Toon posts:

Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers en 1 van de 2 is heel erg bejaard :P. Ik wil er dan ook een nieuwe processor in doen, maar als je dat wilt doen moet je dan ook gelijk een nieuw moederbord en nieuw geheugen ? kheb er al wel een goede 3D kaart in zitten dus dat hoeft niet vervangen te worden.
In die computer zit trouwens 650 Mhz, 192mb ram en MoBo weet ik zo ff niet.
Maar de vraag is dus, moet ik als ik een nieuwe processor wil ook gelijk een nieuw moederbord erin doen en nieuw geheugen ?

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37
Ja je moet met een nieuwe processor meestal wel een nieuw moederbord, zeker als je een nieuwe processor koopt en de PC is al bejaard :P Maar is niet altijd het geval, en je moederbord naam opzoeken zou wel ff handig zijn. Als je een nieuw moederbord neemt, moet je gewoon kijken of het geheugen werkt met het moederbord, maar als het een heel oud geheugen is, betwijfel ik dat. Dus dan word het ook nieuw geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
kan je me voorbeelden geven van dingen die bij elkaar kunnen ?
kzit op een ict school maar ben te lui om op te zoeken en ben nnog niet goed in hardware

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

geef eerst eens de rest van je configuratie dat praat makkelijker

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Verwijderd

kzit op een ict school maar ben te lui om op te zoeken en ben nnog niet goed in hardware
Ik denk dat als jij te lui bent om te zoeken, wij te lui zijn om je te helpen...

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 17:26:
maar ben te lui om op te zoeken
Ik ben ook te lui om het voor jou uit te zoeken. Als je op een ict school zit moet dit toch een koekje voor je zijn? :)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Te lui :? Nee wij gaan alles voor je doen....NOT. Verdiep je maar wat in de stuff. Neem gewoon ene socket A mobo met een AMD 2500+ ofzo en 512ddr geheugen en je bent weer even klaar :z

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 10:45
Je bent inderdaad te lui en tweakers.net is te hoog gegrepen voor je ... Kijk eens op www.beginnersweb.nl !!!

Topic is gereport ...

-

Verwijderd

dan denk ik niet dat veel mensen je willen helpen....
Volgensmij is er ook een "wat kan ik hieraan upgraden" topic, en zou deze vraag daar beter op z'n plaats zijn

edit: hoezo laat....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 17:34 . Reden: ik ben traag.... ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

Alles word aangesloten op je moederbord, dus als je een snellere processor wil kun je kijken wat je moederbord aankan. Soms is een BIOS update daarvoor nodig.

Als het maximale wat het bord aankan niet genoeg is. Dan moet je kijken naar een nieuw moederbord, tegenwoordig zit je dan idd ook al aan nieuw geheugen gezien de architectuur en de snelheden.

Wel uitkijken tot hoever je gaat upgraden kan zonde van het geld zijn en had je beter een nieuw systeem kunnen kopen.

Het hangt er gewoon vanaf WAT en Hoever en hoe snel je die pc wil hebben.

Verwijderd

Of je een nieuwe CPU en daarbij behorend moederbord/geheugen nodig hebt ligt er maar aan in hoeverre je wilt upgraden. Check wat voor CPU maximaal ondersteund wordt door je huidige mobo en weeg voor jezelf af of dat de kosten wel waard is. Eventueel neem je een snellere CPU en heb je daarbij ook een nieuwe mobo+RAM nodig.

Voor de rest: zie "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7

Processors, Mobo's & Geheugen is nl. niet echt bedoeld om je boodschappenlijstjes te posten. Zie ook de PMG FAQ: Welke $product moet ik nemen? en de PMG FAQ: Welk merk geheugen moet ik nemen?.

En mocht je echt helemaal lui zijn om een systeem samen te stellen, dan neem je gewoon 1 van de systemen uit de Best Buy Guides

Kortom: doe eens wat meer moeite alvorens een topic te openen. Zie ook de forumFaq wat wij vereisen van topicstarts.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 17:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.