ik vind dit echt een grote naai actie, niet normaal ... betaal die paar centen extra, en vermijd dit probleem

• davey s.
Jah hij doet maar met zijn overclocken zijn pc gaat naar de hell mijne nie :)

Oke gelukkig dat het probleem is opgelost _/-\o_

Verwijderd

Ja gelukkig is het probleem opgelost en is er weer een tweakers achter gekomen waarom Q-Tec voedingen zo slecht zijn.

• davey s.
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:21:
Ja gelukkig is het probleem opgelost en is er weer een tweakers achter gekomen waarom Q-Tec voedingen zo slecht zijn.
Hmmm jah ieder zijn keus toch ;)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:21:
We weten het nou wel, ik begin me erg te storen an je aso-gedrag hier. Dit is niet zoals wij hier met elkaar omgaan. Je beroep in je profiel geef je wel eer aan
Beroep: Irritator :-)
FF rustig aan in het vervolg....

[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 10-04-2004 18:29 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• davey s.
vacuumcleaner schreef op 10 april 2004 @ 18:29:
[...]

We weten het nou wel, ik begin me erg te storen an je aso-gedrag hier. Dit is niet zoals wij hier met elkaar omgaan. Je beroep in je profiel geef je wel eer aan

[...]

Zal uitkijken hij kan best wel in 1 keer vel reageren.

Ow had nog een vraag,hoeveel zal ongeveer een nforce2 mobo slikken hoeveel watt?

[ Voor 11% gewijzigd door davey s. op 10-04-2004 18:33 ]

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 10 april 2004 @ 18:29:
[...]

[...]

He vriend !!!!............... hij begon met een grote bek geven. Als jij nou eens ff op GoT rond gaat kijken zul je er achter komen dat Q-Tec voeding slechte kwalliteit zijn. Ik doe echt niet rustig aan voor jouw. Sukkeltje !!!!!!!! Jij ff rustig aan in het vervolg !!! begrepen.

Verwijderd

davey s. schreef op 10 april 2004 @ 18:30:
[...]

Zal uitkijken hij kan best wel in 1 keer vel reageren.

Ow had nog een vraag,hoeveel zal ongeveer een nforce2 mobo slikken hoeveel watt?
Nou het is niet dat de Nforce zo veel stroom gebruikt maar als je gaat overclocken moet je meer spanning geven aan je hardware bij de zelfde hoeveelheid stroom dus P=U x I (watt = spanning X stroom) en bij overclocken moet gewoon stabiele voltlijnen hebben anders krijg je spiek of dal spanningen en dat is niet goed voor de stabiliteit van je systeem.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

omg :X

Het gaat gewoon over de stabiliteit van een systeem. De voeding is de dus de bron van instabiliteit in dit geval.

Heb het topic maar even ge-Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif.
Deze flamewar gaat wel een beetje ver....

Jammer. :/

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Prutz0r schreef op 10 april 2004 @ 18:41:
omg :X

Het gaat gewoon over de stabiliteit van een systeem. De voeding is de dus de bron van instabiliteit in dit geval.

Heb het topic maar even ge-[afbeelding].
Deze flamewar gaat wel een beetje ver....

Jammer. :/
ligt niet aan mij ik probeer gewoon duidelijk te maken dat een Q-Tec niet stabiel is maar er zijn blijkbaar mensen die zich dan aangesproken voelen.

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 19:06
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:44:
[...]

ligt niet aan mij ik probeer gewoon duidelijk te maken dat een Q-Tec niet stabiel is maar er zijn blijkbaar mensen die zich dan aangesproken voelen.
Maar iets duidelijk maken zonder LOSER! SUKKELETJE! te zeggen kan niet? Kom op zeg, die Q-tec 550watt is niet de beste nee, maar hij is stabiel voor het systeem van de TS. Heb zelf ook een Q-tec 550 gehad, en die draaide op onderstaande specs nog steeds goed.

• Zoop
Ligt aan jullie beiden, dat gescheld is nerges voor nodig, plus dat jullie mijn topic volspammen met zooi, had wel kut geweest als mn probleem niet was opgelost, dan leest er niemand meer verder, omdat iedereen naar die bullshit van jullie zit te kijken, en ben ik dus de dupe.

Wacky, je hebt idd een tamelijk grote mond, doe nou es rustig enzo ...

Verwijderd

Heb ik een grote mond ..................!!!! dacht het niet , ik maak een repley en de volgende is dat ik mijn bek moet houden en dat ik rustig moet doen, alleen om dat ik de Q-tec voeding wat afkraak.

Jullie moeten eens rustig doen. En dat ik iemand een LOSER SUKKELTJE noem is omdat hij tegen mij zegt dat ik mijn grote bek moet houden............zou jij dat accepteren ? nee toch...dus hierbij : waar bemoei jij je mee Intronic

Verwijderd

Q-tec is een voedingsmerk wat als typeaanduiding de piekvermogens hanteerd, terwijl algemene 'standaard' is dat de maximum vermogens vermeld worden. Voor AMDsystemen vaak een prima voeding, voor de Intel bakken veelal minder geschikt. Zie ook: Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic

Topicstarter: test eens met een andere voeding (bijv. Antec, Enermax, Zalman) die wat meer stroom kan leveren op de 12V lijn. Denk daarbij aan een voeding die minstens 30A stabiel kan leveren.

:/ Benamingen als Kut-Tec, Losertje, sukkeltje en overmatig gebruik van CAPS is niet de bedoeling op GoT. Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Topicstarter mag het eventueel opnieuw proberen in een vers topic, dit topic is naar mijn mening nodeloos verziekt. Helaas... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.